برنامه بلند مدت 15 ساله برای حفظ شرایط تولید گاز تدوین شد

به گزارش وبلاگ تحصیل، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران برنامه بلند مدت 15 ساله برای حفظ شرایط تولید گاز در 3 مجموعه اصلی تولیدی کشور تدوین شده است تا سقف تولید گاز در این مناطق حفظ شود.

برنامه بلند مدت 15 ساله برای حفظ شرایط تولید گاز تدوین شد

مسعود زردویان، در نشست با دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران و مسئولان مجتمع گازی پارس جنوبی و مدیر پارک علم و فناوری استان بوشهر، با اشاره به جایگاه صنعت گاز در کشور و تبعات مثبت توسعه ای و رفاهی آن، گفت: هرچند تولید بخشی از این برنامه مدون است، اما هیچگاه نباید از بخش های نگه داشت و پشتیبانی این صنعت غافل شد.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است جایگاه پارک های علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت به صورت ساختارمند استفاده شود تا از حواشی که ممکن است در سال های آینده بر فرایند عملکرد تاثیرگذار باشد، پیشگیری شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اهمیت رویکرد اکوسیستمی در این حوزه، بیان نمود: در صورتی که روابط میان بخش های مختلف فعال در این صنعت، ایجاد و سازماندهی شود، زیست بومی شکل می گیرد که خود، نگهدارنده است و توانایی ارتقای خود را دارد.

زردویان ادامه داد: ارتباط شرکت های دانش بنیان با فعالان با تجربه در صنعت گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه این همکاری و راهنمایی می تواند در فرایند تولید، راهگشای آنها باشد.

طبق اعلام شرکت ملی گاز، وی یادآور شد: همواره تلاش شده در این اکوسیستم، ارتباط مناسبی با جوامع محلی برقرار شود و زیرساخت های راه و حمل و نقل و اشتغالزایی از خدماتی بوده که با استقرار صنایع گاز برای جوامع محلی فراهم شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: در کنار این خدمات، مسائل فرهنگی و آموزشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مغفول نماند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، پروژه های عظیم صنعتی در کشور از این نعمت الهی استفاده می کنند که مکران چابهار معروف ترین و جدیدترین آنهاست و در آینده ای نزدیک به یک قطب اقتصادی تبدیل می شود.

زردویان در راستای اهمیت گاز برای صنعت کشور، افزود: گاز و میعانات گازی، پایه و اساس فعالیت های مجتمع پارس جنوبی و پتروشیمی های فعال با ارزش افزوده بالا در این منطقه است و تاسیسات نقاط مختلف کشور نیز از گاز به عنوان ماده اولیه، خوراک تولیدی یا محرک تامین انرژی استفاده می کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در انتها، بیان نمود: جایگاه مجتمع گاز پارس جنوبی در صنعت گاز بسیار پر رنگ بوده طوری که 85 درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین می کند و ظرفیت بالا و نیاز عملیاتی کشور در این منطقه، عامل اصلی در مشخص آن به عنوان یکی از هاب های نوآوری کشور است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "برنامه بلند مدت 15 ساله برای حفظ شرایط تولید گاز تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه بلند مدت 15 ساله برای حفظ شرایط تولید گاز تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید