سفیر روسیه در واشنگتن: آمریکا حقایق را تحریف می کند

به گزارش وبلاگ تحصیل، سفیر روسیه در آمریکا گفت که وزارت امور خارجه آمریکا سعی دارد تا جامعه جهانی را فریب دهد و حقایق مربوط به اخراج دیپلمات های روسی از آمریکا را از قصد تحریف کند.

سفیر روسیه در واشنگتن: آمریکا حقایق را تحریف می کند

به گزارش وبلاگ تحصیل، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، در پاسخ به اظهارات جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مبنی بر اینکه خروج 55 دیپلمات روسی از آمریکا را نمی توان به عنوان اخراج یا تنبیه تلقی کرد، گفت: وزارت امور خارجه آمریکا باز هم حیله گری می کند. طرف آمریکایی جامعه جهانی و مردم آمریکا را فریب می دهد و از قصد حقایق را تحریف می کند.

آنتونوف اظهار داشت که وزارت امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرده است که در صورت خودداری از انجام این درخواست، مصونیت و سایر امتیازات دیپلماتیک کارمندان روسیه لغو خواهد شد.

وی تاکید کرد: این ادعا که خروج 55 دیپلمات روس را نمی توان به عنوان اخراج تلقی کرد مورد سوال است. طرف آمریکایی به صراحت اعلام کرده است که در صورت خودداری از انجام این درخواست، مصونیت و سایر امتیازات دیپلماتیک کارمندان روسیه از بین خواهد رفت. این به معنای اخراج دوفاکتو است.

آنتونوف گفت: این وزارت امور خارجه آمریکا بود که در ماه دسامبر 2020 به طور یک جانبه یک محدودیت سه ساله برای کارمندان سفارت در واشنگتن و سر کنسولگری های روسیه در نیویورک و هیوستون وضع کرد. لطفا این را در نظر بگیرید که سایر مقامات دیپلماتیک دارای محدودیت 5 ساله هستند.

براساس گفته های آنتونوف، آمریکا در تلاش است که حق فدراسیون روسیه را در خصوص تصمیم گیری کارمندانش براساس اصول دیپلماتیک و موازین خودش محدود کند.

پورتر خاطرنشان کرده بود که واشنگتن درخواست هایی مشابه مقامات کرملین، از دیپلمات های روسی دارد.

وی افزود که آمریکا به گفت وگو با روسیه در این زمینه ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفیر روسیه در واشنگتن: آمریکا حقایق را تحریف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه در واشنگتن: آمریکا حقایق را تحریف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید