اقدام تاکتیکی بلاروس؛ استقراراس، 400 در مرز با اوکراین

به گزارش وبلاگ تحصیل، رسانه های اوکراینی گزارش دادند که بلاروس میخواهد سامانه های موشکی اس-400 را پس از دریافت از روسیه در مرز با اوکراین مستقر کند.

اقدام تاکتیکی بلاروس؛ استقراراس، 400 در مرز با اوکراین

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تحصیل، رسانه های اوکراینی گزارش دادند که بلاروس می خواهد سامانه های موشکی اس-400 ساخت روسیه را پس از دریافت در مرز با اوکراین مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری اوکراینی بلتا آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس این موضوع را اعلام نموده است. وی گفت: ما با آتشبارهای اس-300 غرب کشور را به طور کامل در پوشش داریم. اما، همانطور که می دانید، ما جنوب را هم داریم. ما این موضوع را با ژنرال های بلاروس و روس ها مورد بحث قرار دادیم. ما باید آماده شویم . مرز با اوکراین 1200 کیلومتر است. بنابراین ما مجبوریم این منطقه را کنترل کنیم و اس-400 برای ما مناسب خواهد بود.

لوکاشنکوهمچنین گفت که بلاروس سلاح های روسی را به قیمت بیش از یک میلیارد دلار خریداری می نماید. قرار است تسلیحات روسی تا سال 2025 به بلاروس تحویل داده گردد.

رئیس جمهور بلاروساخیرا وبلاگ تحصیل گفت، بلاروس در حال برنامه ریزی برای خرید بیش از یک میلیارد دلار اسلحه از روسیه است و اضافه نمود بحث درباره تامین احتمالی سیستم های موشکی اس-400 برای این کشور در جریان است.

پیش تر، دیمیتری شوگایف رئیس سازمان فنی و نظامی روسیه در حاشیه نشست انجمن مالی شرق به وبلاگ تحصیل گفت که هیچ مانعی برای فروش سامانه دفاع موشکی اس-400 به بلاروس وجود ندارد.

وی اضافه نمود: بلاروس شریک راهبردی روسیه است و ما در یک اتحادیه زندگی می کنیم. از آنجا که سامانه اس-400 اساسا برای صادرات است این منطقی است که به درخواست این کشور برای خرید این سیستم پاسخ مثبت بدهیم. من هیچ مانع یا محدودیتی برای صادرات این سیستم دفاعی به بلاروس نمی بینم.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "اقدام تاکتیکی بلاروس؛ استقراراس، 400 در مرز با اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تاکتیکی بلاروس؛ استقراراس، 400 در مرز با اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید