اختلافات مجلس و دولت پیش لرزه های انتخابات 1400 است

به گزارش وبلاگ تحصیل، تهران (پانا) - یک نماینده مجلس گفت بیانیه ایران و آژانس خیلی جای بحث نداشت، دولت هم قانون مجلس را به موقع و گام به گام پیش برد. اتفاقات مجلس در آن روز به مدیریت مجلس برمی شود و باید در جلسه غیرعلنی موضوع حل وفصل می شد و نیاز به واکنش در این سطح نبود که با عجله گزارشی تهیه شود و شکایت از رئیس جمهور صورت بگیرد.

اختلافات مجلس و دولت پیش لرزه های انتخابات 1400 است

به گزارش برنا، غلامرضا نوری قزلجه، کننده مردم بستان آباد در مجلس، در رابطه با اقدام مجلس در روز انتشار بیانیه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اصل مطلب در بیانیه مشترک بین ایران و آژانس انرژی اتمی تفاوت آنچنانی با قانون مصوب مجلس ندارد و در همان راستا است. مجلس و دولت همگی به دنبال منافع ملی کشور هستند، خط نشان های دیگر نداریم، همگی به دنبال منافع ملی کشور و حل و فصل مسائل در راستای قانون هستیم. کار دولت یکی از اقدامات عملی در راستای قانون مجلس است به طوری که بند یک و دو بیانیه کاملاً با قانون صراحت دارد.

او ادامه داد: بیانیه ایران و آژانس خیلی جای بحث نداشت، دولت هم قانون مجلس را به موقع و گام به گام پیش برد. اتفاقات مجلس در آن روز به مدیریت مجلس برمی شود و باید در جلسه غیرعلنی موضوع حل و فصل می شد و نیاز به واکنش در این سطح نبود که با عجله گزارشی تهیه شود و شکایت از رئیس جمهور صورت بگیرد. کنندگان باید به دور از رفتارهای عجولانه و احساسی به یک جمع بندی می رسیدند، رفتار کنندگان به نفع مجلس نبود. قالیباف صراحتاً اعلام نکرد که در جریان جلسه شورای عالی امنیت ملی بود، اگر او کنندگان را توجیه می کرد و می گفت که موضوع از چه قرار است شاید این اتفاقات را شاهد نبودیم.

نوری قزلچه در پاسخ به این سوال که بیانیه ای که به تایید شورای عالی امنیت ملی رسیده را کنندگان می توانند ملغی کنند، گفت: این کار هیچ خروجی برای مجلس ندارد، بیانیه مغایرتی با قانون ندارد، ایران اقدامات داوطلبانه آژانس را متوقف کرده است ما به دنبال همین بودیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا برخی کنندگان از هر فرصتی استفاده می کنند تا طرح شکایت از دولت را دنبال کنند، شرح داد: برداشت من این است که اینها پیش لرزه های انتخابات 1400 است، رفتارهای سیاسی که در قالب انتخابات ریاست جمهوری 1400 قابل ارزیابی و بررسی است و رفتارهای پارلمانی، مجلسی و حقوقی نیست. وقتی همه به دنبال منافع ملی کشور هستیم باید دست به دست هم بدهیم تا دولت و مجلس یک صدا شوند و این به معنای تفاوت نظر نیست.

کننده بستان آباد در سرانجام افزود: همه مدعی هستیم که به دنبال منافع ملت و مردم هستیم پس همه باید یک صدا حمایت کنیم و ببینیم مردم نظرشان چیست، باید همدلی همکاری و همراهی با یکدیگر در سطوح بالاتر بین قوا را داشته باشیم که نشان می دهد، منافع ملی دنبال می شود. دولت نشان داده که دغدغه منافع ملی و کشور را دارد و از هر فرصت و احتمال برای منافع کشور قدم برمی دارد و در چارچوب قانون باید دولت را حمایت کنیم و کمک کنیم که مسائل پیش رود و سنگ اندازی صورت نگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اختلافات مجلس و دولت پیش لرزه های انتخابات 1400 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات مجلس و دولت پیش لرزه های انتخابات 1400 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید