60 میلیارد برای تکمیل مصلی ها و مساجد لرستان در نظر گرفته شده است

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرنگاران/لرستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 60 میلیارد برای تکمیل مصلی ها و مساجد لرستان در نظر گرفته شده است.

60 میلیارد برای تکمیل مصلی ها و مساجد لرستان در نظر گرفته شده است

محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای اداری لرستان که امروز 19 آذرماه که با حضور رئیس جمهور برگزار گردید، اظهار کرد: لرستان یک استان اصیل، فرهنگی با پیشینه تاریخی بلند است و حوزه تمدنی ایران را به خوبی نمایندگی می نماید.

وی توضیح داد: این آثار فاخر فرهنگی و باستانی لرستان اوج تمدن ایرانی را نشان می دهد و این استان و قوم لر همواره یکی از بزرگترین مروجان تشیع و پایگاه مستحکم تشیع بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگی کارهای خوبی در این سفر به لرستان اجرا شده که برای تالار مرکزی شهر خرم آباد 200 میلیارد اعتبار به تصویب رسید که پروژه در یک زمان دو سال و نیم به اتمام می رسد.

اسماعیلی افزود: 60 میلیارد برای تکمیل کتابخانه های مرکزی خرم آباد، نورآباد، دورود، بروجرد و الشتر، 20 میلیارد اعتبار برای هنرستان بروجرد پیش بینی شده و است، توضیح داد: 60 میلیارد هم برای تکمیل مصلی ها و مساجد لرستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان نمود: در شهرستان پلدختر متأسفانه اثر سیل هولناکی که رخ داد کاملاً مشهود بود در حالی که خدمات خوبی اجرا شده بود اما سیل اثرات طولانی مدتی گذاشته و همه چیز را برده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: واقعاً دیدارهای متعددی با مردم در منطقه ها مختلف داشتم و مردم در عین عزت نفس و بزرگواری که داشتند به هر حال مسائل حادی دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این بازدیدها رخ داد، اضافه نمود: جهت جاده ای پلدختر که از بین رفته بود در چهار قطعه تکمیل می گردد و احتیاج به بودجه تکمیلی دارد.

وی اظهار کرد: فکر می کنم 80 میلیارد پیمانکار در یک نقطه طلب داشت و 100 میلیارد هم باید شارژ گردد تا کار جلو برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: احتیاج به دیواره های حفاظتی در پلدختر و معمولان داریم چراکه وقتی آب بالا می آید شهر را به شدت تهدید می نماید، لذا پروژه های این حوزه احتیاج به تمهید بودجه ای مناسب دارد که پیش بینی شده است.

اسماعیلی گفت: این پروژه پمپاژ واشیان کاملاً آماده بهره برداری بوده اما سیل آن را 100 درصد از بین برده است که اگر افتتاح می شد بیش از 1400 هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل می کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه 200 میلیارد تومان اعتبار می خواهد تا تکمیل گردد، افزود: مینی پالایشگاه پلدختر طرح بسیار خوبی در آنجا ایجاد شد که احتیاج به حمایت وزارت نفت و بخش های دیگر احتیاج به حمایت دارند و با اعتبار اندکی توسعه پیدا می نماید و اشتغالش دو تا سه برابر افزایش پیدا می نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جهت راه آهن، بیان نمود: بزرگراهی که ایجاد شده برای کل کشور بسیار خوب بوده اما 3000 نفر در این شهرستان شغل را از دست داده اند که احتیاج است با راه آهن بخشی از آن جبران گردد.

اسماعیلی با بیان اینکه کارهای مطالعاتی آن هم اجرا شده و می گردد که این کار انجام گردد، ادامه داد: مردم متأسفانه به شدت آسیب دیده اند، مهلت بازپرداخت وام ها رسیده و به مردم فشار آمده که پیشنهاد ما این است که یک بازپرداخت 2 ساله استمهال گردد تا مسائل مردم از بین برود.

وی اظهار کرد: 300 هکتار زمین مرغوب در سیل از بین رفته که در حال حاضر منابع طبیعی نیز زمینی در اختیار ندارد و باید تمهیداتی در نظر بگیریم که مردم با مشکل روبرو نشوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: کلیه مسائل گفته شده را تا حصول نتیجه به نیابت از مردم منطقه محروم پلدختر پیگیری خواهیم کرد.

اسماعیلی گفت: گلزار شهدای شهرستان نیز باید به وسیله بودجه وزارتخانه تمهید گردد و کتابخانه پلدختر نیز دو میلیارد تومان از بودجه وزارتخانه به آن اختصاص یافت تا بخشی از مسائل آن حل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "60 میلیارد برای تکمیل مصلی ها و مساجد لرستان در نظر گرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 میلیارد برای تکمیل مصلی ها و مساجد لرستان در نظر گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید