مشکل دانشجویان در دروس علمی باید برطرف شود، تامین تجهیزات مورد نیاز برای دانشجویان کم بضاعت

به گزارش وبلاگ تحصیل، معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: باید مشکل دانشجویان در دروس علمی برطرف شود.

مشکل دانشجویان در دروس علمی باید برطرف شود، تامین تجهیزات مورد نیاز برای دانشجویان کم بضاعت

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ تحصیل، محمدتقی نظرپور در اولین کنفرانس ملی آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با موضوع تجربیات و چالش های استقرار یادگیری الکترونیکی که امروز در وزارت علوم برگزار گشت، گفت: دغدغه بسکمک از استادان و دانشجویان گذر از سیستم های قدیمی آموزش به روش های نوین آموزش است.

وی اضافه کرد: با همه گیری ویروس کرونا شیوه های نوین آموزشی در دستور کار بسکمک از کشورها از جمله ایران قرار گرفت.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: در کشور ما، فقط دانشگاه پیام نور تجربه آموزش نیمه حضوری را داشت. این دانشگاه با ارائه کتاب های خودآموز و کلاس های برطرف اشکال آموزش دانشجویان را پیگیری می کند.

نظرپور ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در سال 2020 برنامه های آموزشی ایران و جهان را تغییر داد و باعث روی آوری دانشگاه ها به آموزش از راه دور مطرح شد. همانند سایر کشورها آموزش الکترونیکی در ایران در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این ایامِ بی سابقه، روسا و اساتید دانشگاه ها برای ایجاد منابع درسی به صورت آنلاین، به اشتراک گذاشتن بهترین روش ها، آموزش سریع اعضای هیئت علمی به شیوه آموزش از راه دور و سازگاری با محیط در حال تغییر به صورت مشترک قدم برداشتند.

معاون اداری مالی وزارت علوم اضافه کرد: در این راستا ایراداتی هم وجود داشت که برای حل آن در زمینه آموزشی باید اقداماتی نظیر ارائه کمک هزینه برای دسترسی به اینترنت یا رایگان کردن آن، اعطای وام برای خرید تجهیزات و لپ تاپ برای دانشجویانی که با کمبود منابع مالی روبرو هستند، استفاده از ظرفیت خیرین برای خرید لپ تاپ و سایر تجهیزات مورجهانز، هماهنگی با ارائه دهندگان خدمات اینترنت برای پشتیبانی از آموزش مجازی صورت گیرد.

نظرپور درباره دانشجویان کم توان مطرح نمود: همچنین باید دفاتری در دانشگاه ها، برای اطمینان از یادگیری دانشجویان در حوزه آموزش مجازی و اطمینان از دسترسی بصری، شنیداری و لمسی ایجاد شود و همچنین بسته های کامل آموزشی در اختیار دانشجویان کم توان قرار گیرد.

وی با اشاره به چالش برگزاری کلاس های عملی در دوران کرونا اضافه کرد: گرچه با پیشرفت علوم و فناوری در شبیه سازی های الکترونیکی، بخشی از نیازهای آموزش های عملیاتی در رشته های مختلف برطرف شده است اما در این مقطع زمانی، راه چاره تلفیق آموزش مجازی و الکترونیکی با آموزش حضوری و عملیاتی ضرورت دارد.

معاون اداری مالی وزارت علوم همچنین بر آماده سازی دانشجویان و اساتید برای آموزش الکترونیکی، توسعه زیرساخت ها و بازنگری در نظام آموزش الکترونیکی تأکید کرد.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مشکل دانشجویان در دروس علمی باید برطرف شود، تامین تجهیزات مورد نیاز برای دانشجویان کم بضاعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل دانشجویان در دروس علمی باید برطرف شود، تامین تجهیزات مورد نیاز برای دانشجویان کم بضاعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید