تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a چیست؟

به گزارش وبلاگ تحصیل، امروزه استفاده از تلفن های همراه به قدری توسعه پیدا نموده است که جهانی بدون تلفن های همراه را نمی توان متصور شد. چندین سال است که بسیاری از سازندگان مطرح تلفن های هوشمند، به معرفی گوشی های خود می پردازند و رقابتی میان آن ها شکل گرفته است. یکی از پیروز ترین های این حوزه، برند سامسونگ است که دو تا از پیروز ترین سری های گوشی موبایل یعنی سری s وگوشی های سامسونگ سری a را به بازار ارائه کرد. گوشی های فراوری برند سامسونگ احتیاج به تعریف و حتی معرفی ندارند. گوشی سامسونگ از جمله پر استفاده ترین و معروف ترین گوشی ها به شمار می آید. هر مدلی از گوشی های این برند در دستان شما باشد، باید بدانید که در حال استفاده از تاپ ترین برند در جهان هستید. این جملات صرفا ادعایی پوچ و توخالی نیستند! در این مقاله قصد داریم تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a را آنالیز کنیم.

تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a چیست؟

گوشی های سامسونگ سری s

گوشی های سامسونگ سری s گل سرسبد گوشی های هوشمند سامسونگ و محبوب ترین سری گوشی های اندرویدی تمام دوران است. برای بسیاری، سری گلکسی s، انتخاب شماره یک در گوشی های اندرویدی است. این گوشی ها پر از ویژگی های ممتاز، دوربین های استثنایی و عناصر طراحی خیره نماینده هستند و جای تعجب نیست که سری گلکسی s جز پیشروترین گوشی ها در صنعت موبایل هستند.

یکی از محبوب ترین سری های گوشی سامسونگ، گوشی های سری s بودند که عرضه آن ها از سال 2010 میلادی آغاز شد. نخستین گوشی از این سری که با نام گلکسی s به بازار معرفی گردیده بود، با صفحه نمایش 4 اینچی سوپر امولد توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. شاید بتوان اصلی ترین ویژگی این گوشی را همین صفحه نمایش با کیفیت آن دانست.

پس از گذشت یک سال از ارائه گلکسی s، گوشی سامسونگ گلکسی S2 به بازار معرفی گردید. این گوشی همراه نسبت به نسل قبلی خود صفحه نمایش بزرگ تری داشت و حافظه جانبی آن از 500 مگابایت به 1 گیگابایت افزایش یافته بود. این ویژگی ها در کنار قیمت ارزان آن منجر به فروش چشم گیر گلکسی S2 شد. این گوشی موبایل با دو حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت به همراه دوربین 8 مگاپیکسلی در دسترس افراد قرار گرفته بود.

مجدداً پس از گذشت یک سال، گوشی نوی از گوشی های سامسونگ سری s به بازار آمد که تغییر قابل توجهی در رزولوشن نمایشگر ایجاد نموده بود و تصاویر واضح تری را ارائه می داد. بعلاوه حافظه داخلی این گوشی سامسونگ سری s نیز نسبت به نسل قبل افزایش یافته بود.

در سال 2013 برند سامسونگ گوشی گلکسی S4را وارد بازار کرد که با داشتن ویژگی های فوق العاده مانند قابلیت پخش و توقف فیلم با نگاه، توانست محبوبیت فراوانی را با وجود قیمت بالا به دست آورد. در گوشی سامسونگ گلکسی S5 بسیاری از سنسور هایی که در نسل قبل باعث محبوبیت آن شده بودند، حذف شده و به جای آن ها سنسور میزان گیری ضربان قلب به آپشن های گوشی افزوده شد. گلکسی S6 و S6 Edge استفاده از اثرانگشت را به گوشی های سامسونگ سری S افزودند و گوشی S6 Edge دارای یک ویژگی خاص بود که محبوبیت آن را چند برابر کرد. لبه های خمیده این گوشی سامسونگ تغییر نوی بود که با استقبال فراوان روبه رو شد.

یکی از زیباترین طراحی ها در زمان خود در سری s از گوشی های سامسونگ، متعلق به سامسونگ S7 بود. در این گوشی ها دوربین حالت بیرون زده نداشت و در قاب پشت گوشی جای می گرفت. با این حال حافظه داخلی و دوربین گوشی نسبت به سری قبلی کاهش محسوسی داشت. این گوشی سامسونگ نسبت به آب و گرد و غبار مقاوم بود که خود ویژگی قابل توجهی به حساب می آمد. تلفن همراه اس 8 تغییرات چشم گیری را با خود به همراه داشت. یکی از اصلی ترین تغییرات این گوشی سامسونگ از بین رفتن دکمه هوم و قرارگیری حسگر اثر انگشت در پشت گوشی بود.

سامسونگ s9 تغییر چندانی نسبت به گوشی های قبلی نداشت؛ اما گوشی اس 10 آغازگر تغییرات اساسی در گوشی های سامسونگ سری s بود. در گوشی سامسونگ s11 قابلیت عکس برداری با دوربین 108 مگاپیکسلی و بعلاوه اتصال به اینترنت اشیا مهیا شده است. اس 21 و اس 22 سامسونگ از جمله پرطرفدارترین گوشی های بازار جهانی هستند که با استقبال گسترده روبرو شده اند. به طور کلی گوشی های سامسونگ به عنوان یکی از برترین گوشی های بازار، هواداران زیادی دارند که همیشه با ارائه آپشن های نو و متنوع بر تعداد آن ها افزوده می گردد.

گوشی های سامسونگ سری a

سری گلکسی A زیربنای جاه طلبی های میان رده سامسونگ را تشکیل می دهد. سری A با ارائه ویژگی هایی که قبلاً به پرچمداران سامسونگ محدود شده بود با قیمت بسیار ارزان تر به بازار عرضه شد. در حالی که به طور سنتی بر روی بخش میان رده متمرکز بود، سامسونگ در سال 2019 از شر سری های پایه Galaxy J خلاص شد و آنها را در مجموعه گلکسی A قرار داد. این گوشی ها که اغلب میان رده هستند، می توانند امکانات قابل قبولی را ارائه نموده و احتیاج های روزانه را رفع نمایند. در ادامه قصد داریم چند مورد از برترین گوشی های سامسونگ سری a را معرفی کنیم.

سامسونگ a52 یک انتخاب مناسب برای گیمینگ است. این گوشی میان رده با وجود قیمت مناسب، نمایشگر قابل قبول و دوربین خوبی دارد. این گوشی با مجهز بودن به تراشه 8 نانومتری Snapdragon 720G یک انتخاب مناسب برای گیمینگ به شمار می رود.

اگر بخواهیم یکی از برترین گوشی های میان رده را از میان گوشی های سامسونگ سری a معرفی کنیم، قطعاً گوشی a72 پیشنهاد ماست. این گوشی سامسونگ از نظر نمایشگر و دوربین سطح بسیار مطلوبی داشته و باتری قدرتمندی نیز دارد. از طرفی خاصیت ضد آب این گوشی سامسونگ باعث شده تا به یکی از محبوب ترین تلفن های همراه میان رده تبدیل گردد

سامسونگ گلکسی a32 را می توان برترین گوشی میان رده از نظر دوربین معرفی کرد. گوشی سامسونگ a21 با داشتن باتری 5000 میلی آمپری می تواند انتخاب مناسبی برای آن دسته از افراد باشد که برای مدت طولانی از تلفن همراه خود استفاده می نمایند. گوشی سامسونگ a02 اس یکی از مالی ترین و ارزان ترین گوشی های سامسونگ است که ارزش خرید نسبتاً بالایی دارد. به نظر می رسد در میان گوشی های سامسونگ رده a برای هر نوع سلیقه ای تلفن همراه مناسب یافت می گردد. با این حال با آنالیز تفاوت گوشی سامسونگ سری اس و سری a می توانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید.

تفاوت گوشی های سامسونگ سری s و سری a

تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a را می توان به راحتی از تفاوت قیمت آن ها متوجه شد. از آن جایی که گوشی های سری s جزء گوشی های پرچمدار سامسونگ به حساب می آیند، طبیعتاً از کیفیت بالاتری بهره مندند. البته این مسأله درباره نوترین گوشی های سامسونگ سری s صدق می نماید. با آنالیز هر کدام از این دو سری در می یابیم که گوشی های سری s چند پله جلوتر از گوشی های سامسونگ سری a قرار دارند؛ اما اگر در پی یک گوشی میان رده مناسب و کاربردی هستید، گوشی های سامسونگ سری a فوق العاده اند. برای آشنایی بیشتر با این تفاوت ها و مقایسه گوشی های مختلف می توانید به سایت قلاب مراجعه کنید. این سایت که مرجع خرید و فروش گوشی های دست دوم و بسیاری از موارد دیگر است، می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

کلام آخر

در این مقاله به آنالیز تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a پرداختیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، می توانید به سایت قلاب (https://gholab.ir/) مراجعه کنید. توجه داشته باشید که انتخاب تلفن همراه مناسب بستگی به احتیاج و بودجه مدنظر شما دارد. بهتر است با توجه به بودجه خود، مناسب ترین گوشی را انتخاب کنید.

منبع: فوت و فن

به "تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید