برخی برای عکس دریافت به استقلال می آیند، جایگاه مدیران اشتباه است

به گزارش وبلاگ تحصیل، محمد مومنی مهاجم سابق تیم استقلال که در اواخر دهه هفتاد گل های زیادی را برای این تیم به ثمر رساند و پیش از پیوستن به استقلال سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را داراست، در گفتگویی مفصل با خبرنگاران در خصوص آخرین مسائل مربوط به استقلال گفتگو کرد که شرح آن را در زیر می خوانید.

برخی برای عکس دریافت به استقلال می آیند، جایگاه مدیران اشتباه است

حق را به دکتر نوروزی می دهم

وی ابتدا به موضوع داغ مربوط به دکتر نوروزی اشاره کرد و گفت: بدون تردید در این میان حق را به دکتر می دهم. با صحبت های آقای مددی کاملاً موافقم که استقلال هم هزینه کرده تا نوروزی امروز این موقعیت را پیدا کند، اما در حال حاضر دکتر نوروزی برند باشگاه استقلال است. وقتی به قول خود مددی استقلال 25 سال برای یکی مثل نوروزی هزینه کرده تا تبدیل به یک برند دنیای شود، باید به این راحتی اجازه بدهیم جدا شود؟

مشکل دکتر نوروزی اشتباه بازیکنان و یا عذرخواهی آنها نیست. بلکه مشکل دکتر نوروزی بدعت اشتباهی است که در این باشگاه نهادینه شده و آن این است که همیشه حق را به بازیکن می دهند. بازیکن خاطی اگر اشتباه خودش را می پذیرد چرا حاضر نیست در رسانه ها یا از طریق اینستاگرام عذرخواهی کند؟ معلوم است اگر قرار باشد تماس بگیرد و عذرخواهی کند دکتر نوروزی پذیرای آن نیست. و البته مدیران باشگاه هم با سوء مدیریت بدون آنکه بدانند و بخواهند از این بازیکنان حمایت کرده و باعث رونق بازیکن سالاری می شوند.

من به این نکته اشاره نمی کنم بازیکنانی در متن این حاشیه قرار دارند که فصل گذشته عملکرد چندان مثبتی نداشتند، صحبت من این است که حتی اگر بهترین بازیکن هم دچار چنین اشتباهی شد باشگاه باید سیاست درستی اتخاذ کند تا رفتارهای اشتباه بازیکنان در باشگاه نهادینه نشود.

چرا دکتر نوروزی مدیرعامل باشگاه نشود؟

مومنی گفت: من اصلاً می خواهم درباره دکتر نوروزی پا را فراتر بگذارم و بگویم اصلاً چرا ایشان را مدیرعامل باشگاه نمی کنند؟ مدیریت در استقلال چه اِلِمان هایی نیاز دارد که یکی مثل نوروزی فاقد آن است؟ چرا دکتر مهرزاد خلیلیان را برای مدیرعاملی استقلال کاندیدا می کنند اما نوروزی نمی شود؟

نوروزی جوان است، تحصیل کرده است، از خانواده استقلال است، 25 سال سابقه حضور متوالی در این باشگاه دارد و مورد وثوق هواداران، پیشکسوتان و همه نهادها و ارگان های نظارتی هم واقع شده است. او 25 سال خاک این باشگاه را خورده و در خانه هست بعد می گویند خلیلیان نامزد مدیریت استقلال است؟ این رفتارها خوب نیست.

مدیری به مراتب مقتدرتر از مددی نیاز است

پیشکسوت آبی پوشان گفت: احمد مددی انسانی بسیار شریف و دوست داشتنی، اما جایگاه ایشان مدیریت در باشگاه استقلال نیست. آیا می شود فردی را به صرف خوب بودن پشت فرمان یک اتوبوس با 40 مسافر بنشانند بدون آنکه رانندگی بلد باشد؟ پس چطور اداره باشگاهی مثل استقلال را به فردی که تجربه چنین کاری را ندارد می دهند؟

استقلال کارگاه آموزشی نیست که فردی از بیرون بیاید در اینجا مدیریت بیاموزد و خسارت آن را تیم بزرگ استقلال و سی - چهل میلیون هوادارش بدهند. استقلال به مدیری به مراتب باتجربه تر، مقتدرتر، ورزشی تر و اقتصادی تر از آقای مددی نیاز دارد. با صراحت می گویم آقای مددی برای مدیریت استقلال مورد تایید من نیست. به آقای خلیل زاده خیلی احترام می گذارم اما وقتی پای مدیریت استقلال به میان می آید می گویم در این زمینه مورد تایید بنده نیستند.

خلیل زاده در جایی به جز هیات مدیره خدمت کند

محمد مومنی در مورد هیات مدیره و به خصوص ریاست آن بیان داشت: تک تک اعضای هیات مدیره انسان های شریف، دوست داشتنی و سالم. اما هر کدام از آنها با کدام سابقه و تجربه مدیریت در هیات مدیره حضور دارند و برای این باشگاه تصمیم گیری می کنند؟ شان نزول تک تک این دوستان در هیات مدیره چیست؟

آقای خلیل زاده یک مدیر اقتصادی بسیار قوی، اما فاقد تجربه در مدیریت ورزشی است و هیچ سبقه ای در استقلال ندارد. استقلال جایی نیست که برای کسی رزومه درست کند بلکه جایی است که افراد با رزومه پیروز برای استفاده از تجربه شان به این باشگاه بیایند.

استقلال آنقدر بزرگ هست که برای همه حتی آقای خلیل زاده جا داشته باشد. منوط به اینکه هر فردی در جایگاه خودش به این تیم خدمت کند. از نظر من آقای خلیل زاده می تواند در بحث های اقتصادی یا ایجاد درآمدهای پایدار برای استقلال بسیار مفید باشند چون ایشان از پیروز ترین مدیران در حوزه کارآفرینی هستند. اما وقتی این جایگاه به تصمیم گیری در حوزه ورزشی و فنی تغییر می کند، یعنی افراد در جایگاه خود نیستند و این یعنی مانع برای پیشرفت.

بعضی ها برای عکس دریافت آمده اند

مهاجم پیشین آبی پوشان گفت: اگر یکی مثل من در هیات مدیره استقلال باشم هرگز کنار بازیکنان از ریز و درشت گرفته تا خرد و کلان برای عکس دریافت قرار نمی گیرم، چون برای شناخته شدن نیازی به عکس دریافت کنار فوتبالیست ها ندارم. عکس های من قبلاً و با لباس بازی برای استقلال گرفته شده و مرا به خاطر بازی در تیم استقلال و گل هایی که برای این تیم زده ام می شناسند. پس یکی مثل من برای شناخته شدن نیازی به عکس دریافت کنار بازیکنان ندارد و برای همین امثال ما اگر مسئولیت داشته باشیم به در و دیوار نمی زنیم تا به هر قیمتی بازیکن جذب کنیم. اما انگار بعضی ها فقط برای عکس دریافت به این تیم آمده اند.

اگر قرار باشد فردی از سوی باشگاه کنار بازیکنان عکس بگیرد باید آن فرد یکی مثل علی جباری، بهتاش فریبا، پرویز مظلومی، حسن روشن، نصرالله عبداللهی، و یا افرادی در این سطح باشند تا آن بازیکن از همان لحظه اول بداند دارد پیراهن چه تیمی را می پوشد و وارث کدام بزرگان فوتبال است.

متاسفانه فوتبال طوری است که هرکس با هر تخصص و تجربه ای که دارد خودش را در آن متخصص می داند. در حالی که فوتبال هم یک علم، یک تخصص و یک تجربه است که باید خاک آن را خورد تا چم و خمش را یاد گرفت و صرفاً به هوادار بودن و در کنار تیم قرار داشتن این تجربه و علم به دست نمی آید.

این را به مدیران وزارت ورزش هم گفتم که استقلال به مدیرانی نیاز دارد که نیازی به انتشار عکس های خود نداشته باشند، دنبال خرید صفحات مجازی نباشند، مدیریت را در اینستاگرام نبینند، دنبال این نباشند که با پسربچه هایی که در این بیکاری کرونایی در خانه نشسته و صفحات مجازی را اداره می کنند تعامل کنند تا از آنها حمایت کنند. استقلال به چنین مدیرانی نیاز ندارد.

چرا باید قرارداد بازیکنان را کم کنند؟

مومنی در مورد کم کردن از مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال بیان داشت: کاملاً با این سیاست مخالفم. هیات مدیره ای که امروز مدعی است قراردادهای بدی با بازیکنان بسته شده، چرا هنگام عقد این قراردادها سکوت کرده بود؟ آن زمان کجا بودند؟ مگر آن زمان مسئولیت نداشتند؟

یکی دو ماه پیش بازیکن در حالی که پیشنهادهای مختلفی پیش رو داشت سر یک میز مذاکره نشسته، چانه زنی هایی شده، توافقی حاصل شده و دو طرف کاملاً عاقل و بالغ پای قراردادی را امضا کرده اند. حال چطور می شود بعد از یک مدت یک طرف بخواهد یک طرفه در این قراردادها تعدیل کند.

روزی که این قراردادها منعقد می شد در همه ایران باشگاه ها با همین معیار قرارداد می بستند. چرا الان فقط به رقم قرارداد بازیکنان استقلال گیر داده و قرار است مبلغ بازیکنان این باشگاه را کم کنند؟ آیا فقط برای استقلال پول نیست؟ یا این روشی است برای ایجاد تنش یا احیاناً محکوم کردن مدیر قبلی؟

کجای دنیا قیمت ها این طور افزایش یافته است؟

وی اضافه کرد: توجیه آقایان این است که در دنیا بازیکنان حرفه ای به خاطر کرونا و فشارهای اقتصادی بر جامعه قراردادشان را کم کرده اند اما در ایران چند برابر. اولاً که این موضوع در مورد همه ایران است و فقط استقلالی ها قراردادهای خود را زیاد نکرده اند و اگر قرار است مبلغ قراردادها تعدیل شود، باید برای همه ایران شود نه فقط برای استقلال.

در درجه بعدی باید این را هم بدانیم که در همه جای دنیا بعد از شیوع کرونا قیمت خیلی از اجناس برای کمک به ملت تعدیل پیدا کرد و خیلی از امکانات و سرویس دهی ها رایگان شد. اما اینجا بعد از کرونا هزینه زندگی چند برابر شد و وقتی فوتبالیست هم این شرایط را می بیند، به خودش اجازه می دهد دستمزدش را چند برابر بکند که البته همانطور که گفتم این تنها مختص به بازیکنان استقلال نیست و برای همه فوتبال ایران صدق می کند.

اتفاق خوبی که در پرسپولیس افتاد و برعکس آن در استقلال

مومنی بیان داشت: بعد از انتخاب سمیعی به عنوان مدیرعامل استقلال یک اتفاق فوق العاده خوب در این باشگاه افتاد و آن هم انتخاب ابراهیم شکوری به عنوان معاون باشگاه بود. شکوری یک مدیر جوان و تحصیل کرده است که تجربه مدیریت را هم دارد. اتفاق خوب در پرسپولیس است که آنها یکی مثل شکوری را دارند که حمایتش می کنند، او به فدراسیون می رود تجربه اندوزی می کند و بعد به تیمش می رود تا از آن تجربه استفاده کند.

این در حالی است که در استقلال پُر است از این ابراهیم شکوری ها که هیچکس به آنها بها نمی دهد. ما میرشاد ماجدی را داریم با تحصیلات بالا و تجربه سال ها مدیریت در فدراسیون. اما وقتی به استقلال می آید چنان فضایی برای او ایجاد می کنند تا از باشگاه فرار کند و دیگر حاضر نباشد اسم استقلال را بیاورد. فقط ماجدی نیست و ما نمونه های دیگری داریم. خود من، رضا حسن زاده، هادی طباطبایی، ستار همدانی، مهدی امیر آبادی و خیلی از پیشکسوتان دیگر. حتی پیشکسوتانی داریم که در امور اقتصادی و درآمدزایی هم رزومه خوبی دارند اما مورد توجه نیستند.

ما پیشکسوتان باید تعیین کنیم مدیرعامل باشگاه چه کسی باشد

پیشکسوت آبی پوشان در خاتمه گفتگویش با وبلاگ تحصیل شرح داد: یک روز به آقای اولیایی هم گفتم که ما پیشکسوتان باید مدیرعامل استقلال را تعیین کنیم. چرا ما ساکت می نشینیم و افرادی که نه سابقه فوتبالی دارند و نه سابقه استقلالی، برای مدیریت این مجموعه تصمیم گیری می کنند؟

استقلال تیمی با 75 سال سابقه است و حداقل بالای 150 پیشکسوت شناخته شده و شناسنامه دار است که آنها باید مدیرعامل را تعیین کنند. چرا این حق از پیشکسوتان استقلال سلب شده است؟ حتی اگر مدیرعامل از بین پیشکسوتان نباشد، باید با نظر و تایید پیشکسوتان باشد و بسکمک از مدیران و معاونین داخلی باشگاه می توانند از خود پیشکسوتان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برخی برای عکس دریافت به استقلال می آیند، جایگاه مدیران اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی برای عکس دریافت به استقلال می آیند، جایگاه مدیران اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید