اقدامات لازم هنگام قطعی برق در آسانسور

به گزارش وبلاگ تحصیل، اقدامات لازم هنگام قطعی برق در آسانسور

شاید یکی از اتفاق های بدی که ممکن است برای افراد در طول زندگی رخ دهد، این باشد که در آسانسور گیر بیوفتند. تجربه ای دلهره آور که افراد با قرار گرفتن در این موقعیت فقط می خواهند راهی برای نجات خود و بیرون آمدن پیدا نمایند. البته با توجه به قطعی های مکرر برقی که در سطح شهرها رخ می دهد، این موضوع حتی چندین برابر شده است. در این مقاله قرار است به مواردی اشاره کنیم که در زمان قطعی برق و گیر افتادن در آسانسور باید رعایت کنید. پس اگر این موضوع برای شما نیز اهمیت دارد و قصد دارید آمادگی لازم برای پیش آمدن این اتفاق را داشته باشید تا انتهای مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

اقدامات لازم هنگام قطعی برق در آسانسور

اولین اقداماتی که باید پس از گیر افتادن در آساانسور انجام دهید!

1.قطعا قرار گرفتن تحت این شرایط واقعا ترسناک است اما قبل از هر چیزی باید سعی کنید که آرامش خود را حفظ کنید و از دلهره داشتن و ترس دوری کنید. در این شرایط باید نفس عمق بکشید و اگر چندین نفر هستید که با یکدیگر در آسانسور گیر افتاده اید، نباید کاری انجام دهید که باعث ترس سایر افراد گردد.

2.یکی از تفکراتی که در افراد وجود دارد این است که احساس می نمایند در زمان گیر افتادن در آسانسور ممکن است که سقوط آسانسور رخ دهد، در صورتی که احتمال رخ دادن این موضوع بسیار کم است. پس این فکر را از ذهنتان خارج کنید به علت این که تنها سبب ترس بیشتر می گردد.

3.اگر در زمان قطعی برق در آسانسور گیر افتادید و برق آسانسور نیز قطع شده است و فاقد برق اضطراری است از نور گوشی بهره ببرید.

4.اگر تا به حال دقت نموده باشید دکمه ای تحت عنوان تلفن یا آژیر که شکل زنگ دارد در تمامی آسانسورها وجود دارد. شما می توانید با فشردن این دکمه دیگران را آگاه کنید که شخصی در آسانسور گیر افتاده است.

5.در بیشتر آسانسورها عموما تلفن های همراه آنتن ندارد و از دسترس خارج می گرددند. اما اگر توانستید از تلفنتان بهره ببرید با شماره تماسی که در داخل کابین نوشته شده است ارتباط برقرار کنید. این شماره تماس متعلق به نگهبان یا مدیر ساختمان است که می تواند در سریع ترین حالت ممکن به شما یاری کند.

6.البته در زمان گیر افتادن در آسانسور می توانید با 125 که همان شماره آتش نشانی است تماس برقرار کنید و با اعلام دقیق محل حادثه، منتظر یاری و امداد از جانب آن ها باشید.

7.به جای این که در زمان گیر کردن آسانسور سعی کنید که کارهای خطرناک انجام دهید و کوشش کنید تا خارج شوید، بهتر است تا در کف آسانسور بنشینید تا هنگامی که آسانسور فعال شد و آغاز به حرکت کرد، تعادلتان بهم نخورد.

8.برخی از افراد فکر می نمایند هنگام گیر افتادن آسانسور دیگر هوایی به آن ها نمی رسد و ممکن است دچار خفگی شوند.باید گفت که این طور نیست بلکه هوا در چاه و کابین آسانسور جریان دارد و اکسیژن مورد احتیاج به بدن شما می رسد.

9 .به هیچ وجه سعی نکنید از داخل در ها را به زور باز کنید. این کار باعث می گرددتا تیم نجات با مشکل روبه رو گردد.

10.اگر با بیماران تنفسی یا افرادی که بیماری قلبی دارند در آسانسور گیر افتادید، سعی کنید استرس بیشتری به آن ها وارد نکنید و با حرفای امیدوارانه به آن ها آرامش خاطر دهید که به زودی از آسانسور خارج می شوید.

در زمان قطعی برق و گیر کردن در آسانسور چه اقداماتی باید انجام داد !

مهمترین قدم در هنگام قطعی برق و گیر افتادن در آسانسور این است که اگر افرادی مانند خانواده، همسایه ها یا دوستان شما قصد داشتند به شما یاری نمایند تا از کابین خارج شوید. در ابتدا از آن ها بخواهید تا کلید اصلی برق و یا فیوز اصلی آسانسور که در داخل اتاقک موتورخانه تعبیه شده است و اصولا با یک کلید صفر و یک تعیین شده را قطع نمایند و بعد از آن نسبت به خارج کردن شما اقدام نمایند.

اصلا این فکر را نکنید که می توانید از دریچه فوقانی آسانسور خودتان را خارج کنید چون نه تنها به نتیجه ای نمی رسید بلکه امری بسیار خطرناک است.

اگر شما خارج از آسانسور هستید و شاهد این اتفاق می باشید که شخصی در آسانسور محبوس شده است و قصد دارید که آن را نجات دهید اما آموزش های لازم را ندیده اید، از انجام این کار خودداری کنید. چرا که می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

قبل از این که بخواهید مسافران را از کابین خارج کنید. حتما به این نکته دقت کنید تا کابین به تراز طبقات برسد. این که افراد بخواهند از کابین بیرون بپرند یا از لای درب به بالا کشیده شوند خطرناک است.

حتما قبل از این بخواهید اقدام به باز درب طبقه آسانسور کنید با کلید مخصوص،از بسته بودنِ درب اطمینان حاصل کنید.

به علت این که اصولا بیشترین حادثه ها در سقوط افراد به چاه آسانسور،به علت باز ماندن درب طبقات آسانسور می باشد.

به عنوان سخن آخر و نتیجه گیری…

ضروری است برای جلوگیری از بروز این اتفاقات و گیر کردن آسانسور صاحبان و مدیران ساختمان و مدیران فنی و تاسیسات مجتمع ها آنالیز ها و اقدامات لازم را انجام دهند.به این صورت که بخش ها و اجزای آسانسور باید به صورت ماهانه از سوی شرکت های معتبر چک و آنالیز گردد و از سلامت بخش هایی مانند برق اضطراری، زنگ هشدار و تلفن یا آیفون اضطراری اطمینان حاصل کرد.

بعلاوه برای جلوگیری از گیر افتادن در آسانسور در زمان قطعی برق، مسئولان ساختمان باید نسبت به راه اندازی دیزل ژنراتور در ساختمان اقدام نمایند. تا در زمان قطع برق، به سرعت در مدار قرار گرفته و جریان برق محل را تامین کند و از گیر افتادن آسانسور جلوگیری گردد. بعلاوه به نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم توجه کنید و آن ها را به حطر بسپارید تا تحت شرایط اضطراری برترین عملکرد را داشته باشید.

مطالب بیشتر:

آیا هزینه تعمیر و شارژ آسانسور مربوط به ساکنین طبقه همکف هم می گردد؟

قانون استفاده از آسانسور در آپارتمان

در صورت بروز حادثه در آسانسور چه کسی مسئول است؟

منبع: هومتیک

به "اقدامات لازم هنگام قطعی برق در آسانسور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات لازم هنگام قطعی برق در آسانسور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید