ماجرای یارانه شب یلدا چیست؟

به گزارش وبلاگ تحصیل، سال گذشته 27 آذر ماه دولت در اطلاعیه ای بیان کرد که قرار است چهار ماه یارانه حمایتی به بعضی از مردم پرداخت کند. یارانه ای که مبلغ آن 100 هزار تومان بود و اولین مرحله آن 27 آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان بعضی از خانوارها واریز شد.

ماجرای یارانه شب یلدا چیست؟

اما به نظر می رسد که سال جاری دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال گذشته این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه ای که گفته شد علت پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب پذیر و کسانی است که کسب وکار آنها مختل شده است.

اولین مرحله یارانه 100 هزار تومانی دولت که یارانه شب یلدا نام گرفته بود، سال گذشته 27 آذر ماه به خساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما سال جاری شرایط کرونا بهبود پیدا نموده و به نظر می رسد دولت برنامه ای برای پرداخت یارانه یلدا نداشته باشد.

یارانه نو دولت رئیسی

اما کدام یارانه نو قرار است در دولت رئیسی پرداخت گردد؟

در دو سال آخر دولت روحانی، پرداخت یارانه معیشتی و یارانه کرونا در دستور کار نهاده شد. یارانه کرونا البته در دو مقطع و به صورت کوتاه مدت پرداخت شد و هدف از پرداخت آن، حمایت از مردم و اقشاری بود که با شیوع کرونا آسیب مالی دیده بودند.

اما در دولت رئیسی به نظر می رسد که شرایط کرونایی کنترل شده و دولت برنامه ای برای یارانه های موقتی ندارد. اما این دولت وعده داده که از سال آینده یارانه نوی به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

یارانه ای که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه و جعفر قادری، نماینده مجلس، مبلغ آن بین 90 تا 120 هزار تومان است و به هفت دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می گردد. این یارانه نو از سال 1401 پرداخت می گردد.

برای اطلاع از جرئیات یارانه نو و مبلغ این یارانه و مشمولان آن، گزارش زیر را بخوانید:

منبع: تجارت نیوز

به "ماجرای یارانه شب یلدا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای یارانه شب یلدا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید