اعلام شرایط تازه عربستان برای ورود حجاج به این کشور

به گزارش وبلاگ تحصیل، مقامات عربستان اعلام کردند برای ورود حجاج به این کشور نوع واکسن هایی که تزریق کردند اهمیت دارد و در بعضی موارد باید تا سه روز در قرنطینه بمانند.

اعلام شرایط تازه عربستان برای ورود حجاج به این کشور

به گزارش وبلاگ تحصیل به نقل از آر تی، یکی از مقامات ریاض گفت عربستان برای پذیرفتن حجاجی که برای ادای حج عمره به این کشور سفر می نمایند شرایطی دارد که بسته به واکسنی است که تزریق کردند. براساس این شرایط کسانی که واکسن های جانسون اند جانسون، فایزر، مدرنا و آسترازنکا را تزریق کردند لزومی ندارد در قرنطینه بمانند.

اما حجاجی که واکسن های سینوفارم، سینوواک و کوواکس را تزریق کردند باید در بدو ورود به این کشور سه روز را در قرنطینه بمانند و بعد از ارائه جواب آزمایش پی سی آر که 48 ساعت قبل از ورود به این کشور گرفته شده باشد اجازه ورود به عربستان را خواهند داشت.

این مقام عربستانی گفت تمام کسانی که برای حج عمره به این کشور وارد می گردد یک گواهینامه از وزارت بهداشت عربستان دریافت خواهند کرد که با کد کیو آر خوانده شده و بر همه کسانی به شهر های این کشور وارد شده اند ضروری است که این کد را داشته باشند.

سال 2021 بعد از دو سال محدودیت بر حج واجب و حج عمره عربستان موافقت کرد حجاجی را به صورت محدود برای انجام عمره به این کشور راه خواهد داد. به همین علت در 30 مرداد امسال یک کاروان از سه کشور عربی که رابطه خوبی نیز با عربستان دارند برای انجام عمره وارد شهر مدینه شدند.

در دوسالی که همه گیری کرونا رخ داد عربستان تنها اجازه انجام حج واجب و عمره به تعدادی از شهروندان سعودی داده و از ورود حجاج دیگر کشور ها به خاک خود ممانعت نموده که این موجب بروز بعضی از نقدها از سوی کشور های مسلمان علیه عربستان شد.

منبع: فرارو

به "اعلام شرایط تازه عربستان برای ورود حجاج به این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط تازه عربستان برای ورود حجاج به این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید