کاهش 70 درصدی حجم مفید سد کرخه ، تهدید تامین آب شرب 4 شهر خوزستان

به گزارش وبلاگ تحصیل، مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه حجم مفید سد کرخه در مقایسه با شرایط نرمال، 70 درصد کاهش داشته است، گفت: با کاهش خروجی سد کرخه، ایستگاه های پمپاژ برداشت آب شرب در جهت دچار مشکل شده اند و تامین آب شرب بخشی از شهرستان شوش و شهرستان های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه از این مساله متاثر خواهد شد.

کاهش 70 درصدی حجم مفید سد کرخه ، تهدید تامین آب شرب 4 شهر خوزستان

به گزارش وبلاگ تحصیل به نقل از ایسنا، علی شریفی در مورد آخرین شرایط حوضه کرخه اظهار کرد: از زمستان سال گذشته، هشدارها در مورد کاهش آورد آب رودخانه و سد کرخه داده شد زیرا این کاهش آورد، شدید بود.

وی اضافه نمود: مخزن سد کرخه در شرایط مناسبی قرار ندارد؛ این کاهش آورد، شرایطی به وجود آورده که اکنون حجم مفید سد کرخه 1.1 میلیارد مترمکعب است و در مقایسه با شرایط نرمال، 70 درصد کاهش داشته است.

مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان گفت: آورد آب حوضه کرخه در مقایسه با شرایط نرمال، حدود 50 درصد کاهش داشته است و این مساله شرایط را در تامین آب شرب و کشاورزی بخش هایی که از حوضه کرخه تامین آب می نمایند، سخت می نماید.

شریفی اضافه نمود: با توجه به اینکه سد کرخه تامین نماینده آب شرب طرح غدیر است، فشار مضاعفی به مخزن وارد شده و شرایط تامین آب در این بخش بسیار سخت است.

وی گفت: در جلسات ستاد خشکسالی خوزستان، سهمیه بندی آب شرب و سایر احتیاجها در حوضه کرخه تعیین شده است تا بتوانیم احتیاج همه بخش ها را تامین کنیم. با توجه به شرایط آورد کرخه، کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه ممنوع است و برای سایر کشت ها از جمله صیفی جات، برنامه تامین آب از سوی استانداری خوزستان ابلاغ شده است.

مدیر برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه های سازمان آب و برق خوزستان اضافه نمود: با کاهش خروجی سد کرخه، ایستگاه های پمپاژ برداشت آب شرب در راستا دچار مشکل شده اند و تامین آب شرب بخشی از شهرستان شوش و شهرستان های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه از این مساله متاثر خواهد شد.

شریفی گفت: بر اساس تصمیم گیری های اجرا شده، با محدودیت کشت به دنبال مدیریت آب در حوضه کرخه هستیم تا شهرستان هایی که از این رودخانه و سد تامین آب می نمایند، در آب شرب دچار مشکل نشوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "کاهش 70 درصدی حجم مفید سد کرخه ، تهدید تامین آب شرب 4 شهر خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 70 درصدی حجم مفید سد کرخه ، تهدید تامین آب شرب 4 شهر خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید