اجرای سلیقه ای قوانین در حوزه مشاغل خانگی

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرنگاران/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی گفت: در ایران به طور معمول قوانین خوبی نوشته می گردد، اما بسیاری از آنها در اجرا مشکل دارند و به نوعی اجرای قوانین در حوزه مشاغل خانگی سلیقه ای است.

اجرای سلیقه ای قوانین در حوزه مشاغل خانگی

سیدمحمود موسوی در گفت وگو با وبلاگ تحصیل، با اشاره به فعالیت 12 ساله خود در حوزه مشاغل خانگی در شهرستان چادگان، اظهار کرد: برای آغاز کار مشاغل خانگی در رشته چرم دوزی ابتدا فراخوان دادیم و تعدادی در آن ثبت نام کردند، البته بعضی آشنا به این حوزه بودند و بعضی دیگر احتیاج به آموزش و آموزش های تکمیلی داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 نفر نیرو در رشته چرم دوزی آموزش دیده و مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: در پی توسعه دامنه فعالیت خود تا 200 نفر هستم و اکنون در حال اجرا مطالعاتی در این خصوص هستم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی درباره گلایه بعضی فعالان حوزه مشاغل خانگی از قوانین و مقررات سختگیرانه این حوزه، گفت: در ایران به طور معمول قوانین خوبی نوشته می گردد، اما بسیاری از آنها در اجرا مشکل دارند و به نوعی اجرای قوانین در حوزه مشاغل خانگی سلیقه ای است.

وی شرح داد: بعضا مدیر دستگاهی از حوزه مشاغل خانگی حمایت نمی کند، اما مدیر بعدی نگاه حمایتی دارد، در حالیکه در هر دو زمان قوانین یکی است.

موسوی با اعتقاد بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی باید تقسیم وظایف داشته باشیم، شرح داد: در وهله نخست آموزش افراد بسیار اهمیت دارد و از سوی دیگر حوزه بازاریابی و فروش دارای اهمیت است.

وی با اشاره به برپایی دوره های آموزشی جهاددانشگاهی در راستای طرح توسعه مشاغل خانگی، گفت: اگر چه این آموزش ها بسیار خوب است، اما به علت شیوع کرونا آموزش ها مجازی است، درحالیکه معتقدم کار آموزشی حتما باید به صورت حضوری انجام گردد تا از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با اشاره به مهمترین فرصت ها و ظرفیت های مشاغل خانگی در اصفهان، گفت: اصفهان در حوزه صنایع دستی قابلیت توسعه فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را دارد، اما یکی از رشته هایی که قابلیت فعالیت در این حوزه را دارد، نمدکوبی است.

وی گفت: در شهرستان چادگان تنها یک نفر نیروی حرفه ای در نمدکوبی فعال است، اما احتیاج به توسعه کار و آموزش تعدادی نیرو دارد تا این هنر دفن نگردد و به طور قطع این هنر قابلیت سرمایه گذاری دارد.

وی تاکید نمود: با توجه به فراوریات متنوع مشاغل خانگی، فراوری باکیفیت این محصولات قابلیت صادرات به خارج کشور را هم دارند.

موسوی درباره نقطه ضعف افرادی که وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند، گفت: مهمترین نقطه ضعف افرادی که وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند، نداشتن بازار فروش است، چراکه بعضا این افراد اقدام به فراوری محصولی می نمایند، اما به علت نداشتن بازار فروش، به مرور از ادامه فعالیت در این حوزه صرفه نظر می نمایند.

وی بعلاوه درباره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هم شرح داد: اگرچه از سال گذشته تا به امروز این طرح در حال اجراست، اما در عمل احتیاج به حمایت بیشتری دارد.

به گفته این فعال حوزه مشاغل خانگی، توسعه هر کاری هزینه بر است و اگر این هزینه ها پرداخت گردد به طور قطع به نتیجه مثبت خواهیم رسید، در حالیکه توسعه بر روی کاغذ عملیاتی نمی گردد و باید در عمل اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای سلیقه ای قوانین در حوزه مشاغل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سلیقه ای قوانین در حوزه مشاغل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید