اولین قطار برقی در جهان که با استفاده از نیروی گرانش شارژ می شود!

به گزارش وبلاگ تحصیل، شرکت استرالیایی Fortescue در حال کار بر روی پروژه جدیدی بنام قطار اینفینیتی (Infinity) یا قطار بی نهایت می باشد که بجای شارژ از طریق سوخت، از طریق نیروی گرانش زمین شارژ می شود. Fortescue با مشارکت WAE مبلغ 50 میلیون دلار برای تحقیق بر روی این پروژه اختصاص داده است. این پروژه از طریق شرکت Fortescue Future Industries (FFI) مدیریت خواهد شد.

اولین قطار برقی در جهان که با استفاده از نیروی گرانش شارژ می شود!

به گزارش وبلاگ تحصیل، قطار اینفینیتی برای به دست آوردن نیروی حرکتی بجای سوخت از نیروی گرانش استفاده می کند که آلایندگی را به صفر می رساند. پروژه قطار برقی با باتری احیا کننده بعنوان اولین توسعه جهانی مطرح می شود.

اندرو فارست، رئیس شرکت FFI می گوید: این پروژه جدای از مزایای زیست محیطی برای بخش صنایع سنگین، سبب ایجاد فرصتی برای تجاری سازی فناوری در مقیاس جهانی نیز خواهد شد. قطار اینفینیتی علاوه بر کاهش هزینه های عملیاتی، کارایی تعمیر و نگهداری و فرصت های بهره وری نیز ایجاد می کند. اینفینیتی یک فناوری پیشگام است که ارزشمندی آن سبب توزیع در سطح جهانی خواهد شد. ما فرصت داریم که نه تنها هزینه های عملیاتی خود را کاهش دهیم و هزینه گازوئیل را حذف کنیم، بلکه انتشار کربن را نیز از سیستم ریلی خود حذف کنیم.

الیزابت گینز، مدیر اجرایی Fortescue می گوید: قطار اینفینیتی این ظرفیت را دارد که کارآمدترین لوکوموتیو برقی با باتری در جهان باشد. بازسازی برق درسراشیبی ها نیاز به نصب زیرساخت های تولید انرژی تنوپذیر و شارژ مجدد را برطرف می کند و آن را به یک راه چاره کارآمد برای حذف گازوئیل و انتشار گاز های گلخانه ای از عملیات ریلی ما تبدیل می کند. در حال حاضر 54 لوکوموتیو عملیاتی و 16 مجموعه قطار در ناوگان ریلی این شرکت معدنی وجود دارد. به ازای هر مجموعه قطار، 34404 تن سنگ آهن را می توان با 244 واگن معدنی حمل کرد.

فورتسکیو WAE را به قیمت نهایی بیش از 300 میلیون دلار خریداری کرد. این سرمایه گذاری به فورتسکیو کمک می کند تا سال 2030 به هدف خالص صفر خود برای انتشار در محدوده یک و دو برسد. قرارداد با تیم فرمول 1 ویلیامز در ژانویه اعلام شد، اما چند روز پیش اعلام شد که WAE یک شرکت کاملا مستقل باقی خواهد ماند. کریگ ویلسون، مدیر اجرایی WAE گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با Fortescue و FFI است.

آقای ویلسون می گوید: باتری با کارایی بالا و سیستم های برق رسانی هسته اصلی کاری است که ما انجام می دهیم و اکنون که بخشی از خانواده Fortescue هستیم، فرصت هیجان انگیزی برای توسعه فناوری های نو فراهم خواهد شد. ماه گذشته، ریوتینتو و BHP خرید لوکوموتیو هایی با باتری مجهز به سیستم ترمز شارژ باتری را اعلام کردند. با این حال، این برای شارژ کامل باتری ها کافی نیست و برای تکمیل شارژ نیاز به شارژ سنتی خواهد بود.

منبع: innovationaus

منبع: فرارو

به "اولین قطار برقی در جهان که با استفاده از نیروی گرانش شارژ می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قطار برقی در جهان که با استفاده از نیروی گرانش شارژ می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید