داخلی سازی بیش از 30 درصدی هایما

به گزارش وبلاگ تحصیل، در طی چند سال گذشته افزایش عمق داخلی سازی خودروها و قطعات آنها به یکی از دغدغه های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده است و این وزارت خانه همکاری های لازم و فراوانی را با صنعت گران و قطعه سازان و حتی دانشگاهی ها انجام داده تا بتواند داخلی سازی خودروها را افزایش دهد. امری که اگر پیش از اعمال مجدد تحریم ها به وقوع می پیوست، نتایج بسیار بهتری را با خود به همراه داشت.

داخلی سازی بیش از 30 درصدی هایما

داخلی سازی ضامن بقای صنعت خودرو کشور است. افزایش تولید، ارتقای کیفیت و استانداردسازی خودروها در دو سه سال گذشته در سایه نهضت داخلی سازی اتفاق افتاده است، به طوری که استاندارد خودروهای داخلی از یورو 4 به یورو 5 ارتقا پیدا کرده و خودرو پراید و پژو 405 از خط تولید حذف شد. با افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسی بلند، سهم گروه صنعتی ایران خودرو در بازار خودروهای شاسی بلند به 60 درصد افزایش می یابد.

در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران ایران خودرو خراسان از افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسی بلند و آغاز تولید انبوه وانت آریسان دو، به عنوان مهم ترین برنامه شرکت ایران خودرو خراسان در سال 1401 نام برده شد.

جدیدترین آگهی های خودرو

امروز قطعه سازان پیروز به داخلی سازی برخی نیمه هادی ها، سنسورها، کامپیوتر خودرو و قطعات خاص شده اند که روزگاری هیچ تفکری برای داخلی سازی آنها وجود نداشت. در این نشست که در شرکت ایران خودرو خراسان برگزار شد، برنامه های این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از عملکرد و برنامه ها از طریق مدیرعامل این شرکت ارائه شد.

اندازه فروش و تولید خودروهای هایما پیش از اعمال مجدد تحریم های صنعت خودروسازی به شکل قابل ملاحظه ای زیاد بود، اما اکنون ایران خودرو قصد دارد تا در شرایط تحریم، تولید این خودروها را بهبود ببخشد. برنامه افزایش تیراژ تولید در سال جاری، افزایش داخلی سازی محصولات مونتاژی به بیش از 30 درصد، بهبود شرایط کیفیت محصولات و ارتقای شاخص رضایت مشتریان از مهم ترین محورهای طرح شده در این نشست بود.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ تحصیل مطالعه کنید

منبع: دیوار

به "داخلی سازی بیش از 30 درصدی هایما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داخلی سازی بیش از 30 درصدی هایما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید