کوالکام احتمالا تنها 20٪ از مودم های آیفون 2023 اپل را تأمین خواهد نمود

به گزارش وبلاگ تحصیل، کوالکام در حال آماده شدن برای معرفی تراشه های مودم اپل است و احتمالا به نظر می رسد که این شرکت از سال 2023 به تجارت مودم کوالکام خاتمه می دهد. در رویداد روز سرمایه گذار آکاش پالخیوالا، مدیرمالی کوالکام گفت این شرکت انتظار دارد که تنها 20 درصد از تراشه های مودم اپل را در سال 2023 عرضه کند. اگر این حدس و گمان ها صحت داشته باشد، به این معنی است که سال 2022 آخرین سالی است که کوالکام از انحصار مودم در دستگاه های آیفون برخوردار است. اپل سال هاست که روی تراشه های مودم خود کار می نماید و شایعه های قبلی نشان می دهند که تراشه های اپل در سال 2023 آماده عرضه خواهند شد.

کوالکام احتمالا تنها 20٪ از مودم های آیفون 2023 اپل را تأمین خواهد نمود

در ماه می، مینگ چی کو تحلیلگر اپل گفت که تراشه های باند 5G اپل می توانند در مدل های آیفون 2023 عرضه شوند و این مطابق با انتظارات کوالکام است. اگر این اتفاق بیفتد، اپل احتمالا از تراشه های خود در بیشتر محصولات استفاده می نماید، اما در برخی از گجت ها به تراشه کوالکام متکی است. کوالکام اعلام نموده که این موضوع فرضی مبتنی بر برنامه ریزی شرکت به شمار میرود، اما به نظر می رسد این شرکت روی معرفی این تراشه در سال 2023 حساب باز نموده است.

مدیر اقتصادی کوالکام در این رابطه گفت:

اپل قبل از جنگ حقوقی شدید بین دو شرکت، یک بار سعی کرد از تراشه های کوالکام دوری کند. این شرکت قصد داشت تا اینتل تراشه های 5G خود را برای مدل های آیفون 12 عرضه کند، اما اینتل نتوانست انتظارات اپل را برآورده سازد. در سال 2019، اپل و کوالکام مسائل حقوقی خود را حل و فصل کردند و اپل با یک شراکت چند ساله با این فراورینماینده تراشه موافقت کرد، زیرا شرکتی بهتر از کوالکام برای تراشه های گجت ها خود مد نظر نداشت. اپل بعلاوه کار خود را در فراوری تراشه های خود مودم با هدف دور شدن از کوالکام آغاز کرد و برای آغاز کسب و کار خود تراشه های مودم اینتل را خریداری کرد.

بد نیست بدانید که پیش از این شایعه شده بود که تمامی مدل های آیفون 2023 به مودم 5G اختصاصی اپل مجهز خواهند شد. این شرکت که در حال توسعه ی مودم 5G اختصاصی برای کاهش بیشتر وابستگی به کوالکام است، از قرار معلوم نخستین محصولات مجهز به مودم اختصاصی خود را در سال 2023 روانه بازار خواهد نمود. چندی پیش گفته می شد آخرین کوشش اپل برای فراوری ماژول AiP، منجر به پیشرفت هایی در توسعه ماژول RF جلویی (RF-FEM) شده است و با سرعت به سمت هدف نهایی اش یعنی تأمین مودم ارتباطی محصولاتش حرکت می نماید.

شایان ذکر است که بعد از سال 2022 اپل دیگر مجبور نیست تا از مودم های ساخت کوالکام در محصولاتش استفاده کند. با توجه به این موضوع و قصد اپل مبنی بر فراوری مودم 5G، به نظر می رسد که سال 2023 برترین زمان برای استفاده از مودم 5G ساخت اپل در آیفون هاست. انتظار می رود که اولین مودم 5G ساخت اپل از هر دو شبکه 5G موجود یعنی mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که پشتیبانی از این شبکه های ارتباطی به وسیله مودم 5G ساخت اپل تعجب آور نیست، زیرا مودم 5G استفاده شده در سری آیفون های 12 هم از هر دو این شبکه ها پشتیبانی می نماید.

تحلیلگران بارکلیز، بلین کرتیس و توماس اواقتصادی، در یادداشتی تحقیقاتی متمرکز بر زنجیره تأمین، ادعا می نمایند که تراشه سازانی همانند Qorvo و Broadcom از جمله معدود شرکت هایی هستند که از ساخت مودم داخلی اپل بهره مند می شوند. افزون بر این، مارک سالیوان از شرکت فست و مارک گورمن از بلومبرگ منابع معتبری هستند که گزارش داده اند اپل در حال کار روی مودم خود برای آیفون های آینده است. شایان ذکر است اپل در سال 2017 از کوالکام به علت هزینه های صدور مجوز ثبت اختراع شکایت کرد و خاتمه در آوریل 2020، دو شرکت یادشده به توافق رسیدند.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام احتمالا تنها 20٪ از مودم های آیفون 2023 اپل را تأمین خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام احتمالا تنها 20٪ از مودم های آیفون 2023 اپل را تأمین خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید