قیمت گذاری خودرو با مدل تازه صمت ، شروع تحول در فرایند مشخص قیمت خودرو

به گزارش وبلاگ تحصیل، وزارت صمت فرایند قیمت گذاری خودرو در کشور را تغییر خواهد داد. خودروسازی کشور در شرایطی همچنان درگیر قیمت گذاری دستوری است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح تحول خود قصد اصلاح این مدل را دارد.

قیمت گذاری خودرو با مدل تازه صمت ، شروع تحول در فرایند مشخص قیمت خودرو
آنالیز ری را برقی را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - آن طور که خودروسازان ادعا می نمایند و در صورت های مالی شان نیز آمده، آنها از ناحیه قیمت گذاری دستوری (به عنوان عامل اصلی نه تمام عوامل زیان ده) نزدیک به 164هزار میلیارد تومان (فقط تا انتها شهریور سال جاری) زیان نموده اند.

به بیان آنها، مادامی که این سیاست برقرار باشد، تعادل بین هزینه تمام شده فراوری و قیمت فروش برقرار نخواهد شد. حتی از دل آن، زیان هایی هنگفت بیرون می زند.

بنابراین خودروسازان معتقدند و اصرار دارند که سیاستگذار باید مدل قیمت گذاری را تغییرداده و حتی الامکان در مشخص قیمت خودروها دخالت نکند.

این در حالی است که طبق قانون، با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو، شورای رقابت در حال حاضر عهده دار مشخص قیمت خودروهای داخلی است. یعنی هر وقت تشخیص دهد و صلاح بداند، نسبت به تغییر قیمت ها اقدام می نماید.

حالا اما آن طور که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می رسد و مسوولان این وزارتخانه نیز کم و بیش اذعان می نمایند، قرار است مدل قیمت گذاری خودرو تغییر کند.

وزارت صمت در پی آن است که به واسطه رشد عرضه از مسیر فراوری داخل و واردات، تنوع را در بازار بالا ببرد. صمت میخواهد فضایی رقابتی را ایجاد کند، فضایی که دیگر انحصار در آن چندان محلی از اعراب نداشته باشد.

مسوولان صمت البته به طور دقیق از جزئیات برنامه قیمتی خود رونمایی ننموده اند. اما طبق آنچه در طرح تحول صنعت خودرو و در بخش راهبرد اصلاح قیمت تمام شده خودرو آمده،قرار است طرحی تازه به کار گرفته گردد.

برسی کی ام سی ایکس پنج کرمان موتور را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس بخوانید:

در این طرح، برای 100درصد قیمت تمام شده خودرو هشت آیتم مختلف در نظر گرفته شده است که شامل هزینه مواد، هزینه دستمزد، هزینه های سربار فراوری، هزینه های گارانتی، هزینه های توسعه محصول، هزینه های استهلاک، هزینه های سربار ستاد و فروش و سود خالص می گردد.

در این بین، برای بخش مربوط به هزینه مواد، سهم 45 تا 55 درصدی در نظر گرفته شده است، به این معنی که حداقل 45 و حداکثر 55درصد از سهم قیمت تمام شده به هزینه مواد ارتباط دارد.

برای هزینه دستمزد نیز سهمی حداقل 10 و حداکثر 14درصدی در نظر گرفته شده است. تا اینجای کار، مجموع سهم هزینه مواد و دستمزد به حداقل 55 و حداکثر 69درصد می رسد.

در این طرح اما برای بخش هزینه های سربار فراوری سهم 8 تا 12درصدی لحاظ شده است. بعلاوه سهم هزینه های گارانتی نیز در مدل مدنظر وزارت صمت، به حداقل 1.5 و حداکثر سه درصد می رسد.

در مدل قیمت گذاری خودرو برای توسعه محصول هم سهم در نظر گرفته شد تا خودروسازان بتوانند از دل آن توسعه را دنبال نمایند. این هزینه حداقل سه درصد و حداکثر شش درصد در نظر گرفته شده است.

آیتم بعدی هزینه استهلاک است که یک تا 1.5درصد سهم برای آن در نظر گرفته شده است. هزینه های سربار ستاد و فروش نیز بین سه تا شش درصد لحاظ شده است. در نهایت وزارت صمت برای خودروسازان سود خالص نیز در نظرگرفته که حداقل 12 و حداکثر 16درصد است.

آنالیز اکستریم وی ایکس را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

علائم خرابی سوزن انژکتور / زمان سرویس و تعویض

دیسک و صفحه کلاچ تقلبی چه علائمی دارد؟ / قطعات یدکی اصلی را از کجا بخریم؟

مقایسه آریسان یک و دو/ نتیجه باور نکردنی!

علائم خرابی سنسور مپ خودرو / روش تخصصی عیب یابی را بشناسید

تارا V4 LX معرفی گردید / تغییرات و آپشن ها

منبع: بیت ران

به "قیمت گذاری خودرو با مدل تازه صمت ، شروع تحول در فرایند مشخص قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گذاری خودرو با مدل تازه صمت ، شروع تحول در فرایند مشخص قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید