آمار پیش خرید از علاقه بالای کاربران به آیفون 14 پرو خبر می دهد

به گزارش وبلاگ تحصیل، اینطور که به نظر می رسد، فروش دو مدل پرو و پرو مکس از سری آیفون 14 بسیار بیشتر از دو مدل استاندارد و پلاس بوده است.

آمار پیش خرید از علاقه بالای کاربران به آیفون 14 پرو خبر می دهد

مینگ چی کو، تحلیلگر نام آشنای اپل، پیش بینی نموده دو مدل آیفون 14 پرو و پرو مکس بخش بزرگی از دور نخست فروش آیفون های نو را به خود اختصاص خواهند داد. خیلی دقیق تر بخواهیم بگوییم، او گفته این دو گوشی 85٪ از فروش را تشکیل می دهند و مدل پلاس هم کمی کمتر از 5٪. این 5٪ دقیقا همان مقدار فروشی است که باعث شد آیفون مینی از برنامه های اپل حذف گردد.

حالا اطلاعاتی که از پیش خرید آفلاین گوشی های سری آیفون 14 در چین به دست آمده، نشان می دهد واقعا آمار به همین شکل است. کو می گوید غالبا در دور نخست فروش، گوشی های مدل پرو از آیفون ها عملکرد بهتری دارند اما سال جاری این مقدار کمی بیشتر از هر سال دیگری است. به نظر می رسد تصمیم اپل مبنی بر بیشتر کردن فاصله بین آیفون های مدل پرو با استاندارد، تصمیمی بوده که توجه کاربران را بیشتر به سمت مدل های گران قیمت تر منعطف نموده است.

همانطور که می دانید، آیفون 14 پرو و پرو مکس به مراتب بهتر از دو مدل استاندارد و پلاس هستند. از یک دوربین اضافه روی پنل پشتی گرفته تا دوربین اصلی بهتر، پردازنده نوتر، ظاهر زیباتر، نمایشگر 120 هرتز و… از جمله این موارد هستند که باعث شده فاصله بین دو سری بسیار بیشتر از فاصله بین مدل های پرو و استاندارد از نسل های قبل گردد. حال سوا از این موضوع، مدل های استاندارد و پلاس هم تغییر خاصی در مقایسه با قبل نداشته اند؛ آن ها از همان تراشه A15 نسل گذشته بهره می برند، دوربین آن ها همچنان شامل اصلی و فوق عریض با مقدار 12 مگاپیکسل می گردد، نمایشگر آن ها 60 هرتزی است، حتی از نمایشگر همواره روشن هم پشتیبانی نمی نمایند، ظاهر آن ها کوچک ترین تغییری نداشته و… که محتمل است باعث کمتر شدن مقدار فروش آن ها در مقایسه با سایر مدل های استاندارد از سال های گذشته باشد.

با این حال همچنان پیش بینی می گردد آیفون 14 پلاس در دراز مدت بتواند برترین عملکرد را از لحاظ فروش داشته باشد. بر کسی پوشیده نیست که کاربران امروزی غالبا نمایشگر بزرگ می خواهند و طی دو سه سال گذشته هم تنها آیفون بزرگ، گران ترین آیفون موجود بوده (پرو مکس) که هر کسی توان خرید آن را نداشته است. بنابراین پیش بینی می گردد ترکیبی از قدرت و امکانات و مقدار ایدئال شاید باعث گردد در ادامه آن ها به سمت مدل پلاس کشیده شوند. حال باید منتظر ماند و دید آیا این پیش بینی درست از آب در می آید یا خیر.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آمار پیش خرید از علاقه بالای کاربران به آیفون 14 پرو خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار پیش خرید از علاقه بالای کاربران به آیفون 14 پرو خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید