قاسمپور: بهترین بازیکنان ایرانی بیش از یک میلیارد تومان نمی ارزند، مخالف جذب بازیکن و مربی خارجی هستم

به گزارش وبلاگ تحصیل، کارشناس فوتبال کشورمان گفت: رقم پیشنهادی باشگاه ها به بازیکنان منطقی نیست، زیرا بهترین نفرات ایرانی هم بیش از یک میلیارد تومان ارزش ندارند.

قاسمپور: بهترین بازیکنان ایرانی بیش از یک میلیارد تومان نمی ارزند، مخالف جذب بازیکن و مربی خارجی هستم

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال کشورمان در گفت وگو با ، درباره شرایط نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: 4 نماینده ایران که باید در این رقابت ها با تیم های آسیایی روبرو شوند کار سختی را پیش رو خواهند داشت. فوتبال ایران سال های زیادی است که در این رقابت ها مقامی را به دست نیاورده و پس از پاس هیچ تیمی پیروز نشده به قهرمانی برسد.

او اضافه کرد: کشور های قطر، ژاپن، امارات و ... در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند. تیم های ایرانی به دلیل مسائل زیادی که با آن رو به رو هستند، معمولا با قدرت وارد این رقابت ها نمی شوند و فوتبال ما در سال های گذشته پسرفت داشته است. مسائل مالی هم در این زمینه بی تاثیر نیست و کشور های عربی با سرمایه گذاری گسترده شرایط خوبی را پیدا نموده اند. تمام نماینده های ایران از شرایط یکسانی برای حضور در این رقابت ها برخوردار هستند.

سرمربی اسبق صنعت نفت آبادان، در خصوص شرایط استقلال، عنوان نمود: استقلال در نیم فصل دوم شرایط نسبتا خوبی داشت، آن ها سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند و به فینال رقابت های جام حذفی رسیدند. اتفاقات اخیر کمی می تواند آن ها را دچار مشکل کند. سردرگمی عجیبی در فوتبال ایران حکمفرما است که می تواند برای استقلال دردسرساز گردد. چند بازیکن این تیم هنوز راهی قطر نشده اند و همین موضوع عامل تضعیف روحیه است.

او ادامه داد: استقلال در این رقابت ها از مجید نامجومطلق به عنوان سرمربی استفاده خواهد نمود. او در چند تیم کار مربیگری و دستیاری را انجام داده و بی تجربه نیست، اما شرایط لیگ قهرمانان آسیا سخت و متفاوت است. مهره ها در این مسابقات خیلی مهم هستند و استقلال به دلیل پنجره بسته جابجاییی نتوانست بازیکن جدید جذب کند و شاید از این موضوع ضربه بخورد.

قاسمپور در خصوص شرایط جابجاییی باشگاه پرسپولیس، گفت: پرسپولیس همواره در فصل جابجایی عملکرد خوبی دارد. آن ها با اینکه مهدی ترابی و علی علیپور را از دست دادند، اما با 7 بازیکن جدید قرارداد امضا کردند که در تیم های خود بین بهترین ها بوده اند. یک باشگاه نباید با جدایی یکی، 2 بازیکن دچار مشکل گردد، پرسپولیس هم از این موضوع مستثنی نیست.

او ادامه داد: اگر مسی هم از بارسلونا جدا می شد، آبی و اناری ها بازیکنان جانشین مناسبی برای او پیدا می کردند. با اینکه مسی بازیکن بزرگی است، اما بارسلونا بعد از جدایی او بیکار نمی نشست. پرسپولیس هم بعد از جدایی 2 بازیکن خود، حتما برنامه هایی را دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط شهر خودرو و سپاهان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، عنوان نمود: هر 2 تیم با سرمربیان جدید وارد مسابقات می شوند، محرم نویدکیا و مهدی رحمتی هر 2 اولین تجربه مربیگری خود را پشت سر می گذارند. این رقابت ها برای این افراد تجربه سخت و متفاوتی خواهد بود و سنگ محک بزرگی برای آن ها به حساب می آید. امیدوارم که این مربیان جوان در تیم های تحت راهنمایی خود، به پیروزیت برسند.

او در زمینه بالارفتن قیمت بازیکنان در فصل جابجایی، گفت: سردرگمی زیادی در فوتبال ایران برقرار شده و به نظرم بهترین بازیکنان ایرانی بیش از یک میلیارد تومان نمی ارزند. در کشور های حوزه خلیج فارس به این بازیکنان پول زیادی داده نمی گردد و آن ها بر اساس شرایط مالی خود به این نفرات پول می دهند. رقم هایی که باشگاه ها به بازیکنان پیشنهاد می دهند منطقی نیست، زیرا منبع درآمدی درستی وجود ندارد. این موضوع باعث می گردد تا شکایت ها از فوتبال ایران در فیفا گسترش یابد.

قاسمپور در خصوص منع جذب بازیکن و مربی خارجی، بیان نمود: تصمیم بدی نبود، اما من مخالف جذب مربی و بازیکن خارجی به شرط با کیفیت بودن آن، نیستم. منبع درآمد باشگاه ها و تیم ملی ایران معین نیست. چند مربی خارجی که اخیرا به فوتبال ما اضافه شده اند، نتوانستند ایران را به مقامی برسانند. کی روش هم پیروز نشد برای ما کاری انجام دهد و به نظرم با مربیان دیگر نیز می توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

او ادامه داد: باشگاه های ما با مسائل مالی رو به رو هستند و بعضی از نفرات خارجی جذب شده، حتی 10 دقیقه هم بازی نکردند. بگوویچ و بوناچیچ چند سالی می گردد که در فوتبال ایران حضور دارند، اما نتیجه قابل توجهی کسب ننموده اند. با قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی موافق هستم، زیرا مربیان خارجی اخیر هیچ گونه بازدهی منحصر به فردی نداشتند. اگر مربی و بازیکن خارجی با کیفیت به فوتبال ما اضافه می شد، مسئله متفاوت بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قاسمپور: بهترین بازیکنان ایرانی بیش از یک میلیارد تومان نمی ارزند، مخالف جذب بازیکن و مربی خارجی هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمپور: بهترین بازیکنان ایرانی بیش از یک میلیارد تومان نمی ارزند، مخالف جذب بازیکن و مربی خارجی هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید