برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع دستی ایران در صربستان

به گزارش وبلاگ تحصیل، نخستین نمایشگاه تابلو فرش و صنایع دستی ایران، با حضور سفیر ایران، مقامات دولتی، نمایندگان مجلس در تالار مجلس ملی صربستان گشایش یافت.

برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع دستی ایران در صربستان

نخستین نمایشگاه تابلوفرش و صنایع دستی ایران، با حضور سفیر ایران، مقامات دولتی، نمایندگان مجلس، سفرای خارجی مقیم صربستان و بعلاوه اساتید، هنرمندان، دانشجویان، نخبگان سیاسی و هنری و نمایندگان رسانه های گروهی، صمعی بصری صربستان در مجلس ملی این کشور افتتاح شد. یاسمینا کارانتس، رئیس گروه دوستی مجلسی صربستان و ایران، در این برنامه بیان نمود:

فرهنگ و تمدن ایران قدمتی چند هزار ساله دارد و اصالت، زیبایی و ماندگاری آن در تار و پود این هنر و فرهنگ نهفته است. برای ما مایه خرسندی است که این نمایشگاه را در تالار مجلس صربستان به همراه سفیر ایران در بلگراد، افتتاح می کنیم. گروه دوستی مجلسی ایران و صربستان آماده است تا برای توسعه روابط دو کشور، تمام سعی و کوشش خود را به کار گیرد.

در این افتتاحیه، حسین ملا عبداللهی، سفیر ایران در صربستان نیز گفت:

صنعت فرش ایران دارای معروفیت جهانی و قدمت چند هزار ساله است و در حقیقت، میراث گرانبهایی از تمدن و فرهنگ ایران به شمار می رود. مناسبات بسیار محبت آمیز و فعال کشورمان با صربستان، مردم دو کشور را نسبت به تاریخ و فرهنگ یکدیگر بیش از پیش آشنا می نماید.

منبع عکس: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا

به "برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع دستی ایران در صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع دستی ایران در صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید