ایرپادز مکس 2 شاید جای دکمه چرخان کنترل های لمسی داشته باشد

به گزارش وبلاگ تحصیل، تا امروز اخبار زیادی درباره هدفون روگوشی ایرپادز مکس 2 اپل منتشر نشده، اما پتنت نو اپل که به تازگی ثبت شده نشان می دهد که این شرکت پرآوازه تکنولوژی میخواهد نسل دوم هدفون روگوشی خود را روانه بازار کند. طبق گزارش Patently Apple، شرکت کوپرتینویی به تازگی درخواست پتنت دیگری را از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا درباره پردازش حرکات بر روی سطوح حساس به لمس ثبت نموده است. این نشریه می گوید این اولین بار نیست که اپل درباره کنترل های لمسی ایرپادز مکس در خواست ثبت پتنت می دهد، زیرا حداقل سه سند دیگر درباره این تکنولوژی وجود دارد.

ایرپادز مکس 2 شاید جای دکمه چرخان کنترل های لمسی داشته باشد

اپل در توضیحات این پتنت اشاره می نماید که این دستگاه الکترونیکی شامل قابلیت های زیر است؛ حداقل یک سطح حساس به لمس اولیه، یک یا چند پردازنده، حافظه ذخیره سازی، یک یا چند برنامه پیکربندی شده برای اجرا به وسیله یک یا چند پردازنده، یک یا چند برنامه شامل دستورالعمل هایی برای شناسایی حداقل یک سطح حساس به لمس، تشخیص جهت اولین حرکت با توجه به تشخیص سطح حساس به لمس و پاسخ به تشخیص اولین حرکت، مطابق با معین اینکه دستگاه الکترونیکی در جهت گیری اولیه قرار گرفته است یا خیر.

کنترل های لمسی روی ایرپادز مکس 2 می توانند جابه جایی بین آهنگ ها، فراخوانی Siri، کم یا زیاد کردن صدا و کارهای دیگر را برای کاربران اپل آسان تر نمایند. با این حال، بهره گیری از دکمه چرخان در نسل اول این هدفون ها هم یک ویژگی بسیار هوشمندانه و منحصربه فرد برای هدفون های اپل تلقی می گردد. در سرانجام سال 2020، زمانی که این شرکت از نسل اول ایرپادز مکس خود رونمایی کرد، تیم طراحی این محصول مصاحبه ای با وب سایت طراحی ژاپنی Casa BRUTUS انجام داد.

در آن مصاحبه، اپل تأیید کرد که کنترل های لمسی برای این هدفون را آزمایش نموده، اما در نهایت به طراحی دکمه چرخان برای نسل اول هدفون های رو گوشی خود رضایت داده است. این احتمال وجود دارد که در نسل دوم این هدفون ها شاهد تغییر دکمه چرخان به کنترل های لمسی باشیم که این روز ها هواداران زیادی دارد. اما در حال حاضر، تعیین نیست که آیا اپل از یک هدفون تازه رونمایی خواهد نمود یا خیر. در سال 2021، خبرگزاری بلومبرگ گفت که این شرکت قصد داشت رنگ های تازهی از ایرپادز مکس را در آن سال عرضه کند، اما این اتفاق نیفتاد.

برای یادآوری بد نیست بگوییم که نسل اول این هدفون های روگوشی اپل اواخر سال 2020 روانه بازار شد. جنس بدنه این هدفون در ناحیه کاپ­ ها از فلز آلومینیوم است که ظاهری بسیار زیبا دارد و بر روی آن شاهد لوگو خاصی نیستیم که این یکپارچه بودن جذابیت آن را دوچندان نموده است. طبق گفته غول فناوری آمریکایی این هدفون مجهز به درایور 40 میلی متری است که به وسیله این شرکت برای صدای با کیفیت بالا طراحی شده است. بعلاوه یک موتور مگنت حلقه نئودیمیم دوتایی (Total هارمونیک Distortion) هم در این هدفون وجود دارد. برای کنترل بهینه آن ها، اپل از پردازنده H1 در هر کاپ استفاده نموده است.

بعلاوه در نسل اول ایرپادز مکس اپل برای کنترل نویز محیطی از 3 میکروفون در خارج و یک میکروفون در داخل گوش بهره برده است. این شرکت اعلام نموده که از ژیروسکوپ و شتاب سنج برای ردیابی حرکت سر کاربر و نقشه برداری از صدا برای یک تجربه فوق العاده با صدای فضایی استفاده می نماید. باید خاطر نشان کنیم که باتری ایرپادز مکس اپل بعد از هر بار شارژ کامل تا 20 ساعت مکالمه یا گوش کردن به موسیقی دوام می آورد که ویژگی منحصر به فردی ست. باتری این محصول به گونه ای است که تنها با پنج دقیقه اتصال به شارژر برای 1 ساعت و نیم استفاده شارژ می گردد.

اگر اپل با هدف بالا بردن کیفیت موسیقی در هدفون های خود به موضوع حذف صداهای بی کیفیت توجه بیشتری کند، نسل دوم این هدفون ها عملکرد بهتری خواهند داشت. علاوه بر این، اضافه کردن یک دکمه پاور به ایرپادز مکس 2 می تواند مسائل درست خاموش نشدن این هدفون را مرتفع نماید.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایرپادز مکس 2 شاید جای دکمه چرخان کنترل های لمسی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرپادز مکس 2 شاید جای دکمه چرخان کنترل های لمسی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید