شکایت مشاور بن نایف از محمد بن سلمان در یک دادگاه آمریکایی

به گزارش وبلاگ تحصیل، سعد الجبری مشاور محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان از محمد بن سلمان ولیعهد کنونی این کشور در یک دادگاه آمریکایی شکایت کرد.

شکایت مشاور بن نایف از محمد بن سلمان در یک دادگاه آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تحصیل، سعد الجبری در این شکایت از یک دادگاه در واشنگتن درخواست کرده است که ولی عهد سعودی و برخی از نزدیکان وی را به دلیل تلاش برای قتل الجبری به پرداخت غرامت محکوم کند.

شبکه خبری الجزیره در این باره گزارش داد که بر اساس مستندات این شکایت ولیعهد عربستان یک تیم را به کانادا اعزام کرده است تا الجبری را ترور کنند.

همچنین در این شکایت به آگاهی و علم مسئولان آمریکایی از جزئیات تلاش برای قتل الجبری از سوی ولی عهد عربستان اشاره شده است.

بر اساس مستندات این شکایت ولیعهد عربستان برای ترور الجبری رد وی را در آمریکا و کانادا دنبال کرده است. این تیم دو هفته بعد از ترور خاشقجی به دستور ولیعهد عربستان قصد رفتن به کانادا را داشته اند و 5 ماه قبل از سفر خود به کانادا در می 2018 ویزای گردشگری دریافت کرده بودند؛ ولی مقامات کانادا به این تیم مشکوک می شوند و از ورود آنها جلوگیری می کنند و تنها یک نفر از آنها که ویزای دپیلماتیک داشته است اجازه ورود پیدا می کند.

بر اساس این گزارش، همچنین ولیعهد عربستان تیم دیگری را در سال 2017 به محل اقامت الجبری در بوستون فرستاده است تا وی را ترور کنند.

الجبری متن نامه ولیعهد عربستان را نیز ضمیمه این شکایت کرده است. در این نامه محمد بن سلمان الجبری را تهدید کرده است که یا طی مدت 24 ساعت به عربستان باز می گردد و یا اینکه به قتل خواهد رسید.

در متن شکایت اشاره شده که ولی عهد عربستان معتقد است الجبری در گزارش سی آی ای مبنی بر اینکه شخص محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده نقش داشته و به مسئولان آمریکایی اطلاع داده است که بدر العساکر رئیس دفتر بن سلمان عملیات ترور خاشقجی را رهبری کرده است.

در شکایت مشاور سابق محمد بن نایف از ولیعهد عربستان ذکر شده است که خالد بن سلمان برادر کوچکتر بن سلمان فرزند الجبری را برای مشخص کردن مکان پدرش در آمریکا تحت فشار قرار داده است. بر اساس این گزارش موسسه خیریه مسک که وابسته به محمد بن سلمان است به عنوان یک پوشش برای ایجاد یک شبکه اطلاعاتی در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. مقامات کانادایی در بازرسی وسایل تیم ارسالی به این کشور تجهیزاتی برای پاکسازی صحنه جرم پیدا کرده اند.

سعد الجبری مشاور پیشین محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان است که در سال 2017 از سمت خود برکنار و محمد بن سلمان ولیعهد کنونی به جای وی منسوب شد. الجبری نزدیکترین مشاوران محمد بن نایف بوده و به دلیل اینکه سال های طولانی در کنار محمد بن نایف در دستگاه امنیتی عربستان بوده است، اسرار زیادی از حکومت عربستان وخاندان آل سعود در اختیار دارد. وی بعد از تلاش های محمد بن سلمان برای حذف بن نایف و نزدیکان وی به کانادا رفت و از این کشور تابعیت گرفت.

محمد بن نایف به دلیل محبوبیت در خاندان حاکم و همچنین مقبولیت در بین محتدان غربی عربستان، یکی از رقبای مهم محمد بن سلمان برای پادشاهی آینده عربستان است و بر اساس اخبار منتشر شده از سوی منابع غربی وی اکنون در بازداشت به سر می برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شکایت مشاور بن نایف از محمد بن سلمان در یک دادگاه آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت مشاور بن نایف از محمد بن سلمان در یک دادگاه آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید