با این فناوری پوشیدنی می توان به پرحرف های وراج نشان داد که واقعا پرحرفی می نمایند و زمان استراحت صدایی شان رسیده است!

به گزارش وبلاگ تحصیل، افرادی مانند خوانندگان، سخنران ها و معلمان در معرض خطر آسیب رساندن به تارهای صوتی خود در اثر استفاده بیش از حد هستند. به تازگی یک سیستم پوشیدنی آزمایشی طراحی شده تا با هشدار دادن به کاربران در هنگام نزدیک شدن به آستانه صوتی خود، از این اتفاق جلوگیری کند.

با این فناوری پوشیدنی می توان به پرحرف های وراج نشان داد که واقعا پرحرفی می نمایند و زمان استراحت صدایی شان رسیده است!

این دستگاه به وسیله تیمی از دانشمندان مواد، مهندسان زیست پزشکی، خوانندگان اپرا و یک آسیب شناس گفتار زبان به سرپرستی پروفسور جان آ. راجرز از دانشگاه نورث وسترن ساخته شده است.

این دستگاه شامل دو بخش است: یک حسگر که به پوست روی جناغ سینه فرد پوشنده می چسبد و یک بخش بازخورد لمسی که روی مچ دست شخص بسته می گردد و هر دو به صورت بی سیم به وسیله بلوتوث به یک برنامه در گوشی هوشمند کاربر متصل می شوند.

حسگر به طور مداوم ارتعاشات تارهای صوتی کاربر را تشخیص می دهد - اما تحت تاثیر صدای بیرونی قرار نمی گیرد - و خوانش های خود را به برنامه منتقل می نماید.

سپس الگوریتم های مبتنی بر یادگیری ماشینی، داده ها را پردازش می نمایند و فرکانس، حجم، دامنه و مدت تمام صداهای کاربر را در زمان های مختلاف، معین می نمایند.

این الگوریتم ها بیش از 95 درصد در تمایز بین آواز خواندن و صحبت کردن دقیق هستند.

اگر برنامه تشخیص دهد که شخص به طور خطرناکی به آستانه خاصی که قبلاً برای خود مشخص نموده بود نزدیک می گردد، با ایجاد لرزش بخش بازخورد لمسی روی مچ به او هشدار می دهد.

سپس کاربر متوجه می گردد که برای مدتی سکوت کند تا به تارهای صوتی خود استراحت دهد. حتی یک استراحت به مدت 15 تا 20 دقیقه ممکن است کافی باشد.

نمایشگر روی برنامه اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت صوتی کاربر به همراه توصیه هایی برای استراحت مناسب ارائه می دهد.

مهمتر از همه برای افرادی که از حفظ حریم خصوصی مطلع هستند، سیستم آنچه را که کاربر می گوید ضبط نمی نماید.

مردم گاهی فراموش می نمایند که چه مقدار حرف می زنند. بعلاوه خوانندگان باتجربه کلاسیک تمایل بیشتری به استفاده از اوج آواز خود دارند.اما بعضی از مردم اغلب نمی دانند که چقدر به تارهای صوتی شان فشار می آورند. این دستگاه می خواهد به آنها مطلعی بیشتری بدهد تا از آسیب جلوگیری کند.

منبع: مجله Proceedings of the National Academy of Sciences و دانشگاه نورث وسترن

منبع: یک پزشک

به "با این فناوری پوشیدنی می توان به پرحرف های وراج نشان داد که واقعا پرحرفی می نمایند و زمان استراحت صدایی شان رسیده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این فناوری پوشیدنی می توان به پرحرف های وراج نشان داد که واقعا پرحرفی می نمایند و زمان استراحت صدایی شان رسیده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید