قبل از هرگونه شراکت، با انواع قراردادهای مشارکت آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تحصیل، عمل شراکت یا به اصطلاح مشارکت، رابطه همکاری میان افراد تلقی می گردد که در آن هر یک از شرکا آورده های نقدی و غیرنقدی خود را در جهت آغاز انجام فعالیتی به کار می گیرند. در سرانجام نیز هر یک از طرفین، سهمی از نتیجه یا حاصل آن فعالیت خواهند داشت.

قبل از هرگونه شراکت، با انواع قراردادهای مشارکت آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تحصیل، بنابراعلام لامینگو، از آن جایی که هدف شراکت متفاوت و موضوع فعالیت های آن متنوع است، طبیعتا نوع شراکت و به طبع آن تعهدات طرفین مشارکت نیز متفاوت خواهد بود.

در هر نوع رابطه شراکت، نکات حقوقی وجود دارد که مختص به موضوع فعالیت آن است. لذا وکلا و مشاوران حقوقی توصیه می نمایند که قبل از اقدام به هرگونه مشارکتی، با انواع شراکت و مسائل حقوقی و قانونی آن آشنا شوید. همچنین عقد یک قراردادی که کلیه نکات را پوشش داده و تعهدات طرفین را به روشنی بیان کند، ضروریست.

شراکت و قراردادهای آن

همانطور که ذکر گشت قرارداد شراکت یا مشارکت انواع مختلفی را داراست. عنوان و مفاد هر قرارداد با توجه به نوع فعالیت شرکا و همچنین تعهدات و وظایف محوله به هر یک از آن ها مشخص می گردد.

سامانه خدمات حقوقی لامینگو مجموعه کاملی از قراردادهای شراکت را در بانک قرارداد خود در اختیار کاربران قرار داده است. به منظور دانلود نمونه قرارداد شراکت هم اکنون می توانید با مراجعه به سایت لامینگو به راحتی قرارداد خود را به صورت ورد و پی دی اف دانلود نمایید.

همچنین به وسیله قابلیت امضای الکترونیک سامانه لامینگو، پس از دریافت قرارداد قادر خواهید بود آن را به امضای شرکا برسانید.

مشارکت در ساخت، یک شراکت پرطرفدار

ساخت و ساز و تبدیل خانه های کلنگی به آپارتما4ن های نوساز در چند دهه اخیر جزو فعالیت های اصلی صنعت ساختمان سازی کشور بوده است. این امر علاوه بر ضرورت بکارگیری تخصص و مهارت های معماری، با توجه به هزینه های بالای ساخت وساز، به منبع اقتصادی مناسبی نیز احتیاجمند است. از این رو افراد به منظور تحقق اهداف خود، دست به شراکت می زنند.

قرارداد مشارکت در ساخت به توضیح روابط و تعهدات مالک یا مالکین با سازنده یا سازندگان ساختمان می پردازد. به منظور جلوگیری از دعاوی حقوقی بین شرکا، احتیاج است تا تعهدات به درستی مشخص شوند. همچنین اخذ ضمانت های لازم از سازنده برای حسن انجام کار الزامیست.

مشخص ضمانت اجراهای مناسب برای هر تعهد نیز می تواند به تحکیم این توافقنامه یاری کند. سامانه خدمات حقوقی لامینگو یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت استاندارد در اختیار شما قرار می دهد تا با در نظر دریافت کلیه نکات حقوقی، این شراکت را با اطمینان کافی شروع کنید.

مشارکت مدنی؛ کسب سود با تشریک مساعی!

مشارکت مدنی، شراکتی بین افراد است که هر یک از آن ها آورده ای دارد. این آورده ممکن است وجه نقد، اموال، ابزار، ایده یا فعالیت باشد. بدین ترتیب در قرارداد مشارکت مدنی، برای هر یک از آورده ها درصدی از ارزش شرکت مشخص می گردد که به آن سهم الشرکه گفته می گردد.

نتیجه حاصل از این شراکت بر اساس سهم الشرکه در میان شرکا تقسیم می گردد. در نمونه قرارداد مشارکت مدنی لامینگو، به جزئیات تعهدات، حیطه اختیارات طرفین، نحوه تقسیم سود و تحمل زیان ناشی از این شراکت می پردازد.

بدین ترتیب قبل از شروع این گونه شراکت، با عقد این قرارداد می توان از هرگونه سواستفاده و ضرر و زیان در این خصوص جلوگیری کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قبل از هرگونه شراکت، با انواع قراردادهای مشارکت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از هرگونه شراکت، با انواع قراردادهای مشارکت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید