سلامتی و پزشکی

طرز تهیه شیر برنج با نمک در سه سوت ، ساده و متفاوت

شیر برنج را معمولا با شکر شیرین می نمایند اما اگر بخواهید از فواید شیر برنج بیشتر استفاده کنید و یا آن را برای بچه ها و افراد سرماخورده تهیه کنید، بهتر است آن را شیرین نکنید و برای طعم دهی به آن کمی نمک به آن اضافه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شیر برنج...

23 بهمن 1402

آیا سفید شدن دائمی پوست سبزه ممکن است؟ [روش های خانگی و پزشکی]

سفید شدن دائمی پوست سبزه یا بلیچینگ پوست فرآیندی است که در آن افراد رنگدانه ملانین (Melanin Pigment) را در پوست کاهش می دهند تا چهره سفیدتری داشته باشند. کسانی که رنگ پوست تیره دارند ملانین بیشتری دارند و اندازه ملانین، رنگ پوست افراد را تعیین می کند. ملانین...

7 بهمن 1402

این رژیم ها که می تواند چاق ترتان کند

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه رژیم های غذایی روزه داری متناوب علی رغم کارایی بالا در بعضی افراد اثر عکس دارد، گفت: بعضی به این علت که ساعاتی از روز را گرسنه می شوند و یا با محدودیت کالری روبرو اند در بازه زمانی...

28 شهریور 1402

گران قیمت ترین مایع دنیا که یک لیترش 500 میلیارد تومان است ، قطره ای 130 دلار قیمت دارد ، ممکن است فرار کنید ...

شاید از عقرب بترسید و از زهرش فرار کنید اما این مایع ترسناک گرانقیمت ترین مایع زمین است که هر لیترش چیزی حدود 10 میلیون دلار (500 میلیارد تومان) ارزش دارد.

13 شهریور 1402

کار ارزشمند دولت رئیسی: حذف امضاهای طلایی و صدور پروانه کسب در یک هفته

همه تمام استعلامات لازم برای پروانه کسب، نظیر بدهی مالیاتی، شرایط نظام وظیفه، ایثارگری، بهداشت، احراز هویت و عکس، صورت الکترونیک و فقط با دادن کدملی، کدپستی و شماره همراه انجام می گردد.

30 اردیبهشت 1402

میوه ای که سلامت قلب زنان را تضمین می نماید

به گفته محققان غذاهای غنی از پتاسیم شامل انواع سبزیجات، میوه ها، آجیل، لوبیا، محصولات لبنی و ماهی است که در این میان آووکادو و ماهی قزل آلا سرشار از پتاسیم است و به مقابله با اثرات منفی نمک در رژیم غذایی و کاهش فشار خون یاری می نماید.

20 اسفند 1401

با این فناوری پوشیدنی می توان به پرحرف های وراج نشان داد که واقعا پرحرفی می نمایند و زمان استراحت صدایی شان رسیده است!

افرادی مانند خوانندگان، سخنران ها و معلمان در معرض خطر آسیب رساندن به تارهای صوتی خود در اثر استفاده بیش از حد هستند. به تازگی یک سیستم پوشیدنی آزمایشی طراحی شده تا با هشدار دادن به کاربران در هنگام نزدیک شدن به آستانه صوتی خود، از این اتفاق جلوگیری کند.

3 اسفند 1401

کاشی های سرویس بهداشتی را برق بیندازید

بی شک این نگرانی برای همه وجود دارد که فضای سرویس بهداشتی را با چه چیزی تمیز نمایند که علاوه بر راحت بودن کاملا تمیز گردد و درعین حال از همه مهم تر سطوحی مثل سطوح کاشی و سرامیک آسیب نبیند یا کدر نگردد.

14 بهمن 1401

هرگز این موارد را از همسرتان پنهان نکنید

دروغ و پنهان کاری در ازدواج همواره مشکل ساز می گردد و تأثیرات منفی را بر روابط زوجین اعمال می نماید.

4 بهمن 1401

این مواد غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند!

با این حال، اگرچه زنانی که علاقمند به گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به تومور پستان قرار دارند، اما مقایسه آن ها با سایر بیماران مبتلا به این سرطان، نشان می دهد که خطر مرگ ناشی از این بیماری در آنها، بیشتر از بقیه نیست. ...

11 دی 1401

هشدار فوری هواشناسی تهران ، از خانه خارج نشوید

اداره کل هواشناسی استان تهران باتوجه به کاهش کیفیت و آلودگی هوا، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز را توصیه کرد.

10 دی 1401

خرید و نصب 300 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی

300 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری خریداری و نصب شد.

12 آذر 1401

سهمیه کنکوری المپیادی ها افزایش می یابد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سهمیه المپیادی ها کمتر نمی گردد بلکه افزایش هم پیدا می نماید.

13 آبان 1401

معجزه این میوه پخته در درمان عفونت های ریه و گوش

میوه انار دارای انواع خواص درمانی است و در این بین، انار پخته نیز خاصیت های فوق العاده ای دارد.

13 آبان 1401

راه اندازی طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:طرح آگاه سازی زنان و دختران 13 تا 40 سال با تاکید بر خود مراقبتی کلید خورد.

21 مهر 1401

چرا غذا و تنقلات خوردن در ساعاتی قبل از خواب بیشتر باعث چاقی می گردد؟

تصور رایج در خصوص زمان غذا خوردن و سلامت انسان این است که بهتر است از شام های آخر شب و میان وعده های نیمه شب خودداری کنیم.

15 مهر 1401

از تقویت بدن تا بهبود بینایی با این میوه پاییزی

مصرف خرمالو ایمنی بیشتر در بدن ایجاد نموده و از بروز بعضی بیماری ها پیشگیری می نماید.

12 مهر 1401

بوریس ویلیس دوباره به جان سخت باز می گردد؟

بروس ویلیس هنرپیشه آمریکایی و از ستاره های هالیوود که چندی پیش به دلیل ابتلا به بیماری آفازی، تصمیم به کناره گیری از بازیگری گرفت، بیان نمود که حق جعل (دیپ فیلک - Deep Fake) خود را فروخته است. این امکان هست که او بتواند در مقطعی از زمان در پروژه دیگری در نقش...

10 مهر 1401

امنیت و آرامش کامل در سقز برقرار است

معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استاندار کردستان گفت در حال حاضر امنیت کامل در شهر سقز برقرار است و هیچ مسئله ای در این زمینه وجود ندارد و مردم به شایعات رسانه های ضد انقلاب توجه نکنند.

29 شهریور 1401

با این لوبیا از بیماری قلبی جلوگیری کنید

یک نوع از حبوبات وجود دارد که برای قلب، استخوان و دندان ها بسیار مفید است. لوبیا سیاه در دسته حبوبات مانند نخود، عدس قرار می گیرد و به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی مصرف می گردد.

7 شهریور 1401
تعداد: (245)