جزئیات پروتکل های کرونایی برای سفرهای نوروزی

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرگزاری خبرنگاران-با وجود توسعه سویه اُمیکرون در کشور، آمارها نشان می دهد که نه تنها رعایت پروتکل های بهداشتی فرایند کاهشی پیدا نموده بلکه تا به امروز هیچ محدودیتی برای سفرهای مردم با وسایل نقلیه شخصی تصویب نشده که البته به نظر می رسد برای سفرهای نوروزی آنالیز های در ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شده و به زودی پروتکل های تازه در این زمینه اعلام خواهد شد.

جزئیات پروتکل های کرونایی برای سفرهای نوروزی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تحصیل، در شرایطی که آمار مبتلایان و فوتی های کرونایی در کشور به علت توسعه سویه تازه این ویروس به نام اُمیکرون رو به افزایش است و بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 337 شهر در کشور در شرایط قرمز 64 شهر در شرایط نارنجی و 47 شهر در شرایط زرد قرار دارند. رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم فرایند کاهشی پیدا نموده و تا به امروز محدودیت و ممنوعیت تازهی برای سفرهای مردم و ترددهای بین شهری آن ها در این منطقه ها پر خطر با وسایل نقلیه شخصی تصویب و ابلاغ نشده است.

این در حالی است که از آذر ماه سال گذشته محدودیت هایی برای مردم و شهرهای پر خطر کرونایی در نظر گرفته شد. بر این اساس اگر مردم با خودروی شخصی شان در پیک های کرونایی از یا به شهری نارنجی و قرمز سفر می کردند، 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه می شدند و در بعضی مواقع ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی بسته می شد و از تردد و سفر خودروهای شخصی جلوگیری می شد.

سال جاری نیز قرار بود سفرهای مردم با وسایل حمل ونقل عمومی و شخصی هوشمند گردد و ممنوعیت ها و پروتکل های بهداشتی به صورت هوشمند برای افراد مشکوک و مبتلا اجرایی گردد نه برای شهرهای قرمز و نارنجی.

بر این اساس مقرر شد تا سامانه امید که امکان اتصال سیستم اطلاعاتی وزارت بهداشت را به بخش حمل و نقل فراهم می کرد راه اندازی گردد تا مردم با کدملی هایشان کنترل و رصد شده و در صورت بروز تخلف با آن ها برخورد گردد. گرچه همین تصمیم نیز چالش ها و نقایصی داشت اما در ماه های گذشته همچنان این سامانه در بخش های مختلف حمل ونقل تکمیل نشده است و خبری از اجرای کامل سیستم هوشمند مدیریت و کنترل کرونا در همه بخش های حمل و نقل نیست.

البته با وجود اینکه تا به امروز پروتکل تازهی برای سفرهای بین استانی مردم با وسایل نقلیه شخصی در شرایط قرمز کرونایی کنونی ابلاغ نشده است اما آنالیز های نشان می دهد، جلسات مختلفی در ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور تشکیل شده و قرار است به زودی و در جلسات پیش رو شرایط و پروتکل های تازهی برای سفرهای جاده ای مردم با وسایل نقلیه شخصی اعلام گردد.

سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این موضوع اظهار کرد: موضوع رعایت شیوه نامه ها در حوزه اصناف و حمل ونقل را باید مورد توجه قرار داد و ضمن تاکید بر ضرورت نظارت دقیق وسخت گیرانه بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در این بخش، وزارت راه و سایر دستگاه های مرتبط همانند شهرداری ها، اجرای آئین نامه های بهداشتی را در پروازها، مترو و دیگر وسایل حمل ونقل عمومی به دقت و با جدیت دنبال نمایند.

وی بعلاوه با اشاره به افزایش آمار ابتلای بچه ها به سویه تازه بیماری کرونا گفت: اجازه ندهیم جان مردم و به ویژه بچه ها با سهل انگاری در رعایت اصول بهداشتی در خطر قرار گیرد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبار مصوبات و تصمیمات پیشین ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاکید نمود: تا به روزرسانی آیین نامه های مربوط به رنگ بندی های کرونایی، تصمیمات قبلی ستاد ملی مبارزه کرونا به قوت خود باقی است و ستادهای استانی باید با رصد دقیق شرایط نسبت به مدیریت شیوع کرونا و اعمال محدودیت های احتمالی برای مدارس و دانشگاه ها اقدام نمایند. علاوه بر رعایت شیوه نامه ها، باید کنترل های هوشمند هم به طور کامل اجرا گردد تا آمار ابتلا و فوتی های کرونا به طور چشمگیر کاهش پیدا کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده قرار است شرایط و پروتکل های بهداشتی برای حوزه حمل و نقل و سفرهای مردم با وسایل نقلیه شخصی به گونه ای تدوین تصویب و ابلاغ گردد که افرادی که دو دُز واکسن کرونا یا بیشتر دریافت کردند با افرادی که واکسینه نشده اند، متفاوت باشند و بعلاوه برای افرادی که واکسینه نشده اند و به ویژه افراد مبتلا و مشکوک به کرونا محدودیت ها و ممنوعیت های تازهی در نظر گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جزئیات پروتکل های کرونایی برای سفرهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پروتکل های کرونایی برای سفرهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید