بیماری پسوریازیس و درمان آن به روش طبیعی

به گزارش وبلاگ تحصیل، در علم طب سنتی بر خلاف طب نو، بیماری پسوریازیس قابل درمان شناخته شده و فرایند درمانی ای که دارد هم با عوارض بسیار محدودی روبرو است بر خلاف طب نو که برخی از دارو های آن از عوارض بسیاری برخوردارند.

بیماری پسوریازیس و درمان آن به روش طبیعی معمولا بیماری پسوریازیس، حاصل سوء مزاج گرم و خشک و غلبه سودا می باشد و به همین دلیل هر آنچه باعث افزایش سودا می شود را باید کنار بگذارید.

اگر میخواید بطور تخصصی با این بیماری و درمان آشنا شوید، حتما به این بخش مراجعه کنید????(درمان پسوریازیس بصورت قطعی و طبیعی)

چند روش طبیعی برای بهبود این بیماری

ماهی و خواص ضد پسوریازیسی آن
در تحقیقات برخی از پژوهشگران معین شده که روغن ماهی برای افزایش قدرت ایمنی بدن بسیار مفید است و همانطور که می دانید پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است و در نتیجه این روغن برای درمان پسوریازیس مفید است. سعی کنید برای کاهش علائم پسوریازیس، ماهی های مختلفی را مصرف کنید که سرشار از امگا3 هستند همچون ماهی تن باله دراز و ماهی سالمون.

پیشنهاد می شود هفته ای 2 تا 3 مرتبه در وعده های غذایی خود از ماهی استفاده کنید.

پودر زردچوبه را حتما استفاده کنید
عفونت یکی از اصلی ترین علت های پسوریازیس است و علایمی همچون درد و خارش دارد که شما با زردچوبه می توانید به درمان آن بپردازید، زیرا در زردچوبه ماده ای به نام کورکومین وجود دارد که از خاصیت ضد باکتری ای برخوردار است و برای تسکین درد ها مفید است. همچنین شما با خواص زردچوبه می توانید به درمان التیام های پوست های آسیب دیده بپردازید و از عفونت ها جلوگیری کنید.
روش مصرف زردچوبه برای درمان پسوریازیس
1. مصرف زردچوبه به صورت خوراکی در غذا ها و یا ترکیب زردچوبه به همراه شیر گرم و عسل

2. پودر زردچوبه را با اندازهی آب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک به وجود آید و سپس این ترکیب را روی پوست خود بمالید. سعی کنید هر شب این کار را انجام داده و صبح فردا آنرا بشویید.

آلوئه ورا اکسیری برای افزایش سلامت پوست
بر اساس یکی از مطالعات علمی بر روی خواص آلوئه ورا، معین شد که این گیاه فوق از خواص فوق العاده عجیبی برای پوست برخوردار است و همچنین درمانی خوب برای درد های پسوریازیس و مسائل پوستی ای که به بار آورده محسوب می شود.
روش مصرف آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس
1. مصرف خوراکی: می توانید روزانه یک مرتبه از جوشانده آلوئه ورا نوش جان کنید.

2. مصرف موضعی: پس از استحمام اندازهی از ژل آلوئه ورا را بر روی پوست خود بمالید.

پیشنهاد می کنیم برای اثربخشی بهتر و سریع تر، از هر دو روش استفاده کنید.

ویتامین D را جدی بگیرید
پژوهشی در سال 2011 نشان داد که کمبود ویتامین D در مبتلایان به بیماری پسسوریازیس شیوع بسیاری دارد. اگر مدت زمان زیادی در یک فضای بسته به سر می برید پس احتمال کمبود ویتامین D در شما بیشتر است چراکه کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرید بنابراین سعی کنید هر روز صبح به اندازه 20 دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید تا ویتامین D بدن شما تامین شود.
استرس، خطری برای تشدید علائم پسوریازیس
یکی از عوامل پسوریازیس مربوط می شود به نگرانی و استرس که شما با کنترل و کاهش آن می توانید به درمان و پیشگیری پسوریازیس بپردازید. لذا سعی کنید با راه حل های مختلفی که برای آرامش وجود دارد (همچون توکل به خدا، مصرف گیاهان دارویی، ورزش، یوگا و …) استرس خود را از بین ببرید.
ترک سیگار
یکی دیگر از بیماری هایی که سیگار باعث وخیم تر شدن آن می شود، همین پسوریازیس است. طبق گفته متخصصان، ترک سیگار یکی از بهترین درمان های خانگی پسوریازیس به شمار می رود. اثرات سیگار به اندازه ای است که حتی بر اساس یکی از مطالعات؛ کسانی که نصف پاکت سیگار می کشند، از افرادی که یک پاکت کامل مصرف می کنند خیلی کمتر در معرض پسوریازیس وخیم هستند. در ضمنً سیگار کشیدن برای خانم هایی که مبتلا به پسوریازیس هستند، در مقایسه با آقایان، تاثیرات منفی بیشتری دارد.
قارچ گانودرما و معجزه ای برای مسائل پوستی
این قارچ به پادشاه گیاهان دارویی معروفیت یافته و برای مسائل پوستی از جمله پسوریازیس، از چند جهت بسیار مفید است.

جهت اول : خواص گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار عالی است چراکه این قارچ حاوی خاصیت آداپتوژن سازی است و بدین شکل از پسوریازیس پیشگیری کرده و باعث درمان آن می شود.

جهت دوم: گانودرما باعث افزایش حس آرامش و شادابی می شود که در نتیجه نگرانی ها را کاهش می دهد که این خودش آیتمی مهم برای درمان پسوریازیس و پیشگیری از آن به شمار می رود.

سیر و تاثیرات ضد التهابی آن بر پسوریازیس
سیر، از تاثیرات شگفت انگیزی برای درمان پسوریازیس برخوردار است چراکه یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان تمام عیار است. سیر باعث سرکوب شدن فعالیت آنزیم لیپواکسیژناز می شود که این آنزیم عاملی برای ایجاد التهابات مربوط به پسوریازیس می باشد.
روش مصرف سیر برای درمان پسوریازیس
اندازهی از روغن سیر را به همراه روغن آلوئه ورا ترکیب کنید، (اندازه این 2 روغن باید برابر باشد) و این ترکیب را بر روی ناحیه ملتهب بمالید و 15 دقیقه به آن زمان دهید و سپس آنرا بشویید.

سعی کنید این کار را هر روز انجام دهید تا اثرات شفا بخش آنرا مشاهده کنید.

همچنین مصرف خوراکی سیر هم می تواند خواص زیادی داشته باشد چراکه باعث تصفیه خون می شود و ارتباط مسقیم خون و پوست هم جای یادآوری ندارد. برای مصرف خوراکی سیر توصیه می شود روزانه 2 حبه سیر مصرف کنید و برای تاثیرگذاری بیشتر آن خوب است آنرا خرد کنید.

روغن نارگیل و اثرات ضد باکتری آن بر پسوریازیس
روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری ای فراوانی است و خصوصا از آنزیم و مواد مغذی بسیاری مفید و بی خطری برای پوست برخوردار است. این روغن هم از درمان های خانگی رایج برای پسوریازیس به شمار می رود. شما با استفاده از روغن پسوریازیس نه تنها به کنترل این بیماری پرداخته اید بلکه علائم آنرا هم بهبود بخشیده اید.
روش استفاده از روغن نارگیل برای درمان پسوریازیس
در مرحله اول باید با آب گرم حمام کنید تا پوست شما نرم و پاکیزه شود و به راحتی بتواند مواد مغذی موجود در روغن نارگیل را جذب کند، بعد از استحمام روغن نارگیل را بر روی پوستتان بمالید و 15 تا 30 دقیقه به آن زمان بدهید تا به خوبی در پوستتان نفوذ کرده و جذب آن شودمنبع: راسخون

به "بیماری پسوریازیس و درمان آن به روش طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری پسوریازیس و درمان آن به روش طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید