آخرین خبر ها از سریال سنجرخان، دانشمند هسته ای و جلال 2

به گزارش وبلاگ تحصیل، رئیس مرکز سیمای استان ها از آغاز سریال تلویزیونی شهید شهریاری در تابستان، سنجرخان با بازیگران استانی و ملی قبل از مهرماه و پیش فراوری و نگارش جلال 2 اطلاع داد و درباره بسته شدن پرونده سریال میانبر توضیحاتی داد.

آخرین خبر ها از سریال سنجرخان، دانشمند هسته ای و جلال 2

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ تحصیل، سریال تلویزیونی درباره زندگی شهید مجید شهریاری دانشمند هسته ای در زنجان ساخته می گردد. رئیس مرکز سیمای استان ها درباره شروع پیش فراوری و فراوری این مجموعه تلویزیونی گفت: این روز ها پیش فراوری سریال شهید شهریاری در زنجان شروع شده و مشغول انتخاب بازیگر و تمهیدات لازم برای لوکیشن های سریال اند. تمام پروژه در زنجان جلوی دوربین می رود به جز محیط های مربوط به حضور شهید در نیروگاه هسته ای. پیش بینی و برنامه ریزی ها بر این است که بتوانیم در تابستان کلید بزنیم و سال آینده بهار و تابستان از شبکه های سراسری پخش گردد.

شروع سریال شهید شهریاری پُربازیگر

وی در مورد شبکه ای که قرار است سریال شهید شهریاری را پخش کند و ترکیب بازیگران، اضافه نمود: با شبکه خاصی صحبت ننموده ایم، اما قاعدتاً یکی از شبکه های یک و یا سه سیما پخش خواهد نمود. ترکیبی از بازیگران شناخته شده و بومی در این سریال حضور خواهند داشت. کسی که بتواند ایفای نقش کند حتی المقدور استانی باشد مطلوب ما است. بعضی از سریال ها را بازیگر مطرح می آورم بیننده ارتباط برقرار کند و بعضی از سریال ها چهره های کمتر شناخته شده که این شخصیت ها و توانمندی ها و استعدادهایشان دیده گردد. خودمان را در این پروتکل های خاص محدود نمی کنیم و بنابر قصه و شخصیت ها کار ها را جلو می بریم.

* تهیه نماینده سریال اعلام نموده که 10 روز است پیش فراوری را شروع نموده اند و سعی شان بر این است اوایل شهریورماه کار را کلید بزنند. گروه این مجموعه تلویزیونی مثل دیگر کار ها با مشکل کرونا روبرو شده اند. نگارش سریال 30 قسمتی شهید شهریاری سال گذشته به انتها رسیده و البته به قولِ تهیه نماینده، نام این سریال موقت شهید شهریاری است و تا چند روز آینده اسم قطعی کار انتخاب می گردد. داستان از یکسال قبل تا روز شهادت این دانشمند هسته ای به تصویر کشیده می گردد. همچنین گریزی به اتفاقات حوزه هسته ای در چند سال بعد از شهادت دارد. هنوز برای انتخاب بازیگر به قطعیت نرسیده اند، اما پروژه پربازیگری خواهد بود. کارگردان این سریال تلویزیونی حسین تبریزی، تهیه نماینده مصطفی علمی فرد، نویسنده حسن عطار ها و فاطمه حیدری است و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان فراوری می گردد.

قطب الدین صادقی یکی از بازیگران احتمالی سنجرخان

سنجرخان این روز ها در حال دوخت و دوز و ساخت و ساز لوکیشن ها است که کار را قبل از پاییز بتواند شروع کند. خبری که چندی پیش تهیه نماینده این مجموعه تلویزیونی داده بود. این سریال تلویزیونی در 26 قسمت 40 دقیقه ای طراحی شده و سه تا چهار ماه پیش فراوری آن طول خواهد کشید. ان شاءالله بتوانیم از پاییز مراحل فراوری را شروع کنیم؛ چرا که هم زمستان و بهار داریم و طوری طراحی نموده ایم که بر اساس تقویم پیش برویم و مسئله ای پیش نیاید بهار 1400 کار تمام گردد.

رئیس مرکز سیمای استان ها درباره آخرین شرایط سنجرخان و انتخاب بازیگران سریال، گفت: تیم حرفه ای مشغول کارند تا مقدمات کار را فراهم نمایند به لطف خدا اواخر تابستان قبل از شروع پاییز، کار کلید بخورد. پیش بینی مان این است قبل از انتها سال تصویربرداری تمام گردد. قطب الدین صادقی هم ناظر کیفی پروژه است و هم از بازیگران سریال؛ چون قرارداد ها نهایی نشده و جلوی دوربین نرفته اند فعلاً نام بازیگران را نمی آوریم. حتماً بهترین بازیگران استانی و ملی را به کار می بریم، چون پروژه ارزشمندی است و بعد از سه، چهار سال کوشش مرحوم ضیاءالدین دری و حالا با کارگردانی مثل محمدحسین لطیفی کار کلید می خورد.

* سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال نموده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشار های زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در شروع کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی ها، راه جنگ با روس ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیرو های مردمی روستا های اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس ها شد.

تاریخ این مرز و بوم به ویژه در دو سده اخیر، مملو از حوادث ریز و درشت و تلخ و شیرین است که بیشتر آن ها با مبارزات ملی و منطقه ای، علیه استبداد و استعمار عجین شده، مبارزاتی که معیار و محک روحیه آزادی خواهی و آزادگی مردم ایران بوده و دستاورد های فراوانی داشته است. مقابله با زیاده خواهی های بیگانگان و مبارزه مسلحانه با عوامل خارجی و مزدوران داخلی آنها، بخش مهمی از این مبارزات را تشکیل می دهند و در این بین، چهره های شاخصی وجود داشته اند که رهبری خیزش های مردمی بر عهده آن ها بوده است، شخصیت هایی همچون سنجرخان وزیری که حالا دستمایه فراوری سریالی با همین عنوان شده است.

جلال 2 به مرحله پیش فراوری رسید

این روز ها سریال دیگر معاونت استان های صداوسیما که فصل اول آن در ایام دهه فجر روی آنتن شبکه یک سیما رفت با تهیه نماینده جدید و کارگردانی حسن نجفی، فصل دوم آن در حال نگارش و پیش فراوری است. رئیس مرکز سیمای استان ها با اعلام این خبر گفت: عوامل کار تعیین شده اند، اما بازیگران هنوز نهایی نشده اند. نگارش شروع شده تا با قصه های جدید یک بار دیگر جلال را روی آنتن داشته باشیم. سریال جلال در فصل نخست با بازیگرانی همچون عمار تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخارزاده، رضا آبی پاک و... از شبکه یک سیما پخش شد.

پرونده میانبر بسته شد

سریال میانبر این شب ها از شبکه شما پخش می گردد و قرار است در شبکه آی فیلم و یا تماشا 67 قسمت ساخته شده روی آنتن بروند. سریالی که در دوران کرونایی جلوی دوربین رفت و دو فصل ساخته شد. بعد از چند قسمت پخش شده در فصل دوم، جایش را با سریال پدر پسری در شبکه پنج سیما عوض کرد. رئیس مرکز سیمای استان ها با اشاره به اینکه پرونده میانبر بسته شد، تأکید کرد: فصل اول و دوم تمام شد و این شب ها به عنوان سریال طنز تابستانی شبکه شما در حال پخش است. شبکه آی فیلم به زودی میانبر یک و دو را پخش خواهند کرد؛ محتمل است این اتفاق بعد از محرم و صفر بیفتد. شبکه تماشا هم طالب پخش این سریال است و فکر می کنم یکی از این دو شبکه میانبر را از اول تا قسمت 67 پخش کند. اما پرونده میانبر در همین فصل بسته شد و ان شاءالله این گروه کاری با شکل و شمایل جدید خواهند ساخت.

* میانبر به تهیه نمایندگی محمد صالحیان را یزدان فتوحی کارگردانی نموده است. غلامرضا نیکخواه، رضا شفیعی جم، بهنوش بختیاری، محمود جعفری، شهین تسلیمی، آرش نوذری، بهراد خرازی، مرضیه صدرایی، حمید نیک نبرد، سالار کریمخانی، فاطمه مرتاضی، جابر وثوق، وحید اسمی خانی، وحید چنانی، مرتضی علی آبادی، حنانه احدی، ترگل جعفری، ریحانه سرلک، شاهکار صالحیان گروه بازیگران این سریال را تشکیل می دهند. میانبر مضمونی اجتماعی و کمدی دارد و موضوع داستانش درباره ساکنین یک آپارتمان و اتفاقات شیرین درباره آنان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین خبر ها از سریال سنجرخان، دانشمند هسته ای و جلال 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبر ها از سریال سنجرخان، دانشمند هسته ای و جلال 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید