رقابت علیزاده با قهرمانان دنیا و المپیک برای کسب سهمیه کشتی فرنگی

به گزارش وبلاگ تحصیل، اتحادیه جهانی کشتی اسامی 474 کشتی گیر حاضر در رقابت های کسب سهمیه المپیک در بلغارستان را منتشر کرد و ناصر علیزاده به عنوان نماینده ایران در وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی معرفی شده است.

رقابت علیزاده با قهرمانان دنیا و المپیک برای کسب سهمیه کشتی فرنگی

به گزارش وبلاگ تحصیل، رقابت های دنیای کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد و فرنگی مردان و کشتی زنان به عنوان آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک توکیو از 16 تا 19 اردیبهشت به میزبانی صوفیه بلغارستان برگزار می گردد و 474 کشتی گیر از 84 کشور دنیا در این رقابت ها به میدان خواهند رفت.

نفرات فینالیست این رقابت ها جواز المپیک توکیو را برای کشورشان بدست می آورند تا تعداد المپیکی های هر وزن به عدد 16 برسد.

تا به امروز 6 سهمیه در رقابت های دنیای 2019 قزاقستان (نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک)، فینالیست های رقابت های گزینشی پان آمریکن (2 نفر)، فینالیست های گزینشی اروپا (2 نفر)، فینالیست های گزینشی آفریقا و اقیانوسیه (2 نفر) و فینالیست های رقابت های گزینشی قاره آسیا (2 نفر) پیروز به کسب سهمیه المپیک برای کشورهای خود شده اند و با احتساب 2 فینالیست رقابت های دنیای گزینشی در بلغارستان، این تعداد به 16 نفر در هر وزن خواهد رسید.

اتحادیه دنیای کشتی اسامی 474 کشتی گیر معرفی شده از سوی 84 کشور دنیا برای حضور در رقابت های دنیای گزینشی المپیک به میزبانی بلغارستان را بیان کرد که در وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی نام ناصر علیزاده فرنگی کار جوان و با آتیه ایران برای کسب تنها سهمیه به جامانده کشتی ایران به چشم می خورد.

علیزاده که چندی پیش در نخستین حضور خود در رقابت های بین المللی با اقتدار به مدال طلای آسیا رسید اینبار در ماموریتی سخت باید مقابل کشتی گیران مطرح دنیا برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک به میدان برود.

بر اساس اعلام اتحادیه دنیای کشتی، داویت چاکوتادزه دارنده مدال طلای المپیک 2016 از روسیه، متهان باشار دارنده 2 طلای دنیا 2017 و 2018 از ترکیه، آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز دنیا 2018 از ارمنستان، زورابی داتوناشویلی دارنده مدال طلای اروپا 2021 از صربستان و کریستوفر برگ دارنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا از سوئد جدی ترین رقبای علیزاده در راه رسیدن به کسب سهمیه المپیک هستند.

اتحادیه دنیای کشتی اسامی 31 کشتی گیر را در این وزن منتشر نموده که در این میان تنها ژاپن نام دو کشتی گیر را ارائه نموده که یکی از آن ها به میدان خواهد رفت.

پیش از این عنوان شد رامین طاهری دیگر گزینه ایران در این وزن است اما نام وی در این لیست وجود ندارد.

حسین نوری نماینده وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت های گزینشی قاره آسیا بود اما در حالیکه کار بسیار ساده ای برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک داشت در ثانیه های پایانی مقابل حریف گمنام چینی باخت و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند.

کشتی فرنگی ایران تا به امروز 5 سهمیه دیگر را کسب نموده و آخرین سهمیه به جامانده در وزن 87 کیلوگرم است. کشتی آزاد 6 سهمیه کامل المپیک(3 سهمیه در رقابت های دنیای 2019 و 3 سهمیه در رقابت های آسیایی گزینشی المپیک) را از آن خود نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رقابت علیزاده با قهرمانان دنیا و المپیک برای کسب سهمیه کشتی فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت علیزاده با قهرمانان دنیا و المپیک برای کسب سهمیه کشتی فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید