انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است

به گزارش وبلاگ تحصیل، ایرنا/ براساس اخبار بدست رسیده، انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است.

انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است

حجت الله ایوبی با اشاره به عضویت شهر کرمانشاه در شبکه شهرهای خلاق یونسکو مطرح نمود: چهل ونه شهر در جهان به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوستند. در این دوره دوسالانه، کمیسیون ملی یونسکو ایران، دو شهر را برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو نامزد نموده بود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران ادامه داد: پرونده تبریز در حوزه ادبیات و کرمانشاه در حوزه خوراک تکمیل و به دبیرخانه شهرهای خلاق ارسال شد و در نهایت شهر کرمانشاه پنجمین شهر ایران است که با شبکه جهانی شهر خلاق پیوست که این اتفاق را به مردم کرمانشاه تبریک می گویم.

ایوبی انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک و پیوستن به جمع شبکه شهرهای خلاق را یک دستاورد بزرگ دانست و توضیح داد: هرچه تعداد شهرهایی که از ایران به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو می پیوندند افزایش یابد، میتوان از این ظرفیت بهره برداری بیشتری داشت و در کنار این مهم به تبادل تجربیات با دیگر شهرهای خلاق جهان پرداخت.

وی اعلام نمود: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق، فرصتی مهم است تا از ظرفیت های بین المللی یونسکو و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ایران اسلامی استفاده کنیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران اضافه نمود: پیوستن به شهرهای خلاق اقدام پسندیده ای است که از سال 2004 در یونسکو شروع شده و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نقش بسیاری در ارسال به موقع پرونده ها به یونسکو داشته و پیوستن به شبکه شهرهای جهانی برای جمهوری اسلامی ایران که سابقه دیرینه ای در تمدن شهری دارد و توسعه شهری در ایران بسیار شتابان به ویژه در سالهای اخیر رخ داد، فرصتی تازه است تا حرف های شنیدنی و تجارب ارزشمند شهرهای ایران را با دیگر شهرهای جهان به اشتراک بگذاریم.

ارتباط بین شهرداران و شوراهای شهر کشورهای مختلف وسیله مناسبی برای تبادل فکر و اندیشه و تجربیات زندگی شهری است.

کرمانشاه الهام بخش فرهنگ و خلاقیت در بازیابی شهری در پساکرونا گردد

ارنستو اتون معاون فرهنگی یونسکو در نامه ای رسمی به سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه عضویت کرمانشاه در شبکه شهرهای خلاق یونسکو را تبریک گفت. معاون فرهنگی یونسکو در این نامه اضافه نمود: خوشحالم که اعلام کنم پس از آنالیز درخواست کرمانشاه برای عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو UCCN، شهر کرمانشاه برای عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه خوراک شناسی پذیرفته شده و من این موفقیت را به شما تبریک می گویم.

اتون توضیح داد: کرمانشاه با پیوستن به شبکه شهرهای خلاق متعهد می گردد که در حوزه فعالیت های این شهر در زمینه توسعه پایدار، به فرهنگ و خلاقیت توجه ویژه ای داشته باشد. کوشش کرمانشاه برای گنجاندن فرهنگ و خلاقیت در طرح های بازیابی این شهر می تواند در این زمینه الهام بخش باشد.

کرمانشاه به عنوان یکی از اعضای شبکه، موظف است هر چهار سال یکبار گزارش عملکردی از فعالیت های خود ارائه دهد. این گزارش باید اجرای اهداف UCCN در سطح محلی و بین المللی را نشان دهد و امیدوارم کرمانشاه در فعالیت های مشترک شبکه، به ویژه کنفرانس سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو که مهمترین گردهمایی سالانه شبکه است، حضور فعال داشته باشد.

شهرها را عمومی، امن، مقاوم و پایا سازیم

معاون فرهنگی یونسکو در این نامه خطاب به شهردار کرمانشاه اعلام نمود: به اشتراک گذاری دانش، ابتکارات نوآورانه، تجربیات و روش های مناسب از مهمترین اهداف شبکه شهرهای خلاق یونسکو است. به عنوان عضوی از خانواده شبکه شهرهای خلاق یونسکو، تخصص شما و بعلاوه یاری های غیرنقدی یا اقتصادی شما در موفقیت مستمر این شبکه نقش مهمی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: کرمانشاه زمانی به این شبکه پیوسته است که ما وارد آخرین دهه اقدام برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار هستیم. انتظار می رود شهر شما مانند همه شهرهای عضو، اهداف توسعه پایدار -به ویژه هدف شماره 11 (شهرها را عمومی، امن، مقاوم و پایا سازیم) را در مرکز توجه استراتژی ها و برنامه های توسعه آینده خود قرار دهد. من به شما توصیه می کنم که بطور منظم با دبیرخانه UCCN و بعلاوه شهرهای دیگر عضو شبکه در ارتباط باشید و با همکاری های خود برای تحقق این هدف بکوشید.

منبع: همگردی

به "انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید