افزایش بهای گاز مصرفی در خراسان رضوی دغدغه جدی برای صاحبان واحد های تولیدی

به گزارش وبلاگ تحصیل، رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: افزایش 300 درصدی بهای گاز مصرفی در قبوض سال جاری صنایع خراسان رضوی به دغدغه جدی برای صاحبان واحد های تولیدی تبدیل شده است.

افزایش بهای گاز مصرفی در خراسان رضوی دغدغه جدی برای صاحبان واحد های تولیدی

به گزارش وبلاگ تحصیل از مشهد، علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در نشست دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: افزایش بهای گاز مصرفی صنایع موجب غیراقتصادی شدن فعالیت واحد های فراوریی می شود و می تواند بر بهای تمام شده کالا اثر بگذارد و مصرف کننده را هم متضرر کند.

محمدرضا افشین رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: اسفند ماه سال گذشته طرحی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که براساس آن هزینه گاز مصرفی واحد های فراوریی مطابق با خوراک پتروشیمی ها افزایش یابد، به همین علت هزینه های فراوری واحد ها افزایش بسیار یافته است.

او اضافه کرد: هر متر مکعب گاز از هزار ریال در سال گذشته به حدود سه هزار و 500 ریال در امسال رسیده است که موجب اعتراض شدید واحد های فراوریی شده و افزایش هزینه تمام شده فراوری را در پی دارد.

رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: شرکت گاز اعلام کرده است که تعرفه گاز به استناد بند د تبصره یک قانون بودجه 1400 اعلام شده است.

امیر مرادی دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی هم گفت: بهای گاز مصرفی واحد های فراوریی 10 درصد قیمت فوب خلیج فارس محاسبه شده و برای بعضی صنایع فولادی و پتروشیمی، 30 درصد قیمت فوب خلیج فارس اخذ می شود.

او اضافه کرد: شرکت گاز مبلغی را در هر ماه به صورت علی الحساب دریافت می نماید تا پس از اینکه میانگین فوب خلیج فارس در ماه قبل معین شد، مابه التفاوت را اخذ نماید، به همین علت نمی توان قیمت را به درستی در هر ماه پیش بینی نمود و این هزینه به چالش نوسان دچار بوده و بخش فراوری را با مسائل جدی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: افزایش 100 درصدی بهای گاز در سال گذشته و حدود 300 درصدی آن در امسال بسیاری از واحد های فراوریی را گرفتار کرده است.

مسعود اسماعیلی رئیس خدمات فنی و فروش عمده شرکت گاز خراسان رضوی هم گفت: بهای گاز بطور مستقیم به خزانه دولت می رود لذا به نفع استان است که تعرفه ها در حداقل قیمت ها باشد و ما در این زمینه مکاتبات فراوان داشته ایم و به طور جداگانه موضوع را منعکس کرده ایم.

او اضافه کرد: با پیگیری های اجرا شده شمول 30 درصد فوب خلیج فارس معقول تر خواهد شد و در پی این هستیم که بعضی صنایع را که مشمول پرداخت این 30 درصد می شوند به سوی تعرفه های دیگر ببریم، باید لیست این صنایع به سازمان صنعت و معدن ارسال شود.

رئیس خدمات فنی و فروش عمده شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: ما همیشه در پی این بوده ایم که حداکثر یاری را به صنایع داشته باشیم و در زمینه انشعابات و پرداخت تعرفه ها همراهی داشته ایم.

منبع: ایرنا

/ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش بهای گاز مصرفی در خراسان رضوی دغدغه جدی برای صاحبان واحد های تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بهای گاز مصرفی در خراسان رضوی دغدغه جدی برای صاحبان واحد های تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید