امکان احراز هویت غیرحضوری افراد نابینا و کم بینا در بازار سرمایه

به گزارش وبلاگ تحصیل، دکتر علی رسولی زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده اپلیکیشن برای احراز هویت نابینایان گفت: خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام از طریق این اپلیکیشن برای استفاده جامعه نابینایان و کم بینایان فراهم شده تا این افراد بتوانند مانند سایرین وارد حوزه سرمایه گذاری در بازار سرمایه شوند.

امکان احراز هویت غیرحضوری افراد نابینا و کم بینا در بازار سرمایه

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

وی افزود: باتوجه به نوظهور بودن خدمت احراز هویت غیرحضوری و باتوجه به اینکه اولین سیستم احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام اجرا شده است، ارائه چنین خدماتی برای نابینایان نیز برای اولین بار درحال انجام است. البته در حوزه ارائه خدمات انتقال وجه کارهایی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تأکید کرد: در این سامانه خدماتی برای نابینایان فراهم شده که بتوانند از طریق صوت، مراحل احراز هویت خود را طی کنند.

رسولی زاده با بیان اینکه علم و فناوری، کمک زیادی به راحتی زندگی معلولان به خصوص نابینایان کرده است؛ به نحوی که امروزه این افراد با استفاده از فناوری ها بسکمک از فعالیت ها را همانند دیگران انجام می دهند، گفت: یکی از دغدغه های همیشگی شرکت دانش بنیان، ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه بوده به طوری که دسترسی همه به این امکانات فراهم باشد.

رسولی زاده تأکید کرد: ارائه مطلوب خدمات به افرادی که امکان استفاده از ابزارهای طراحی شده برای عموم مردم را ندارند همواره یک چالش اساسی بوده بنابراین شرکت دانش بنیان برای غلبه بر آن، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در تازه ترین اقدام در این حوزه، خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام از طریق اپلیکیشن را برای استفاده توسط جامعه نابینایان و کم بینایان فراهم آورده تا این افراد نیز بتوانند به سادگی و همچون سایرین، وارد حوزه سرمایه گذاری در بازار سرمایه شوند.

وی اظهارکرد: سرمایه گذاری یکی از بنیادی ترین اقدامات برای حفظ دارایی ها، رشد آن و همکاری در رونق اقتصادی کشور است. این موضوع با وجود سابقه چند ده ساله خود در ایران، به آن اندازه که مستحق آن بوده مورد توجه قرار نگرفته بود اما با رونق بورس در چند سال اخیر، خیل کثیری از ایرانیان به این بازار روی آوردند.

وی مطرح نمود: بعد از این اقبال عمومی، بازار سرمایه رو به رشد رفت و کدهای بورسی زیادی صادر شد اما همچنان محدودیت هایی برای گروه های خاصی وجود داشت که باید رفع می شدند تا تمامی مردم امکان حضور و مشارکت در این بازار را داشته باشند و هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: به همین خاطر، این شرکت، بسترسازی برای ارائه خدمات به تمامی هموطنان کم توان را یک مسئولیت اجتماعی می داند و همواره در این راه گام بر می دارد. ما ارائه خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام به این عزیزان را قدمی کوچک در این راستا می دانیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه بیشتر برای این قشر از جامعه برنامه ریزی کنیم.

رسولی زاده گفت: سامانه سجام به عنوان تنها درگاه ورود سرمایه گذاران به بورس شناخته شده و در حال حاضر باتوجه به اقبال عمومی به این بازار، عملا فرآیند ثبت نام و احراز هویت حضوری در آن بسیار سخت بود، کما اینکه تا قبل از فراگیری فرآیند احراز هویت غیرحضوری، شاهد صف های طولانی در دفاتر پیشخوان برای انجام احراز هویت سجام بودیم، اتفاقی که در دوران فراگیری ویروس کرونا، به شدت خطرناک بود.

وی افزود: اما با گسترش خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام، حالا علاوه بر حذف صف ها و خطرات مربوط به آن، در وقت و هزینه متقاضیان نیز صرفه جویی می شود. هرچند این موضوع در مورد افرادی که برای حضور در اماکن عمومی با مشکلاتی مثل عدم آماده سازی کامل زیرساخت های مخصوص حمل و نقل و... روبرو هستند، مثل سالمندان، توانیابان جسمی و نابینایان، بسیار بیشتر از یک صرفه جویی ساده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: مهم ترین نکته در احراز هویت غیرحضوری سجام، عدم نیاز به حضور در مکان خاصی است و برای انجام این فرآیند نیاز نیست به مکانی مراجعه شود و تنها کافیست بعد از ثبت نام در سایت سامانه سجام و دریافت کد پیگیری ده رقمی، اپلیکیشن را باز کنند، وارد بخش احراز هویت غیرحضوری شوند و بعد از تأیید اطلاعات، مراحل را که شامل دریافت عکس سلفی، عکس امضا و ضبط یک ویدیوی 15 ثانیه ای هستند، طی کنند و به سادگی احراز هویت خود را انجام دهند.

رسولی زاده گفت: شرکت دانش بنیان با استفاده از این اپلیکیشن، تا این لحظه توانسته احراز هویت بیش از 2 میلیون نفر از هموطنان را با موفقیت انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امکان احراز هویت غیرحضوری افراد نابینا و کم بینا در بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان احراز هویت غیرحضوری افراد نابینا و کم بینا در بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید