سیستم عاملی که ناجی هواوی و چین می گردد

به گزارش وبلاگ تحصیل، زومیت نوشت: هواوی تصمیم دارد طی سال های آینده به سرمایه گذاری سنگین روی سیستم عامل های HarmonyOS و EulerOS ادامه دهد.

سیستم عاملی که ناجی هواوی و چین می گردد

تحریم های ایالات متحده باعث نشد هواوی از فعالیت های خود عقب نشینی کند. غول فناوری چینی میخواهد با هدف خوداتکایی و توسعه زیست بوم، سرمایه گذاری روی سیستم عامل های اختصاصی خود موسوم به HarmonyOS و EulerOS را افزایش دهد.

رن ژنگفی، بنیان گذار و مدیرعامل هواوی در گفت وگو با لیو یادونگ، سردبیر سابق مجله علمی-فناوری دیلی، توضیحاتی درمورد شرکت متبوعش ارائه داد. سخنان ژنگفی به طور گسترده در رسانه های چینی منتشر شد و همگی به این موضوع تأکید کردند که هواوی با وجود در پیش داشتن روزهای سخت، پیروز تر خواهد شد.

هواوی از زمانی که سال 2019 در لیست سیاه ایالات متحده نهاده شد، به طور پیوسته وابستگی خود را به فناوری های آمریکایی کاهش داده است. این شرکت HarmonyOS را به عنوان سیستم عاملی همه کاره طراحی نموده که در گوشی هوشمند، کامپیوتر، اینترنت اشیاء و خودرو کاربرد دارد. ژنگفی می گوید هواوی آن قدر به پلتفرم های خود تعهد دارد که سالانه ده ها هزار نیروی انسانی را استخدام و میلیاردها دلار پول را برای دستیابی به اهدافش سرمایه گذاری خواهد نمود.

هواوی با این ترفند، تحریم های آمریکا را دور می زند

علت تمایز هواوی، استراتژی این شرکت برای متن باز کردن سیستم عامل HarmonyOS بوده که البته فقط برای شرکا در نظر گرفته شده است. طبق گزارش های اخیر، این پلتفرم فقط در چین 600 میلیون کاربر دارد. تاکتیک هواوی درحال حاضر نتیجه بخش بوده زیرا شرکای صنعتی مختلف، مهاجرت به سرویس ابری غول فناوری چینی را شروع نموده اند و زیست بوم این شرکت را به طور مؤثر توسعه داده اند.

درحالی که امکان دارد بعضی تحریم های آمریکا را مانعی بزرگ در مسیر هواوی بدانند، ژنگفی از این چالش به عنوان انگیزه ای برای نوآوری یاد می نماید. او حتی به یادگیری از ایالات متحده در زمینه هایی مثل تحقیقات پایه و توسعه استعدادها تمایل دارد.

سرمایه گذاری روبه رشد هواوی روی سیستم عامل هایش، نه تنها اراده اش را برای بقا در شرایط رکود مالی نشان می دهد، بلکه منظره این شرکت را برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین برندهای بازار به تصویر می کشد. البته باید منتظر بمانیم تا تعیین گردد عملکرد استراتژی هواوی در درازمدت چگونه خواهد بود و آیا از پس همه مسائل برمی آید یا نه.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سیستم عاملی که ناجی هواوی و چین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عاملی که ناجی هواوی و چین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید