ضرورت تعریف پروتکل های نو جهت ارائه خدمات سلول درمانی در کرونا

به گزارش وبلاگ تحصیل، دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در مراسم بیست و دومین کنگره بین المللی رویان که از امروز در محل پژوهشگاه رویان شروع به کار کرد، گفت: در سال قبل برنامه های علمی به وسیله جامعه علمی به صورت مجازی برگزار گردید، هرچند که شاهد مسائلی بودیم. نکته حائز اهمیت در این میان جریان علمی و کوشش برای حل مسائل جامعه بود که تعطیل پذیر نیست.

ضرورت تعریف پروتکل های نو جهت ارائه خدمات سلول درمانی در کرونا

وی ادامه داد: محققان و دانشمندان طی این دو سال با کووید19 جنگیدند تا راهکاری برای برون رفت جامعه از این تنگنا و فاجعه پیدا نمایند؛ البته که راهکارهایی هم یافتند ولی تا خارج شدن از این استرس کوشش بیشتری باید صورت پذیرد.

رئیس پژوهشگاه رویان ادامه داد: به نظر می رسد این پاندمی تا مدت ها همراه جامعه ما است از این رو باید جهت ارائه خدمات استاندارد در پزشکی فراوریمثل، در علوم سلولی و سلولهای بنیادی با موضوعات مرتبط با کرونا و درمان بیماران، پروتکل های تازه تعریف و اجرا کنیم تا این خدمات تحت تاثیر کمتری قرار گیرد.

وی اضافه نمود: محققان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در این مدت سعی کردند ضمن ارائه خدمات، با بازنگری در پروتکل ها، مطالعات بالینی در زمینه پزشکی فراوری مثل و سلول های بنیادی و ویروس کرونا و این اپیدمی را انجام دهند که نتایج آن در مجلات علمی به چاپ رسیده است. به اسم مثال، می توانم به موش تراریخته کوویدسا اشاره نمود که برای مطالعه کرونا فراوری شد.

به گفته شاهوردی، در بخش آموزش هم به منظور بالا بردن سطح دانش و آگاهی جامعه در تمام سطوح (مردم و دانشگاهیان) برنامه های آموزشی ارائه کردیم و آخرین دستاوردهای این زمینه هم به آنها منتقل شد؛ اطمینان داریم با رشد، آگاهی و مطالعات تحقیقاتی که در این عرصه صورت می گیرد، راهکارهایی هم خواهیم یافت تا بر این بیماری مسلط شویم.

وی گفت: امیدواریم شاهد اتمام این دوره سخت با کوشش محققان در سطح جهانی باشیم تا در برنامه های آینده بدون دغدغه، تجربیات منتقل و برنامه های مشترک برای آینده تدوین گردد.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه جامعه علمی در دو سال اخیر مزایای زیادی را در برنامه های مجازی به دست آورده است، اسم کرد: جامعه علمی طی این دو سال تجربیاتی هم با برنامه های مجازی کسب کرد که با ارزش است و نشان داد که در صورت داشتن زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کمترین زمان می توان بهره برداری بهینه ای داشت.

وی گفت: این زیرساخت ها امکان حضور همگان از هر نقطه ای را میسر ساخت بدون آنکه دغدغه ای در خصوص زمان، مکان، هزینه و یا حتی ویزا وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ضرورت تعریف پروتکل های نو جهت ارائه خدمات سلول درمانی در کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تعریف پروتکل های نو جهت ارائه خدمات سلول درمانی در کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید