برترین برند های لوازم خانگی ایرانی برای تکمیل جهیزیه

به گزارش وبلاگ تحصیل، بازار لوازم خانگی پس از خروج کره ای ها، به دست برند های ایرانی افتاده و در سه، چهار سال اخیر آن ها فرصت داشته اند خودشان را به مشتریان و مصرف نمایندگان ثابت نمایند. اگرچه از میان همه آن ها تنها چند برند توانسته اند مجموعه ای کامل از لوازم را فراهم نمایند. به هر حال در این بازار کسی برنده است که بتواند از یخچال و گاز و لباسشویی گرفته تا تلویزیون و جاروبرقی را از یک برند روانه بازار کند.

برترین برند های لوازم خانگی ایرانی برای تکمیل جهیزیه

به گزارش وبلاگ تحصیل، بالاخره عروس و داماد ها دوست دارند لوازم خانه جدیدشان با هم هماهنگ باشد. برای ما که فرایند بازار را رصد می کنیم هم این ویژگی نشانه ای است از یک گروه و برند صنعتی مدرن و کامل که توانسته جای پای خودش را محکم کند. هرچند این لیست حداقل در حال حاضر چندان بلندبالا نیست.

لوازم خانگی پاکشوما؛ مجموعه کامل آشپزخانه

گروه پاکشوما فراوری لوازم خانگی برند های کنوود، مایدیا، کندی، اکسنت و خود پاکشوما را بر عهده دارد. تنوع محصولات پاکشوما برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی تا حد زیادی بالاست، ولی تنها دو مدل یخچال فریزر روانه بازار نموده. یک مدل یخچال فریزر چهار در که قیمت آن حدود 21 میلیون تومان است و یک مدل کمبی 23 فوتی که 17 میلیون تومان قیمت دارد. اغلب پاکشوما را به خاطر ماشین لباسشویی می شناسند که قیمت گران ترین آن ها حدود 13 میلیون تومان است و در هر مرتبه شست وشو 9 کیلوگرم لباس در دیگ آن جا می گردد.

این برند برای آن هایی که به فکر صرفه جویی در هزینه ها هستند، ماشین لباسشویی دوقلو یا نیمه اتوماتیک با قیمت حداکثر سه میلیون تومان روانه بازار نموده. ماشین های ظرفشویی پاکشوما عموما در محدوده 14 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند و معروف ترینشان سری ژوزفین است که اولین ماشین ظرفشویی ایرانی به شمار میرود. جاروبرقی های پاکشوما از نظر تنوع چندان پرتعداد نیستند، ولی یکی از آن ها توانسته با قیمت حدود سه میلیون تومان در بین پرفروش ترین جاروبرقی های بازار قرار بگیرد.

این برند چند مدل کولر گازی با ظرفیت 9 هزار تا 30 هزار را روانه بازار نموده که قیمت گران ترین آن ها به حدود 27 میلیون تومان می رسد. پاکشوما هنوز تلویزیون و لوازم آشپزخانه فراوری ننموده و به همین دلیل فعلا نمی تواند جهیزیه کامل را برای مشتری هایش فراهم کند. آنطور که پاکشوما درباره خودش شرح داده، پیشرفته ترین خط فراوری یخچال فریزر خاورمیانه را در اختیار دارد و بزرگترین فراورینماینده انواع لباسشویی در خاورمیانه و کولرگازی در ایران محسوب می گردد و اولین برند ایرانی است که ماشین ظرفشویی روانه بازار نموده است.

لوازم خانگی جی پلاس؛ همه چیز به جز جاروبرقی

جایگزین برند کره ای ال جی در ایران به سرعت توانست صندلی خود را در بازار لوازم خانگی پیدا کند. حالا دیگر اغلب محصولات لوازم خانگی در کارخانه های جی پلاس فراوری می شوند و برای خرید انواع لوازم خانگی از تلویزیون و ساندبار تا ماشین لباسشویی و ظرفشویی می توان روی این برند ایرانی حساب باز کرد. جی پلاس احتمالا متنوع ترین سبد محصولات را دارد و علاوه بر لوازم خانگی، سیستم تهویه، سیستم صوتی و حتی موبایل روانه بازار نموده است. در بازار لوازم خانگی جی پلاس را به تلویزیون و ماشین لباسشویی می شناسند.

از گران ترین تلویزیون های جی پلاس می توان به یک تلویزیون 75 اینچی اشاره نمود که حدود 42 میلیون تومان قیمت دارد. تلویزیون های 55 اینچی جی پلاس عموما حدود 17 میلیون تومان قیمت دارند. ماشین لباسشویی های هشت کیلوگرمی جی پلاس اغلب در بازه 10 تا 12 میلیون تومان فروخته می شوند. هرچند این برند اخیرا مدل های 10.5 کیلویی با قیمت 17 میلیون تومان روانه بازار نموده است. با بودجه حداکثر 15 میلیون تومان می توان یک ماشین ظرفشویی مبله 15 نفره از فروشگاه های جی پلاس خرید.

یخچال فریزر های جی پلاس از جمله مقرون به صرفه ترین مدل های سایدبای ساید موجود در بازار هستند که با قیمت حدود 22 میلیون تومان فروخته می شوند. البته از نظر امکانات یخچال فریزر های جی پلاس هنوز جای پیشرفت دارد. یخچال فریزر های کمبی این برند با قیمت حدود 15 میلیون تومان فروخته می گردد. هنوز جای خالی چند مورد در سبد محصولات جی پلاس احساس می گردد. این برند جاروبرقی ندارد و مثل دیگر برند های ایرانی فعلا سراغ فراوری ماکروویو نرفته است. با این وجود در بازار تلویزیون، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی حرف های زیادی برای گفتن دارد و تنوع محصولاتش بالاست.

لوازم خانگی اسنوا؛ حتی فروش اقساطی

یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی همگی در سبد محصولات برند اسنوا به چشم می خورند. با این حساب اگر کسی بخواهد کل لوازم خانه را از یک برند بخرد، اسنوا می تواند یکی از گزینه ها باشد. مثلا اگر بخواهید تلویزیون خریداری کنید می توانید با بودجه 14 میلیونی سراغ مدل های 55 اینچ بروید. گران ترین تلویزیون اسنوا صفحه نمایش 75 اینچی دارد و قیمتش به حدود 36 میلیون تومان می رسد. یخچال فریزر های اسنوا برخلاف دیگر برند های ایرانی بازار لوازم خانگی، تنوع زیادی دارند.

یخچال فریزر های سایدبای ساید اسنوا با قیمت 30 تا 50 میلیون تومان در فروشگاه ها پیدا می شوند. مدل های کمبی فریزر بالا حدود 18 میلیون تومان و کمبی فریزر پایین آن بین 10 تا 18 میلیون تومان قیمت دارند. انواع ماشین لباسشویی اسنوا با توجه به ظرفیت هفت تا 9 کیلوگرمی، بین 10 تا 16 میلیون تومان فروخته می شوند. اسنوا تنها برند ایرانی است که ماشین ظرفشویی با در جداگانه برای اضافه کردن لباس حین شست وشو روانه بازار نموده و در این زمینه پا جای پای برند های کره ای گذاشته است.

اسنوا جدیدا سراغ فراوری ماشین ظرفشویی رفته. البته فعلا مدل های 12 نفره را با قیمت حدود 15 میلیون تومان روانه بازار نموده و خبری از مدل های بزرگتر 14 یا 15 نفره نیست. به طور کلی ماشین های ظرفشویی ایرانی تازه دارند صندلی خود را در بازار لوازم خانگی پیدا می نمایند.

اسنوا علاوه بر لوازم خانگی برقی، اجاق گاز هم دارد که در سری های مختلف شف، رومینا، آترینا، والنتینو و آدرینا روانه بازار شده. قیمت آن ها بین شش تا 10 میلیون تومان متغیر است و همگی اجاق گاز های فردار و پنج شعله هستند. از دیگر مزیت های رقابتی این برند باید به امکان فروش و عرضه لوازم خانگی به صورت اقساطی اشاره نمود.

لوازم خانگی ایکس ویژن؛ تنوع با قیمت پایین

ایکس ویژن زمانی به اسم برند تلویزیون و مانیتور شناخته می شد، اما در سال های اخیر محصولات این برند ایرانی تنوع بیشتری پیدا نموده و شاهد فراوری یخچال فریزر و ماشین لباسشویی ایکس ویژن هستیم. گروه مادیران علاوه بر ایکس ویژن، فراوری محصولات برند تی سی ال و اکسل را هم در اختیار دارد. تلویزیون 65 اینچی با قیمت 24 میلیون تومان، یکی از گران ترین تلویزیون های ایکس ویژن است. اگر بخواهید تلویزیون 55 اینچی ایکس ویژن خریداری کنید احتمالا باید حدود 15 تا 16 میلیون تومان پول خرج کنید.

تلویزیون های 43 اینچ ایکس ویژن در بازار حدود هفت میلیون تومان قیمت دارد. یخچال فریزر های ایکس ویژن در مدل های دوقلو، ساید بای ساید و کمبی طراحی شده و از این نظر تنوع یخچال فریزر ها بالاست. یخچال فریزر چهاردر ایکس ویژن حدود 20 میلیون تومان، کمبی فریزر بالا حدود 14 میلیون تومان و کمبی فریزر پایین حدود 10 میلیون تومان قیمت دارد. یخچال فریزر های ساید بای ساید ایکس ویژن یکی از مقرون به صرفه ترین مدل های موجود در بازار هستند. طوری که حتی با بودجه 15 میلیونی هم می توان یک یخچال سای بای ساید از این برند خرید.

تنوع محصولات ایکس ویژن برای ماشین های لباسشویی هم مثل یخچال بالا است. گران ترین لباسشویی ایکس ویژن یک مدل 9 کیلوگرمی است که با قیمت 13 میلیون تومان فروخته می گردد. مدل های هشت کیلوگرمی حداکثر 12 میلیون و مدل های هفت کیلوگرمی لباسشویی ایکس ویژن حداکثر 11 میلیون تومان قیمت دارند. از آنجا که محصولات ایکس ویژن به تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال محدود می گردد، نمی توان برای کل جهیزیه روی آن حساب باز کرد. برای مثال در بازار خبری از جاروبرقی، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و دیگر لوازم خانگی برند ایکس ویژن نیست چراکه فعلا این برند سراغ فراوری آن ها نرفته است.

لوازم خانگی سام؛ جانشین تنبل سامسونگ

برند سام بعد از خروج سامسونگ از بازار ایران سر زبان ها افتاد. همزمان که جی پلاس جایگزین محصولات ال جی شد، سام بازار محصولات سامسونگ را در اختیار گرفت. گران ترین تلویزیون سام الکترونیک در بازار یک مدل 65 اینچی با قیمت حدود 22 میلیون تومان است.

مدل های 55 اینچی تلویزیون سام با قیمت حدود 13 میلیون تومان در بازار فروخته می شوند. این برند انواع تلویزیون با ابعاد 39 تا 65 اینچی دارد و به فراوری یخچال فریزر در مدل های دوقلو، کمبی و سایدبای ساید مشغول است. البته پیدا کردن یخچال های مدل های ساید بای ساید این برند در بازار کمی مشکل است. گران ترین یخچال فریزر دوقلو سام با قیمت 21 میلیون تومان فروخته می گردد و گران ترین مدل کمبی حدود 18 میلیون تومان قیمت دارد. البته با 11 میلیون تومان می توان یک یخچال فریزر بالا پایین جمع و جور از برند سام خرید. برند سام ماشین لباسشویی با ظرفیت هشت و 9 کیلوگرمی روانه بازار نموده که گران ترین آن ها حدود 17 میلیون تومان قیمت دارد و لباسشویی های هشت کیلوگرمی آن عموما در محدوده 12 تا 14 میلیون تومان فروخته می شوند.

اگر بخواهید می توانید جاروبرقی را از برند سام خریداری کنید که قیمت آن حدود سه میلیون تومان است. برای خرید ماشین ظرفشویی هم می توان روی برند سام حساب باز کرد. گران ترین ظرفشویی مبله سام حدود 13 میلیون تومان قیمت دارد. این برند در کنار لوازم خانگی اصلی، لوازم آشپزخانه مثل خرد کن، همزن و چای ساز و ... هم دارد و تنوع محصولاتش از این نظر بالا است. اغلب برند های ایرانی در سال های اخیر سراغ فراوری لوازم اصلی خانه رفتند، ولی سام ابتدا از لوازم کوچک آشپزخانه آغاز نموده و رفته رفته در حال بزرگتر کردن سبد محصولات خود با لوازم خانگی اصلی است.

منبع: فرارو

به "برترین برند های لوازم خانگی ایرانی برای تکمیل جهیزیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین برند های لوازم خانگی ایرانی برای تکمیل جهیزیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید