ببینید ، نیازمند وزارتخانه بلایا و حوادث هستیم!

به گزارش وبلاگ تحصیل، قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران معتقد است ایران نیازمند وزارتخانه ای به نام بلایا و حوادث است تا در مواقع بحرانی بتوان مقدار تلفات را به حداقل رساند.

ببینید ، نیازمند وزارتخانه بلایا و حوادث هستیم!

به گزارش وبلاگ تحصیل، محمدی گفت: ساعت 1:02 دقیقه بامداد با تماس یک شهروند با سامانه 125 حادثه اعلام شد. هرچند این منطقه در حوزه ماموریتی شهر تهران و آتش نشانی نیست اما در همان لحظه نیروهای 4 ایستگاه به محل اعزام شدند. این نیروها شامل 150آتش نشان و 45دستگاه خودروی سبک و سنگین بودند. شهردار تهران و وزیر کشور هم خودشان را به محل حادثه رساندند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: یاری دسته جمعی سایر سازمان ها هم بود که باعث شد حادثه ظرف مدت چند روز جمع گردد. این حادثه اما درس آموخته هایی داشت. من پیشنهاد دادم که مثل بعضی از کشورهای دیگر ماند روسیه وزارت بلایا و حوادث باید در کشورمان ایجاد شده و وزارتی عملیاتی باشد. مثلا در حادثه زلزله بم نیروهای امدادی روسیه ظرف مدت دو ساعت به ایران رسیدند. چون آمادگی کار داشت و این وزارتخانه ماموریت خاص دارد و علاوه بر حادثه، بعد از آن هم به ایفای نقش می پردازد.

محمدی گفت: سازمان هواشناسی قبل وقوع حادثه در امامزاده داوود(ع) هشدار صادر کرد اما آیا این اقدام کفایت می نماید؟ ضمانت اجرایی چنین هشدارهایی که صادر می گردد چیست؟ در این حادثه اگر هشدار هواشناسی جدی گرفته می شد و مرکز یا ارگانی مسئول این بود که این هشدار را اجرا کند و امامزاده و اماکن مجاور تخلیه می شد دست کم به خاطر وقوع این حادثه تلفات جانی نداشتیم. اما متأسفانه این سازوکار وجود ندارد. از طرفی مردم هم باید این هشدارها را جدی بگیرند و در این باره فرهنگسازی گردد.

خبرنگار: محمد جعفری

تصویربردار: امیر حمیدی نوید

تدوین: عاطفه سادات حسین زاده

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، نیازمند وزارتخانه بلایا و حوادث هستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، نیازمند وزارتخانه بلایا و حوادث هستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید