انتقال حرارت در سامانه های فوق سرد با محصول ایران ساخت ممکن شد

به گزارش وبلاگ تحصیل به نقل از معاونت علمی و فناوری، مجتبی موذنی طرقی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه کلدباکس قلب فرآیندی پتروشیمی و پتروپالایش های گازی است، گفت: بعد از دستیابی به دانش طراحی و ساخت این محصول به ششمین کشوری تبدیل شدیم که توان ساخت این نوع مبدل ها را در جهان دارد.

انتقال حرارت در سامانه های فوق سرد با محصول ایران ساخت ممکن شد

وی اضافه نمود: این محصول متشکل از یکسری مبدلهایی است که این مبدل ها در کنار هم و در یک مجموعه به نام کلدباکس شناخته می شوند. تفاوت این محصول با مبدل های حرارتی معمولی در فشار، دما و تعداد جریان است. این محصول کاربردهای مختلفی از قبیل واحدهای تفکیک هوا، بازیابی گازهای همراه فرآیند، سرویس های دماپایین و مجموعه های چند جریانه دارد.

به گفته موذنی طرقی مبدل آلومینیومی به مجموعه ای از صفحات موازی فشرده آلومینیومی گفته می گردد که با روش Brazed Vacuum ساخته می شوند و بیش ترین کاربرد آن ها در فرآیندهای کرایوژنیک یا فوق سرد است.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی شاخص این نوع مبدل ها امکان کار در دماهای بسیار پایین، تبادل حرارت هم زمان بین چند جریان و سطح انتقال حرارت بسیار بالا نسبت به حجم و فشردگی بسیار بالا است.

مدیر شرکت با بیان اینکه درواقع کلدباکس یک واحد فرآیندی بسیار فشرده بوده و یکی از مواردی که کلدباکس را جزو تجهیزات خاص با فناوری بالا قرار می دهد، فناوری پیچیده طراحی و ساخت مجموعه مبدل های آلومینیومی داخل آن است، گفت: عمده کاربرد این محصول در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی تاکید نمود: در کلدباکس تا 14 جریان امکان فراورش وجود دارد. این محصول کیفیت قابل رقابت با نمونه های اروپایی و ژاپنی خود دارد و ازلحاظ قیمت نیز نسبت به این مشابه ها کمتر است. عیب یابی و تعمیر کلدباکس هم از دیگر مزیت ها محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقال حرارت در سامانه های فوق سرد با محصول ایران ساخت ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال حرارت در سامانه های فوق سرد با محصول ایران ساخت ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید