رگبار و رعد وبرق در 5 استان، لزوم احتیاط در سفرهای بین شهری

به گزارش وبلاگ تحصیل، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، گردوخاک و در برخی نقاط تگرگ سه شنبه و چهارشنبه (23 و 24 خردادماه) در اردبیل، شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و پنج شنبه (25 خردادماه) در اردبیل، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

رگبار و رعد وبرق در 5 استان، لزوم احتیاط در سفرهای بین شهری

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، وقوع صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در منطقه ها مسقف را توصیه می کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار و رعدو برق و وزش باد نسبتا شدید، احتمال گردوخاک و احتمال تگرگ جمعه و شنبه (27 و 28 خردادماه) برای اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات و دامنه گیلان و مازندران پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه ها، صاعقه، در برخی منطقه ها خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت های کشاورزی، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از اسکان در بستر مسیل ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع: گردشبان

به "رگبار و رعد وبرق در 5 استان، لزوم احتیاط در سفرهای بین شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار و رعد وبرق در 5 استان، لزوم احتیاط در سفرهای بین شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید