عبور ثبت نام نهضت ملی مسکن از 5.2 میلیون نفر

به گزارش وبلاگ تحصیل، معاون وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرایی 864 هزار واحد در قالب نهضت ملی و اقدام ملی مسکن اطلاع داد و گفت: تا به امروز بیش از 5 میلیون 200 هزار نفر ثبت نام نموده اند و متقاضیان تا انتها امسال برای نام نویسی فرصت دارند.

عبور ثبت نام نهضت ملی مسکن از 5.2 میلیون نفر

به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: تا کنون در مجموع دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن که با یکدیگر تلفیق شده اند بیش از 5 میلیون و 200 هزار نفر ثبت نام نموده اند.

وی اضافه کرد: از تعداد مذکور 429 هزار نفر افراد مجرد بالای 23 سال هستند و بیش از 88 هزار واحد در قالب خودمالکی ثبت نام انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از 860 هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است گفت: تعداد واحد های در حال انجام در قالب نهضت ملی مسکن 330 هزار واحد است. در بخش اقدام ملی نیز 534 هزار واحد آغاز شده است که مجموع این دو طرح به 864 هزار واحد در حال انجام می رسد.

به گفته محمودزاده، پروژه ها در مراحل مختلف اجرا هستند. ثبت نام نیز تا خاتمه سال انجام می گردد و بعد از آن تحلیل و پالایش اطلاعات متقاضیان ثبت نام شده، تکمیل و نهایی خواهد شد. از اوایل سال آینده نیز به تدریج افتتاحات انجام می گردد.

نهضت ملی مسکن در یک نگاه

بنابراین گزارش، قانون جهش فراوری و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم محسوب می گردد. دولت با تلفیق دو طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن میخواهد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک ها موظف شده اند سالیانه 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش فراوری و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ ارایه داده تا روز 14 اسفندماه 1400 تعداد 534 هزار واحد در قالب اقدام ملی و 330 هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن، مجموعا 864 هزار واحد یا تکمیل شده یا آماده عملیات اجرایی است. گفته می گردد تا کنون حدود 40 هزار واحد در دو طرح مذکور افتتاح شده است. برای 980 هزار واحد تامین زمین شده است. مجموعا در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی 5 میلیون و 200 هزار نفر تا کنون ثبت نام نموده اند.

وام این واحد ها در تهران 450 میلیون تومان، دیگر کلانشهر ها 400 میلیون، مراکز استان ها 350 میلیون، سایر منطقه ها شهری 300 میلیون و روستا ها 250 میلیون تومان با نرخ سود حداکثر 18 درصد معین شده است. طبق آخرین برآورد ها قیمت هر متر مربع واحد های نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تومان خواهد بود.

منبع: فرارو

به "عبور ثبت نام نهضت ملی مسکن از 5.2 میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور ثبت نام نهضت ملی مسکن از 5.2 میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید