جزایر مالدیو کجاست؟ ، سواحل

به گزارش وبلاگ تحصیل، مالدیو کشوری با جزایر عجیب و غریب مرجانی است که در سراسر دنیا به سواحل زیبا و آب های شفاف و درخشان معروفیت دارد.

جزایر مالدیو کجاست؟ ، سواحل

مالدیو را به سواحل بی نظیر، جزایر مرجانی، جهانی زیر آب و تجملی باورنکردنی می شناسند. این کشور دارای طبیعتی باشکوه و زیبا است. مالدیو با داشتن 1200 جزیره و 26 جزیره مرجانی، آب های شفاف و مجذوب نماینده، سواحل شنی، صخره های باشکوه و ورزش های آبی، هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جلب می نماید.

جزایر مالدیو در طی سال های گذشته دست خوش تغییرات زیادی شده است. بیشتر جزایر مالدیو دارای ویلاهای مجلل و نخلستان هایی بی انتها هستند که چشم ها را به خود خیره می نمایند. مالدیو با ترکیبی از رنگ های سبز، آبی و سفید در طبیعت خود بهشتی واقعی روی زمین است. انتخاب از میان جاهای دیدنی مالدیو کار آسانی نیست؛ پس با وبلاگ تحصیل همراه شوید تا با بهترین مکان های دیدنی مالدیو آشنا شوید.

همه آنچه باید درباره جزایر مالدیو بدانید:

  • جزایر مالدیو کجاست؟
  • آیا سفر به مالدیو احتیاج به ویزا دارد؟
  • جاذبه های گردشگری مالدیو
  • خلوت ترین سواحل مالدیو
  • جزایر مالدیو
  • تفریحات مالدیو
  • هزینه سفر به مالدیو
  • بهترین زمان سفر به مالدیو

جزایر مالدیو کجاست؟

مالدیو، کشوری واقع در اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا است. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت کوچک ترین کشور قاره آسیا محسوب می گردد. به طور میانه، ارتفاع کشور مالدیو از سطح دریا در حدود 1.5 متر است که به همین جهت، به عنوان کم ارتفاع ترین کشور جهان نیز شناخته می گردد. بلندترین نقطه این کشور فقط 2.4 متر ارتفاع دارد. ماله مرکز کشور مالدیو، به طور سنتی محل تاج گذاری و اقامت شاهان این سرزمین بوده است و امروز با حدود 150 هزار شهروند، یکی از کم جمعیت ترین مرکز های جهان محسوب می گردد. ماله معروف ترین جزیره مالدیو به پادشاه جزایر نیز معروفیت دارد.

آیا سفر به مالدیو احتیاج به ویزا دارد؟

مالدیو از جمله مقاصد گردشگری است که احتیاجی به تهیه ویزا در کشور مبدا خود ندارد و شما می توانید از ویزای فرودگاهی در سفر به مالدیو بهره ببرید. برای تهیه ویزای فرودگاهی، فقط کافی است با ورود به این کشور فرم دریافت ویزا را پر کنید و مدارک لازم خود را به ماموران فرودگاه ارائه دهید. شما باید پاسپورت معتبر خود را به همراه 50 تا 70 دلار به همراه داشته باشید تا بدون هیچ دغدغه ای، مهری روی پاسپورت شما درج گردد. با وجود ساده بودن صدور ویزای فرودگاهی، بهتر است به چند نکته مهم در دریافت آن دقت کنید.

  • پاسپورت شما باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد.
  • هنگام ورود به فرودگاه برگه رزرو هتل خود و بلیط رفت و برگشت هواپیما را همراه داشته باشید.
  • به ازای هر روز اقامت در مالدیو، باید 50 دلار نقد همراه شما باشد.
  • یک قطعه عکس تمام رخ همراه داشته باشید.
  • ویزای صادر شده برای شما به مدت 30 روز اعتبار دارد.
  • کارت واکسن تب زرد را به همراه داشته باشید.
  • ارائه کارت واکسن کرونا احتیاج نیست؛ اما تست PCR تا 96 ساعت قبل از سفر الزامی است.

جاذبه های گردشگری مالدیو

ماجدهی ماگو

  • آدرس: ماله، خیابان ماجدهی ماگو (مشاهده روی نقشه)

یکی از جاذبه های دیدنی مالدیو، خیابان ماجدهی ماگو (Majeedhee Magu Road) است که فرصتی برای خرید خیابانی محسوب می گردد. خرید خیابانی فعالیتی است که همه مردم از از بچه ها تا بزرگسالان از آن لذت می برند.

اگر به مالدیو می روید حتما باید از خیابان ماجدهی ماگو دیدن کنید تا تجربه پیاده روی دلچسبی را در خیابان اصلی مرکز، به دست بیاورید. در این خیابان طیف وسیعی از غذاهای محلی و تازهترین لباس های مد روز در انتظار شما هستند؛ اما بهترین چیزهایی که در اینجا می توانید به عنوان هدیه یا سوغات با خود ببرید، اقلام دست سازی هستند که به وسیله محلی ها ساخته می شوند. شما می توانید در هر زمانی بین ساعت 9 صبح تا 11 شب به خیابان ماجدهی ماگو بروید تا پیش از بازگشت به خانه، یادگاری از مالدیو با خود به همراه داشته باشید.

موزه ملی

  • آدرس: National Museum ,Chaandhanee Magu, Malé, Maldives (مشاهده روی نقشه)

موزه ملی ساختمانی عجیب و غریب است که در ماله واقع شده است. این موزه مجموعه بزرگی از آثار تاریخی را در خود جای داده است که بعضی از آن ها به دوره شکل گیری جزایر مالدیو تعلق دارد. ساختمان موزه ملی بخشی از کاخ سلطنتی قرن هفدهم است و بعلاوه در پارکی عمومی با نام پارک سلطان جای گرفته است. در این موزه با ستون ها و آثار تاریخی محافظت شده ای روبه رو می شوید که اطلاعات زیادی در خصوص کشور مالدیو به شما می گویند.

موزه ملی مالدیو هر ساله شاهد بازدیدنمایندگان و علاقه مندان به هنر است. هنگامی که در مالدیو در حال گشت و گذار هستید، بازدید از این کاخ زیبا را از دست ندهید. سرسنگ مرجانی لرد بودا، تخته چوبی قرن سیزدهمی و قطعه قرن یازدهمی از آلیفو تاد (Alifu Todd)، از جمله آثاری هستند که در موزه ملی مالدیو خواهید دید.

زیردریایی نهنگ

  • آدرس: مالدیو، زیردریایی نهنگ (مشاهده روی نقشه)

زیردریایی نهنگ (Whale Submarine) فرصتی استثنایی برای تجربه تور 45 دقیقه ای زیر آب اقیانوس هند است. این تجربه هیجان انگیز را می توان به گشت و گذار در باغی تشبیه کرد؛ با این تفاوت که برخلاف همواره شما در فضایی قفس مانند در زیر آب هستید و جهانی زیر آب در حالی که کشتی شما از میان آن عبور می نماید، دیدنگر شما خواهد بود.

زیردریایی نهنگ یکی از نقاط مجذوب نماینده گردشگری مالدیو است که شما را به دیدنی شیرماهی، کوسه های سفید صخره ای، لاک پشت های بزرگ، ماهی های زرد و قرمز و جعبه ماهی زرد می برد. برای کسب این تجربه می توانید از ساعت 9 صبح تا هشت شب به این جاذبه مراجعه کنید.

دریاچه Dhadimagi Kilhi

  • آدرس: مالدیو، جزیره مرجانی فووامولا، دریاچه Dhadimagi Kilhi (مشاهده روی نقشه)

دریاچه Dhadimagi Kilhi، یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی در مالدیو و جزیره مرجانی فووامولا محسوب می گردد. این دریاچه، دومین دریاچه آب شیرین کشور است؛ مکانی که از هر طرف با فضای سبز احاطه شده است و مکانی ایدئال برای سپری کردن اوقاتی آرام با منظره های دوست داشتنی در مالدیو محسوب می گردد. در اینجا می توانید از فعالیت های هیجان انگیزی مانند ماهی گیری، شنا و قایق سواری لذت ببرید.

گالری هنر ملی

  • آدرس: National Art Gallery ،Machangolhi ،Maldives (مشاهده روی نقشه)

گالری هنر ملی (National Art Gallery) در ماله و در سال 1999 تاسیس شد و یکی از جاهای دیدنی مالدیو برای دوستداران هنر و هنرمندان محسوب می گردد. شما زیر یک سقف کتابخانه ملی، مراکز فرهنگی کشورهای مختلف از سراسر جهان و این فضای نمایشگاهی را خواهید یافت. این سایت هنری محلی برای نمایش آثار هنری مجذوب نماینده و شگفت انگیز بومی و بین المللی است. گالری هنر ملی علاوه بر نمایشگاه و رویدادهای هنری منظم، مجموعه ای شگفت انگیز از وسایل اسلامی، لباس های محلی، سلطنتی و سنتی مالدیو دارد. شما می توانید از ساعت 9 صبح تا پنج عصر برای بازدید به این موزه مراجعه کنید.

پل دوستی چین و مالدیو

  • آدرس: Midhili Magu, Maldives (مشاهده روی نقشه)

اگر به دیدنی پل دو کیلومتری دوستی چین و مالدیو نروید، گشت و گذار و سفر شما به مالدیو به انتها نرسیده است؛ پلی که ماله را به جزیره فرودگاهی در چین به نام هولهوله (Hulhule) متصل می نماید. این پل که به پل سینماله (Sinamale) نیز معروفیت دارد، بخشی از جاده ای بود که به وسیله کشور چین ساخته و در سال 2018 افتتاح شد. این پل اولین پل مرزی دریایی مالدیو محسوب می گردد. در باور بسیاری پل سینماله روابط بین دو کشور را تقویت کرد و تحکیم بخشید. مردم می توانند به وسیله این پل در عرض پنج دقیقه خود را از یک جزیره به جزیره دیگر برسانند.

مسجد آدینه ماله

  • آدرس: Reethigas Hingun, Malé, Maldives (مشاهده روی نقشه)

یکی از قدیمی ترین مساجد به جای مانده در مالدیو، مسجد آدینه است که از جمله نقاط گردشگری شناخته شده محسوب می گردد. این مسجد که به نام هوکورو میسکی (Hukuru Miskiy) نیز معروفیت دارد، در سال 1658 ساخته شده است.

معماری متمایز مسجد آدینه و کنده کاری های دقیق روی دیوارها، فوق العاده خیره نماینده است. همین جزییات منجر شد تا این مسجد در سال 2008 به عنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی در فهرست یونسکو قرار بگیرد. مسجد آدینه از تخته سنگ های مرجانی و در طول دو سال ساخته شده است. این مسجد به عنوان یکی از بهترین سازه های مرجانی جهان شناخته می گردد. برای بازدید از مسجد آدینه ماله می توانید از 9 صبح تا پنج عصر به آن مراجعه کنید.

بنای یادبود سونامی

  • آدرس: Thin Ruh Park, Boduthakurufaanu Magu, Malé, Maldives (مشاهده روی نقشه)

همان طور که از نام آن تعیین است، بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument)، یادواره قربانیان سونامی سال 2004 در جزیره Boduthakurufaanu Magu در جنوب شرقی ماله است. این بنای تاریخی یادبودی برای 74 شهروند مالدیوی است که در حادثه تلخ سونامی از بین رفتند.

یادبود سونامی همچون چراغ امیدی پس از یک تراژدی تلخ ایستاده است. اگر به دانستن حقایق تاریخی علاقه مند هستید، باید از این مکان تاریخی دیدن کنید. 20 گوی فولادی که بنای یادبود سونامی را احاطه نموده اند، نمادی از جزایر مرجانی مالدیو هستند و ستون های برآمده از آن امواج سونامی را نشان می دهند. این مکان گردشگری ایدئال نزدیک ساحلی است که برای موج سواری محبوبیت بالایی دارد و می توانید در دیدن از بنای یادبود سونامی به آنجا هم سر بزنید.

بازار ماهی ماله

  • آدرس: Boduthakurufaanu Magu, Malé, Maldives (مشاهده روی نقشه)

بازار ماهی ماله در امتداد بندر داخلی، در سمت شاقتصادی جزیره و در غرب میدان جمهوری واقع شده است. رفتن به بازار ماهی یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با مردم محلی و دیدنی زندگی رومزه مردم مالدیو است. بهترین زمان برای بازدید از این بازار بعدازظهر و اوایل عصر است که ماهی گیران با صید تازه وارد بازار می شوند. محبوب ترین ماهی که در بازار ماهی ماله خریدوفروش می گردد، ماهی تن است و گردشگران می توانند برای درست کردن یک شام خوشمزه و اصیل مالدیوی از این بازار ماهی و میوه تازه خریداری نمایند.

کاخ مولی آگه

  • آدرس: Medhuziyaaraiy Magu, Male City 20115, Maldives (مشاهده روی نقشه)

ساختمان کاخ مولی آگه به سبک استعماری و در مرکز تاریخی ماله واقع شده است. این بنا در سال 1906 به وسیله سلطان محمد شمس الدین سوم به منظور اقامت پسر وی ساخته شد؛ اما به علت سرنگونی این حاکم مالدیو، امکان استفاده از آن هرگز برای او فراهم نشد. کاخ مولی آگه اکنون به عنوان اقامتگاه شخصی رئیس جمهوری مالدیو مورد استفاده قرار می گیرد. امکان بازدید از فضای داخلی این بنا وجود ندارد؛ اما حکاکی های سفید پیچیده در نمای بیرونی چشم انداز ای زیبا را فراهم آورده است که بسیار از گردشگران را جذب می نماید.

خلوت ترین سواحل مالدیو

ساحل Bioluminescent، برای دیدنی ستارگان با دوستان

  • آدرس: Vaadhoo, Maldives (مشاهده روی نقشه)

شما و همسرتان بی شک در طول پیاده روی های عاشقانه خود ستاره های زیادی را در آسمان دیدن نموده اید؛ اما آیا تا به امروز ستاره ای را زیر پای خود مشاهده کردید؟

ساحل Bioluminescent در جزیره وادهو (Vaadhoo) مالدیو به علت پدیده ای نادر و هیجان انگیز محبوبیت دارد که هر بازدید نماینده ای را مبهوت می نماید. در این ساحل فیتوپلانکتون های درخشان همراه با امواج آب در شب روی ماسه پرتاپ می شوند و چشم انداز ای محسور نماینده را خلق می نمایند. بی شک پیاده روی در ساحل زیبای Bioluminescent در ماه عسل برای زوج ها منظره های زیبا به یادگار خواهد گذاشت که تا انتها عمر فراموش نمی نمایند.

ساحل Bioluminescent علاوه بر تصاویر رمانتیک و سورئال در شب، به خاطر کافه های مدرن متعدد نیز معروفیت دارد که در حاشیه آن قرار گرفته اند. این ساحل یکی از بهترین مکان های دیدنی مالدیو برای ماه عسل است که گزینه های بی انتهای برای انتخاب غذا پیش روی شما قرار می دهد. اگر ماه درستی را برای سفر به ساحل Bioluminescent انتخاب کنید، این مکان، خیره نماینده و رویایی در برابر چشمان شما ظاهر خواهد شد. جاذبه های اصلی این ساحل شن های درخشان در شب و کافه های زیبا هستند. بهترین زمان برای بازدید از آن نیز ژوئن تا اکتبر (برای شناسایی فیتوپلانکتون ها) است.

ساحل جزیره ولیگاندو، برای منظره ها سبز بی کران

ساحل جزیره ولیگاندو (Veligandu Island Beach)، در شمال آتول عرب جزیره نسبتا کوچکی است؛ اما با وجود کوچک بودن در تعطیلات شکوه خاص خود را دارد. این جزیره پر از فضاهای سبز خیره نماینده است و آرامشی وصف ناپذیر برای گردشگران در بازدید از سرزمین آب های درخشان فراهم می آورد. تالاب های جزیره ولیگاندو فرصت بسیار خوبی برای غواصی اسکوبا فراهم می نمایند. این جزیره در کنار دهکده ماهگیری واقع شده است و به همین جهت غذاهای دریایی خوشمزه ای در آن سرو می گردد. در جزیره ولیگاندو تورهای گردشگری برای روستاهای اطراف و شناخت جوامع محلی مالدیو نیز وجود دارد و علاوه بر آن فرصت خوبی برای ماهی گیری در اختیار گردشگران قرار می دهد.

جزیره هوواهندو، برای سواحل شنی سفید نرم

آب آرام و سرسبزی چشم گیر، جزیره هوواهندو را به جایی برای تتازه قوا و اقامت هایی بدون مزاحمت بدل نموده است. شما می توانید چه با خانواده و چه با دوستان خود این جزیره را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید و مطمئن باشید که به جایی مناسب و به دور از شلوغی شهر را برای استراحت و آرامش سفر نموده اید. بچه ها در سفر به این جزیره می توانند در کلاب بچه ها وقت سپری نمایند؛ در حالی که بزرگسالان در سواحل شنی سفید لیلی (Lily) از پیاده روی خود لذت می برند.

در جزیره هوواهندو رستوران ها غذاهای لذیذ و درجه یک متنوعی از جمله غذاهای محلی و بین المللی را سرو می نمایند. این جزیره مزایای زیادی دارد و همین مزایا آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای سفرهای خانوادگی تبدیل می نماید. تفریحات و جاذبه های اصلی این جزیره و سواحل زیبای آن، استخر، زمین تنیس، والیبال ساحلی، بیلیارد و اسپا هستند.

ساحل کرومبا، زیبایی محسور نماینده

یکی از بهترین مکان های مالدیو، ساحل کورومبا (Kurumba) است که در هفت کیلومتری ماله واقع شده است و با قایق سواری کوتاه قابل دسترس است. شما با رفتن به ساحل می توانید از شلوغی زندگی فرار کنید، روی شن های سفید و صخره های مرجانی دراز بکشید و از اسپاهای آن لذت ببرید.

ساحل کرومبا مکانی ایدئال برای زوج ها است؛ زیرا زیبایی و انزوایی مطلقی را به بازدیدنمایندگان اهدا می نماید. غواصی در تالاب های شفاف کریستالی نیز لذت و شادی مضاعفی را برای گردشگران جزیره کرومبا فراهم می آورد. اگر می خواهید مدتی را در میان زیبایی های محسورنماینده طبیعت سپری کنید، پا گذاشتن به این جزیره فرصتی استثنایی برای شما رقم خواهد زد.

جزیره خورشید، سواحل درخشان

جزیره نالاگورایدو در آتول آری جنوبی از بهترین نقاط دیدنی مالدیو است که به جزیره خورشید نیز معروفیت دارد. این مکان با سواحل خیره نماینده، گل های استوایی زیبا و فضای سبز، بسیار مجلل طراحی شده است. جزیره نالاگورایدو عده زیادی از گردشگران طبیعت گرد را به سمت خود می کشاند. این جزیره با آب های آبی بسیار مجذوب نماینده، سواحل درخشان و استراحتگاه های شگفت انگیز امکان های مجذوب نمایندهی را برای مهمانان خود فراهم می نماید و با توجه به آرامش و زیبایی دلفریب یکی از بهترین مکان ها برای زوج ها و سفر ماه عسل است.

جزیره نالاگورایدو برای ورزش های آبی از جمله غواصی و موج سواری مناسی است. علاوه بر آن در این جزیره می توانید استراحت دلچسپی را در سونا و اسپاهای آن تجربه کنید و در سواحل درخشان و زیبای آن به پیاده روی های طولانی بروید.

جزایر مالدیو

ماله آتول، برای فضای شهری

جزیره مرجانی شاقتصادی ماله که در لبه جنوبی مجمع الجزایر مرجانی کافو آتول (Kaafu Atoll، شامل جزایر کاشیدو، گافارو، آتول ماله شاقتصادی و آتول ماله جنوبی است.) واقع شده، بزرگترین شهر و محبوب ترین مقصد در میان بهترین مکان ها برای بازدید در مالدیو است.

آتول ماله شاقتصادی یکی از بهترین مکان های گردشگری مالدیو است. این جزیره به علت وجود اقامتگاه سلطنتی، محل (Mahal) نامیده می شد و اکنون به جزیره پادشاهان نیز معروفیت دارد. آتول ماله دارای آب و هوای موسمی استوایی است و در بیشتر ماه های سال در آن باران می بارد؛ اما دمای معتدل هوا در طول سال از بهترین ویژگی های آن است.

جزیره آلیماتا، برای قایقرانی در آب های آرام

جزیره آلیماتا (Alimatha) در لبه شرقی مالدیو و در جزیره مرجانی واوو آتول (Vaavu) واقع شده است. این جزیره با آب های نیلگون و شفاف خود، برای غواصی، قایق سواری و گذراندن تعطیلات خانوادگی و ماه عسل مناسب است؛ تا جایی که یکی از بهترین مکان ها برای سفر ماه عسل زوج ها در مالدیو محسوب می گردد.

مسابقات والیبال در سواحل آفتاب گیر و شن های خیره نماینده، از جمله تفریح های جزیره آلیماتا هستند. مرکز ماساژ آیورودا، اسپا و رستوران ها، این جزیره را به گزینه ای زندگی بخش در میان مکان های گردشگری محبوب مالدیو تبدیل نموده است.

ساحل مصنوعی، برای ورزش های آبی پر هیجان

ساحل مصنوعی در شمال ماله آتول همان چیزی است که نام آن به شما می گوید؛ ساحلی مصنوعی برای علاقه مندان به شنا که در میان فهرست بهترین مکان های دیدنی مالدیو واقع شده است. این ساحل مصنوعی برای بازدید عموم باز است و طبق قوانین محلی محدودیت های تعیینی برای پوشاک دارد. ساحل مصنوعی میزبان چندین کارناوال است و ورزش های آبی و پیاده روی های آرام از بهترین تفریحات آن به شمار می آیند؛ ساحلی که مکانی پرهوادار در میان جوانان است. با وجود اجرای گروه های موسیقی، تجربه شب های ساحل مصنوعی زیبا و منحصر به فرد، خاطره ای به یادماندنی خواهد بود.

صخره های HP، برای مرجان ها و غارها

صخره های HP در شمال مال آتول مالدیو، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالدیو محسوب می گردد. این مکان منطقه دریایی حفاظت شده ای است که شامل طیف وسیعی از انواع موجودات دریایی از ماهی های کوچک، ماهی های رنگارنگ و خطرناک گرفته تا مرجان های چند رنگ و غارها و برآمدگی ها می گردد. دریا در صخره های HP پر از شور و نشاط زندگی دریایی است؛ چراکه با نهایت دقت از موجودات دریایی این منطقه حفاظت می گردد. علاوه بر آن شناگران و غواصان پرشور فقط زمانی به آب این منطقه وارد می شوند که کاملا امن باشد و این همان نکته ای است که آن را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در مالدیو تبدیل می نماید. این مکان فرصتی استثنایی برای علاقه مندان به عکاسی از زندگی دریایی و غواصی است.

جزیره فیهالهی، برای زندگی دریایی پررونق

جزیره فیهالهی (Fihalhohi Island) واقع در جزیره مرجانی کافو آتول شاقتصادی در مال، یکی از مجذوب نماینده ترین و زیباترین مکان ها در مالدیو برای گذراندن تعطیلاتی بی نظیر است. این جزیره به زیبایی با درختان نخل نارگیل سایه دار، سواحل بکر و آب های شفاف احاطه شده است. اگر در پی سفری عاشقانه یا برنامه ریزی برای ماه عسل خود هستید، باید از این جزیره دیدن کنید.

آب و هوای گرم جزیره فیهالهی آن را به مکانی ایدئال برای فعالیت های آبی بدل نموده است. یکی از بهترین دیدنی های جزیره فیهالهی صخره ای است که جزیره را احاطه نموده است. این صخره زندگی دریایی گسترده ای را در خود جای داده است. با در دسترس بودن غواصی اسکوبا (scuba)، می توان زندگی دریایی را در میان صخره ها تجربه کرد و خاطراتی ساخت که برای عمری ماندگار خواهند بود. این جزیره بعلاوه به ارائه بهترین ماساژ بالیایی منطقه ها گرجهتی و سایر ماساژ های بین المللی معروفیت دارد.

اوتیمو گاندووارو، برای کاوش در یک قصر چوبی

اوتیمو گاندووارو (Utheemu Ganduvaru) واقع در بخش شاقتصادی مالدیو، یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است. این جزیره شبیه چتر دریایی سبز کوچکی به نظر می رسد. یکی از مکان های مهم گردشگری تاریخی در مالدیو، زادگاه سلطان محمد تاکوروفانو (Mohamed Thakurufaanu) در این مکان است. او به علت تعقیب متجاوزان پرتغالی در تاریخ مالدیو مورد احترام قرار می گیرد. اوتیمو گاندووارو بنایی تاریخی به نام خود دارد؛ میراثی که باید آن را دید. خانه سلطان محمد، کاخی است که از چوب ساخته شده و یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو است.

جزیره بیادو، برای محصولات ارگانیک تازه

جزیره بیادو در ماله آتول جنوبی، یکی دیگر از جزایری است که در میان بهترین مکان ها برای بازدید در مالدیو واقع شده است. این جزیره با مساحتی بیش از 10 هکتار، حدود 29 کیلومتر از فرودگاه بین المللی جنوبی فاصله دارد و جزیره ماکونوفوشی در نزدیکی آن قرار گرفته است. جزیره بیادو دارای پوشش گیاهی فراوانی از موز، نارگیل و انبه در کنار سیفیجاتی همچون خیار، کلم و گوجه فرنگی است. این جزیره به آب های درخشان و ورزش های آبی ماجراجویانه معروفیت دارد و ازاین رو نام جزیره غواصی را نیز به خود اختصاص داده است. در جزیره بیادو علاوه بر غواصی امکان قایق رانی نیز برای گردشگران وجود دارد.

جزیره باروس، برای سواحل آفتاب بوسیده

جزیره باروس از جزایر برتر مالدیو و مکانی ایدئال برای دور ماندن از جمعیت و شلوغی است. این جزیره به واسطه ظرافت های طبیعی، استراحتگاه ها، بوتیک های مجلل و سواحل آفتاب خیز جایی بسیار مجذوب نماینده و دوست داشتنی است. گردشگران در جزیره باروس به علت خدمات رفاهی و رعایت حریم خصوصی اوقات خوشی را سپری می نمایند. آب های فیروزه ای این جزیره بسیار چشم نواز و آرامش بخش هستند. رستوران های متنوعی این جزیره نیز در محوطه استراحتگاه ها و ویلاها قرار دارند و شرایط ایدئالی را برای ماه عسل و تعطیلات فراهم می نمایند. در جزیره باروس می توانید در چشمه های معدنی استراحت کنید و از دیدن صخره های مرجانی لذت ببرید.

جزیره Emboodhu Finolhu، برای ویلاهای آبی رمانتیک

چیدمان ویلاهای جزیره Emboodhu Finolhu به تنهایی خود جاذبه ای بزرگ محسوب می گردد. ویلاهای آبی این جزیره به صورت گل چیده شده اند و همچون جواهری روی یک تاج به نظر می رسند. اگر در هواپیمایی دریایی هستید، دیدنی این چشم انداز به مقدار اقامت و بازدید از جزیره Emboodhu Finolhu لذت بخش خواهد بود. این جزیره با 55 ویلای آبی همراه با استراحتگاه لوکس تاج اگزوتیکا (Taj Exotica)، خدمات اقامتی پنج ستاره و مهمان نوازی ویژه، لذتی منحصر به فرد را برای گردشگران فراهم می آورد و همواره بازخوردی مثبت دریافت نموده است. کسانی که در پی آرامش باشند، می توانند ماساژ در اسپا را در جزیره Emboodhu Finolhu انتخاب نمایند.

جزیره Mirihi، برای سم زدایی دیجیتال

مسافرانی که در پی اقامتی به دور از فضای دیجیتال در مالدیو باشند باید به جزیره Mihiri بروند. هیچ تلویزیونی برای دیدن در این جزیره وجود ندارد و اگر تلفن همراه خود را کنار بگذارید از جهانی بیرون کاملا جدا می شوید. کسانی که برای ماه عسل خود به این جزیره سفر می نمایند، می توانند از ماساژ اسپا آدم و حوا (Adam & Eve) استفاده نمایند. جزیره Mihiri با حدود 30 ویلا و رستوران آبی که غذاهای لذیذی را سرو می نمایند، یکی از نقاط دیدنی مالدیو است که باید با کسی که عاشق او هستید به آن سفر کنید.

جزیره کومو کوکو، برای خدمات پنج ستاره

کشوری مانند مالدیو به سواحل شنی و جزایر زییای خود معروفیت دارد؛ اما در میان بسیاری از جزایر جزیره کومو کوو (COMO Cocoa) متمایز است. این جزیره یکی از پرهوادارترین جزایر در تمام مالدیو است. جزیره کومو کوکو همچون تکه ای از بهشت استوایی جایی برای تممد اعصاب و تتازه قوا به شمار می رود. این جزیره با تعداد بسیار زیادی استراحتگاه (33 مورد ویلای آبی)، بهترین خدمات رفاهی را برای پذیرایی نسبت به جزایر اطراف ارائه می دهد. سواحل جزیزه کومو کوکو، سواحلی سفید و پوشیده از شن های نرم هستند که به وسیله آب های کریستالی احاطه شده اند.

جزیره مافوشی، برای ترکیبی خیره نماینده از آبی و سفید

ساحل جزیره مافوشی (Maafushi) به بهشت مالدیو معروفیت دارد و یکی از بهترین سواحل این کشور برای هواداران فعالیت های سرگرم نماینده است. این مکان در صدر جاهای دیدنی معروف مالدیو واقع شده است.

در جزیره مافوشی با طیف گسترده ای از ورزش های آبی سرگرم نماینده و غذاهای خوشمزه رو به رو می شوید که شما را به وجد می آورد و می توانید در آن ها افراط کنید. از قلم نیاندازید بخشی از زمان خود را به دیدنی زیبایی های چشم انداز ای اختصاص دهید که این جزیره را زینت بخشیده اند. در جزیزه مافوشی در برابر چشمان شما ترکیبی وصف ناپذیر و زیبا از رنگ های آبی و سفید قرار خواهد گرفت که فکر شما را آرام خواهد نمود.

جزیره Kanuhura، برای ویلاهای دوستدار کودک

جزیره کانوهورا دارای چیدمان و طراحی استادانه ویلاها و امکانات و خدمات مجلل پنج ستاره است. این جزیره به علت داشتن موقعیت مناسب برای بچه ها شناخته شده است و به باشگاه های بچه ها خود معروفیت دارد. در مالدیو، خانواده ها و دوستان زیادی را می بینید که به غیر از ماه عسل جزیره Kanuhura را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند. هر ویلا و استراحتگاهی در این جزیره میزبانی است که تمام احتیاجهای شما را برآورده می نماید. یکی از جنبه های ویلاهای جزیره Kanuhura دکوراسیون های منحصر به فرد آن ها است که گردشگران را شگفت زده می نماید. در کنار غواصی، والیبال ساحلی، تنیس و موج سواری از جمله تفریحات این جزیره به شمار می آیند.

جزیره رانگالی، برای تعطیلات خانوادگی عالی

کنراد مالدیو در جزیره رانگالی جایی است که می توانید خانواده خود را برای تعطیلاتی طولانی به میان سواحل شنی و آب های آبی شفاف ببرید. اقامتگاه کنراد زیرمجموعه ای از هتل های هیلتون است و بهترین خدمات رفاهی را همراه با فعالیت های سرگرم نماینده به تمام گروه های سنی اعم از بچه ها و بزرگسالان در طول اقامت ارائه می دهد.

جزیره رانگالی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو فرصتی مناسب برای لذت بردن در اسپاهای لوکس و فعالیت های ماهی گیری در مجاورت کنراد است. در جزیره رانگالی می توانید به دیدن دلفین ها بروید و از استخر و سالن های ورزشی سرپوشیده نیز بهره ببرید.

جزایر هالاولی، برای زیبایی چشم انداز و آرامش

جزایر هالاولی، مقصد سفر مناسبی برای افرادی هستند که به سکوت و انزوا احتیاج دارند. این جزایر از هر طرف در محاصره آب قرار دارند و منظره ها زیبا و آرامش فوق العاده آن ها امکانی برای جدا شدن از جهانی واقعی را فراهم می آورند. جزایر هالاولی بهترین فرصت برای گذراندن زمانی با کیفیت با دوستان و خانواده هستند. استراحتگاه کنستانس هالاولی نیز در این جزیره واقع شده است که به خدمات رفاهی حرفه ای خود معروفیت دارد و هر اقامتی را آسان و دلچسپ می نماید.

جزیره هالاولی با 57 ویلای آبی برای استراحتی رمانتیک، اتاق های مجهز به تلویزیون، یکی از جاذبه های دوست داشتنی در مالدیو محسوب می گردد. در این جزیره می توانید قایق های پارویی را نیز تجربه و از استخر های مجهز آن بهره ببرید.

جزیره دیگو، فرصتی برای گریزی مجلل

یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در مالدیو، جزیره دیگو (Dhigu) است، در این جزیره بیش از هر رنگ دیگری، رنگ آبی به چشم می آید؛ چراکه به هر کجا که نگاه کنید آسمان آبی و آب ها شفاف کریستالی خواهید دید که به چشم ها و فکر شما آرامش می بخشد. شما در این جزیره با طیف وسیعی از استراحتگاه ها روبرو خواهید بود؛ از ویلاهای آبی با امکانات درجه یک گرفته تا اقامتگاه های پنج ستاره همراه با وان مخصوص (infinity edge bathtub) با چشم انداز ای وسیع رو به سوی دریا.

شما می توانید تمام چیزی که در تعطیلات مجلل به آن احتیاج دارید را با اقامت در آنانتارا دیگو (Anantara Dhigu) و اسپاهای لوکس آن تجربه کنید. غذاهایی که در چهار رستوران لوکس جزیره دیگو سرو می شوند، به عنوان بهترین غذاهای منطقه شناخته می شوند. در جزیره دیگو نیز بازار ورزش های آبی و کشتی سواری داغ است.

جزیره کودادو، برای حفظ حریم خصوصی و انزوا

جزیره خصوصی کودادو (Kudadoo) مالدیو به علت وجود استراحتگاه های تازه و درخشان در سواحل و روی آب های اطراف آن، به بخش گردشگری اضافه شده است. این جزیره بکر، مکانی مناسب برای اقامتی فانتزی به شمار می آید.

در جزیره کوادو علاوه بر لذت بردن از سواحل سفید زیبا و غواصی می توانید از خدمات فوق العاده لوکس استراحتگاه همچون شنا در استخرهای خصوصی، ماساژ اسپا، جلسات یوگا و رستورانی با غذهای متعدد نیز بهره ببرید. این جزیره درمجموع یکی از بهترین مقاصد مالدیو برای سپری کردن اوقاتی در انزوا و آرامش در سایه خدمات رفاهی لوکس به شمار میرود. رسیدن به جزیره کودادو بسیار آسان است؛ چراکه از فرودگاه بین المللی مالس تنها 40 دقیقه با هواپیماهای دریایی فاصله دارد. پیاده روی در سواحل بکر این جزیره و شنا در کنار دلفین ها از جمله تفریحات این جزیره محسوب می شوند.

صخره موز، برای یک تجربه غواصی عالی

صخره موزی (Banana Reef) در مال آتول شاقتصادی، به عنوان یکی از بهترین مکان های غواصی در جهان معروفیت دارد و به همین علت در فهرست بهترین نقاط دیدنی مالدیو قرار گرفته است. این صخره شکلی شبیه به موز دارد و با مرجان های خارق العاده، صخره های شگفت انگیز، برآمدگی ها و غارها بسیار مجذوب نماینده و دیدنی است و به لطف امکان های ماجراجویی فراوان یکی از مکان های موردعلاقه گردشگران است. در واقع صخره موزی اولین نقطه مالدیو برای غواصی و آموزش بود که به رسمیت شناخته شد. جاذبه های اصلی صخره موز فعالیت های زیر آب همچون غواصی و جت اسکی است.

تفریحات مالدیو

مالدیو یکی از بهترین مقاصد غواصی روی زمین است و اگر جایی وجود داشته باشد که بخواهید در آن غواصی را امتحان کنید، بی شک مالدیو است. مراکز متنوعی با قیمت های مناسب این امکان را به گردشگران می دهند که حتی در صورت نداشتن مدرک غواصی سفری اکتشافی داشته باشید.

اگر در پی غواصی در اعماق آب های درخشان این کشور نیستید، گزینه بعدی می تواند غواصی در سطح آب همراه با لوله های تنفسی (Snorkeling) باشد. با گذراندن دو ساعت در آب می توانید به دیدنی زندگی دریایی بنشینید و لاک پشت های بزرگی را ببینید که لابه لای صخره ها در پی غذا در حرکت هستند.

اگر در سفر به مالدیو به Cinnamon Hakurra رفتید، یکی از بهترین فرصت ها برای دیدنی دلفین ها در اختیار شما قرار می گیرد. کافی است که قبل از غروب آفتاب حرکت کنید و طولی نخواهد کشید که قایق شما به نزدیکی یکی از آن ها خواهد رسید. بهتر است با قایق این موجودات زیبا و باهوش را دنبال نکنید و اجازه بدهید که در اطراف شما و در فاصله ای ایمن به بازیگوشی و شنا مشغول باشند.

حتما به جوامع محلی سر بزنید؛ اگر محل اقامت شما در جزیره خصوصی در مالدیو است برای بازدید از جوامع محلی و سبک زندگی و کار آن ها سفری یک روزه به اطراف و جزایر دیگر رزرو کنید تا تجربه ای متفاوت و بی نظیر به دست بیاورید. حتما پول نقد به همراه داشته باشید تا بتوانید از صنایع دستی محلی و جواهرات دست ساز آن ها برای خود یادگاری تهیه کنید. مردم مالدیو مسلمان هستند؛ دقت کنید برای ورود به جوامع محلی احترام به عقاید آن ها اهمیت دارد.

مالدیو یکی از مقاصد مهم موج سواری در سراسر جهان است. موج سواران برتر جهان هتل مشهور مالدیو را برای استراحت و استفاده از شرایط ناب مالدیو برای موج سواری انتخاب می نمایند. پس اگر هوادار ورزش های هیجان انگیز هستید، این ورزش یکی از بهترین تفریحاتی است که در مالدیو انتظار شما را می کشد.

اگر اهل موج سواری و غواصی نیستید می توانید پدل برد (paddleboarding) را امتحان کنید. فقط کافی است تخته های پارویی کرایه کنید، ساعت ها در آب های آرام خلیج های اطراف پارو بزنید و ماهی های کوچکی را دیدن کنید که از زیر پاروی شما عبور می نمایند.

در مالدیو شما می توانید تمام خستگی های خود از پروازی طولانی را در اسپاهای مجهز از بین ببرید. فقط کافی است پس از یک ساعت و نیم دریافت حرفه ای ماساژ به وسیله ماساژورهای حرفه ای، برای باقی روز خود برنامه ای نداشته باشید و آن روز را در آرامش سپری کنید.

تجربه پروازی خوش چشم انداز بر فراز جزایر مالدیو نیز از جمله تجربیاتی است که نباید آن را از دست دهید. برای رسیدن به بسیاری از از استراحتگاه ها باید از هواپیمای شناور دو موتوره بهره ببرید؛ اما اگر شانس اقامت در جزیره ای خصوصی را ندارید، پرواز بر فراز اقیانوس هند را از دست ندهید و پروازی بر فراز جزایر مرجانی رزرو کنید. هنگام پرواز بر فراز مالدیو، دیدن سایه های مختلف آب تصویری جادویی می سازد.

مالدیو رستوران های لوکس و زیبایی دارد، از قلم نیاندازید که غروبی زیبا با غذاهای دلچسپ برای خود تدارک ببینید. علاوه بر آن در مالدیو می توانید زمانی را به ماهی گیری و پیاده روی در سواحل زیبای آن اختصاص دهید.

هزینه سفر به مالدیو

بسیاری از افراد با تور اقتصادیو به این جزایر سفر می نمایند؛ اما در این میان بعضی افراد نیز ترجیح می دهند تا برنامه سفر خود را بچینند. جدول زیر شامل هزینه های کلی یک سفر هشت روز و هفت شبه با بازدید از سه جاذبه در سال 2022 است.

نوع سفرهزیه به ازای یک نفر (به دلار)هزینه به ازای یک زوج (به دلار)
اقتصادی2,500 3,500
سفر معمولی3,0005,000
تجملی7,0009,500
تجملی All Inclusive (شامل پرواز بیزینس کلاس و استفاده از هواپیمای دریایی)9,50013,000

هزینه بلیط

قیمت بلیط هوایپما به مالدیو بسته به شرکت هوایپمایی، زمان سفر و کلاس کابین متغیر است. در حال حاضر می توانید با شرکت های هواپیمایی مختلفی مانند ترکیش ایرلاین، آنادلو جت، قطر ایرویز، امارات ایرلاین و غیره به فرودگاه بین المللی ماله، مرکز مالدیو بروید. هزینه بلیط رفت و برگشت برای یک نفر از تهران به مالدیو در سال 1400، حدود 16 تا 140 میلیون تومان است.

هزینه حمل و نقل

برای جابه جایی بین جزایر مالدیو می توانید از وسایل حمل و نقلی چون فری (کشتی های کوچک دریایی)، قایق های تندرو یا پروازهای دریایی بهره ببرید. فری (کشتی های کوچک دریایی)، وسیله حمل و نقل عمومی در جزایر مالدیو و ارزان ترین راه برای جابه جایی است؛ با این حال همه جزایر به وسیله فری قابل دسترسی نیستند و به علت زمان لازم برای رسیدن به بعضی آن ها، ممکن است به نظر مناسب نیایند. هزینه استفاده از فری در سال 2022 برای هر نفز از 0.65 تا پنج دلار متغیر است؛ این هزینه بستگی به فاصله بین جزایر دارد. می توانید هزینه دقیق هر جهت را در وب سایت MTCC پیدا کنید.

قایق های تندرو معمولا به وسیله تفرجگاه های جزایر خصوصی یا شرکت های خصوصی ارائه می شوند و هزینه آن ها بستگی به فاصله بین جزایر دارد. یک سفر رفت و برگشت با قایق تندرو شخصی می تواند تا 1000 دلار آمریکا هزینه داشته باشد. قایق های تندرو در جهتهایی مشابه جهتهای کشتی ها فعال هستند و ظرفیت حمل و نقل تا 30 نفر را دارند؛ اما زمان سفر با آن ها بسیار کوتاه تر است. به عنوان مثال، هزینه سفر از ماله به مافوشی برای هر نفر حدود 30 دلار است و به Rasdhoo یا Dhigurah حدود 35 دلار آمریکا هزینه دارد.

سومین گزینه برای حرکت در مالدیو، هواپیمای دریایی است. این گزینه به درد افرادی می خورد که در استراحتگاه های بسیار دور از ماله ساکن هستند. مانند سایر موارد، قیمت ها بر اساس جهت فرق دارد؛ اما برای استفاده از این گزینه باید تا حدود 500 دلار هزینه کنید. اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید، در جزایر نزدیک به مرکز اقامت کنید و برای حمل و نقل به سراغ فری یا قایق های تندرو بروید.

انواع وسایل حمل و نقلهزینه به دلار
فری (کشتی های کوچک دریایی)0.65 تا پنج
قایق تندرو25 تا 500
هواپیمای دریایی500 به بالا

هزینه اقامت و غذا

اگر مهمان خانه ساده ای را برای اقامت انتخاب کنید، حدود 50 دلار هزینه برای یک شب کافی است؛ ولی این هزینه ها بسته به امکانات محل اقامت تغییر می نماید و می تواند در اقامتگاهی مجلل تر به 120 یا در اقامتگاهی با چشم اندازی رو به دریا به 130 دلار هم برسد.

اگر استراحتگاه را برای اقامت خود انتخاب می کنید، هزینه ها از 170 دلار به ازای یک شب آغاز می گردد که شامل صبحانه نیز هستند. نرخ گزینه های مجهزتر و لوکس تر ممکن است به 230 دلار نیز برسد. اگر خانه های ییلاقی بر فراز آب های شفاف مالدیو را انتخاب کنید باید حداقل 500 دلار برای هر شب کنار بگذارید. اگر قصد دارید اقامتی تجملی و لوکس در استراحتگاه های مالدیو را تجربه کنید نیز باید چیزی در حدود 1,950 تا 38,000 دلار هزینه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه های اقامتگاه ها در جزایر مالدیو می توانید به سایت های ایرانی رزرو هتل یا سایت booking.com مراجعه کنید.

نوع سفرهزینه به ازای یک شب به دلار
اقتصادی50 تا 100
سفر معمولی100 تا 300
تجملی300 به بالا
تجملی All Inclusive (شامل پرواز بیزینس کلاس و استفاده از هواپیمای دریایی)500 به بالا

معمولا صبحانه در قیمت هتل لحاظ می گردد. قیمت رستوران های هتل ها و اقامتگاه ها با توجه به سطح لوکس بودن و کیفیتی که ارائه می دهند فرق دارد. در بعضی از استراحتگاه ها می توانید تنها با 30 دلار یک وعده غذایی مناسب میل کنید؛ اما در استراحتگاه های گران تر این قیمت به 60 دلار یا بیشتر نیز می رسد. ارزان ترین گزینه ها برای صرف غذا در جزایر محلی هستند که می توانید به سادگی با 10 یا 20 دلار وعده غذایی ساده ای را بخورید. اگر قصد دارید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید، به سوپرمارکت ها مراجعه کنید.

نوع سفرهزینه به دلار
اقتصادی10 تا 20
سفر معمولی20 تا 60
تجملی60 به بالا

هزینه بازدید از جاذبه ها

جاذبه های فراوانی مانند غواصی، پیک نیک در سواحل شنی، دیدنی دلفین ها، دیدن پلانکتون های درخشان، غواصی با کوسه های نهنگ و غیره در مالدیو وجود دارند؛ حتی اگر استراحتگاه ها و آژانس های محلی گزینه های مشابهی را به شما ارائه دهند، قیمت آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد. علاوه بر این، نوع تور و مدت آن نیز بر هزینه ها تاثیر می گذارد.

ارزان ترین تفریحات در مالدیو از محدوده 25 دلار برای هر نفر آغاز می گردد. غواصی معمولا حدود 100 دلار هزینه دارد و استفاده روزانه از یک استراحتگاه بسته به استراحتگاه ممکن است تا 200 دلار هزینه داشته باشد.

نوع جاذبههزینه در جزایر محلی به دلارهزینه در استراحتگاه هابه دلار
بازدید از سواحل مرجانی یا شنی25165
اسنورکلینگ با سفره ماهی70150
دیدنی دلفین ها90170

سایر هزینه ها

به غیر از هزینه اقامت، غذا، بلیط، حمل و نقل و استفاده از تفریحات هزینه های دیگری نیز در مالدیو وجود دارند که باید آن ها را نیز در نظر بگیرید؛ هزینه هایی چون و بیمه مسافرتی. اقتصادیات ها و هزینه ها اغلب در قیمت های اولیه اقامتگاه ها، جاذبه ها، بسته ها و غیره لحاظ نمی شوند. به طور معمول، اقامتگاه سه نرخ ذکر شده در زیر را از شما دریافت می نماید:

  • 10 درصد خدمات هتل + 12 درصد GST (اقتصادیات کالا و خدمات) + سه دلار اقتصادیات سبز برای هر نفر، به ازای هر شب.

توجه داشته باشید که اگر از کارت اعتباری استفاده می کنید، بسیاری از موسسات هزینه اضافی 3.5 تا پنج درصدی از شما دریافت می نمایند.

از قلم نیاندازید که قبل از سفر باید بسته به تعداد روزهای اقامت، سن افراد و اندازه تعهد اقتصادی (از 10 هزار یورو به بالا) بیمه مسافرتی تهیه کنید؛ زیرا سفر به مقاصد خارجی بدون در دست داشتن بیمه مسافرتی عاقلانه نیست. شرکت های مختلفی در ایران، بیمه مسافرتی ارائه می نمایند.

بهترین زمان سفر به مالدیو

گردشگری در مالدیو کاملا به شرایط آب وهوای خشک بستگی دارد؛ به همین جهت بهترین زمان سفر به مالدیو از نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت) است. مالدیو دارای فصل خشک و فصل بارانی است و بازدید از هرکدام از این فصل ها مزایا و معایب خود را دارد.

مسافران به طور معمول در بین نوامبر و آوریل بهترین آب و هوای مالدیو با دمایی نسبتا گرم (نهایت تا 30 درجه سانتی گراد) و بارش کم را تجربه خواهند کرد. گردشگران می توانند در این فصل از تفریحاتی همچون غواصی، شنا و قایق سواری لذت ببرند. متاسفانه این دوره زمانی شلوغ ترین زمان سال نیز محسوب می گردد و به همین جهت نرخ اتاق و استراحتگاه هم بالا می رود؛ هرچند که اقامتگاه ها در جزایر متفاوتی قرار دارند و شما مستقیم با ازدحام مسافران و شلوغی روبرو نخواهید شد.

از ماه می تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان) فصل بارانی مالدیو است. جزایر بین 127 تا 354 میلی متر بارندگی ماهانه دارند و بیشتر گردشگران در این فصل بادهای شدیدی را تجربه می نمایند؛ اما در عین حال استراحتگاه ها و هتل ها نرخ های پایین تری را به گردشگران ارائه می دهند. این زمان از سال معمولا محبوبیت بالایی بین موج سواران دارد؛ زیرا در این ماه ها موج های بزرگ تر و بهتری برای موج سواری مشاهده می گردد. دقت داشته باشید که مالدیو در نیم کره جنوبی واقع شده است و فصول آن معکوس ایران هستند.

شما هم تجربیات خود را از سفر و اقامت در مالدیو با ما و دیگر کاربران وبلاگ تحصیل به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول

جزایر مالدیو کجاست؟

اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا

بهترین زمان سفر به مالدیو کدام فصل است؟

از نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت)

خلوت ترین سواحل مالدیو کدام اند؟

ساحل Bioluminescent، سواحل درخشان جزیره خورشید، ساحل کرومبا، سواحل جزیره هوواهند

مهم ترین تفریحات مالدیو چیست؟

غواصی، موج سواری، دیدنی دلفین، پیاده روی در سواحل زیبا، پدل برد، اسپاها، گشت و گذار در جوامع محلی، ماهی گیری

منبع: کجارو / livemoretravelmore.com / theplanetd.com / vacationidea.com / traveltriangle.com

به "جزایر مالدیو کجاست؟ ، سواحل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر مالدیو کجاست؟ ، سواحل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید