هوش مصنوعی

خطر انقراض به وسیله هوش مصنوعی به مقدار پاندمی و جنگ هسته ای است

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مدیران ارشد اجرایی هوش مصنوعی از جمله سم آلتمن از شرکت اوپن ای آی روز گذشته همراه کارشناسان و پروفسورها درباره ریسک انقراض بشر در نتیجه توسعه هوش مصنوعی هشدار دادند. به اعتقاد آنها سیاست گذاران باید خطر ناشی از هوش...

12 خرداد 1402

از ارسطو تا ناپلئون؛ بازسازی چهره افراد مشهور تاریخ با استفاده از هوش مصنوعی

به لطف پیشرفت های فناوری هوش مصنوعی، اکنون می توانیم در نهایت نگاهی اجمالی به چهره واقعی افراد مشهور داشته باشیم.

22 فروردین 1402

با این فناوری پوشیدنی می توان به پرحرف های وراج نشان داد که واقعا پرحرفی می نمایند و زمان استراحت صدایی شان رسیده است!

افرادی مانند خوانندگان، سخنران ها و معلمان در معرض خطر آسیب رساندن به تارهای صوتی خود در اثر استفاده بیش از حد هستند. به تازگی یک سیستم پوشیدنی آزمایشی طراحی شده تا با هشدار دادن به کاربران در هنگام نزدیک شدن به آستانه صوتی خود، از این اتفاق جلوگیری کند.

3 اسفند 1401

برترین دوربین های عکاسی سال 2022 به انتخاب خبرنگاران مگ

در سال 2022 دوربین های عکاسی زیادی در مدل های مختلف راهی بازار شده اند که در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین مدل ها از نوع DSLR و بدون آیینه بپردازیم.

13 دی 1401

بوریس ویلیس دوباره به جان سخت باز می گردد؟

بروس ویلیس هنرپیشه آمریکایی و از ستاره های هالیوود که چندی پیش به دلیل ابتلا به بیماری آفازی، تصمیم به کناره گیری از بازیگری گرفت، بیان نمود که حق جعل (دیپ فیلک - Deep Fake) خود را فروخته است. این امکان هست که او بتواند در مقطعی از زمان در پروژه دیگری در نقش...

10 مهر 1401

تئوری همه چیز؛ انسان یا رایانه به آن می سد؟!

مشابه کاری که مغز انسان می کند. با تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده ها برای الگو های پنهان، شبکه عصبی به سرعت می آموزد تا تفاوت سگ ها و گربه ها را بفهمد، چهره ها را تشخیص دهد، گفتار انسان را تکرار کند و سوء رفتار مالی را فاش کند.

6 دی 1399

تحول امنیت سایبری با استفاده از هوش مصنوعی

تحقیقات موسسات جهانی نشان می دهد که هوش مصنوعی در بازار امنیت سایبری جهان، بین سالهای 2020 و 2030 با رشد سالانه 26 درصد روبرو خواهد شد و در پایان دوره به مبلغ 101.8 میلیارد دلار می رسد.

24 آذر 1399

اپلیکیشنی که عیب موتور خودرو را کشف می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، شرکت اشکودا اپلیکیشن موبایلی ابداع نموده که می تواند به موتور خودروی فرد گوش کند و هر گونه اختلالی در آن را ردیابی کند.

25 آبان 1399