جهانپور: واکسن های فراوری داخل قیمت گذاری نشده اند

به گزارش وبلاگ تحصیل، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توئیتی توضیح داد: هیج کدام از واکسن های کرونای فراوری داخل تا به امروز در کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو، قیمت گذاری نشده است.

جهانپور: واکسن های فراوری داخل قیمت گذاری نشده اند

به گزارش وبلاگ تحصیل به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور روز سه شنبه در این توئیت توضیح داد: قیمت گذاری واکسن کرونا بر اساس هزینه تمام شده، حاشیه سود منطقی و قیمت واکسن های مشابه خارجی و البته با رویکرد، حمایت از فراوری ملی در کمیسیون قیمت گذاری انجام خواهد شد.

همزمان با فراوری واکسن کرونا در جهان شرکت های داخلی هم کوشش برای فراوری واکسن را آغاز کردند، معروفترین آن ها ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که واکسن کوویران برکت را در دست ساخت دارد.

واکسن سابرانا هم با همکاری انستیتو پاستور ایران و شرکت فینلای کوبا مراحل کارآزمایی بالینی و فراوری را طی می نماید.

واکسن رازی کرونا هم در موسسه سرم سازی جهت فراوری را طی می نماید.

واکسن فخرا هم در مجموعه وزارت دفاع در حال ساخت است. دو شرکت داروسازی خصوصی هم برای فراوری تحت لیسانس واکسن کرونا در ایران اقدام نموده اند.

شرکت اکتوورکو قرار است خط فراوری واکسن اسپوتنیک روسیه را در ایران راه اندازی کند و شرکت سیناژن هم در کوشش است تا با همکاری یک شرکت استرالیایی واکسن کرونایی با تکنولوژی بایو فراوری کند. تا به امروز واکسن های ایرانی، کوویران برکت، رازی، فخرا، پاستور و سیناژن توانسته اند، کد اخلاق بگیرند و وارد فاز سوم مطالعه یعنی مرحله مطالعات انسانی برسند.

از بین واکسن هایی که مراحل فراوری را در ایران می گذارند تا به امروز واکسن های کوویران برکت، رازی، فخرا، پاستور و سیناژن توانسته اند، کد اخلاق بگیرند و وارد فاز سوم مطالعه یعنی مرحله مطالعات انسانی برسند. فاز سوم یا کارآزمایی بالینی انسانی فراوری واکسن ها سه مرحله دارد و اکنون دو واکسن کوویران برکت و پاستور به مرحله سوم مطالعات بالینی انسانی رسیده اند.

منبع: جام جم آنلاین

به "جهانپور: واکسن های فراوری داخل قیمت گذاری نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانپور: واکسن های فراوری داخل قیمت گذاری نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید