خواص شگفت انگیز سرکه سیب برای پوست و مو

به گزارش وبلاگ تحصیل، سرکه سیب یکی از قوی ترین و برترین پاک کننده ها و لایه بردارهای پوست است بنابراین شما می توانید بدون صرف هزینه ای هنگفت صاحب پوستی زیبا و سالم و بدون لک شوید. سرکه سیب سرشار از موادی به نام آلفا هیدروکسی اسید ها قدرتمند است. این ماده قادر است سلول های مرده پوست را پاکسازی نموده و پوست را احیا کند.

خواص شگفت انگیز سرکه سیب برای پوست و مو سرکه سیب یک ماده فوق العاده موثر در سلامت پوست و مو است که چندان استفاده از آن برای افراد ناخوشایند و آزارنده نیست.

سرکه سیب یکی از قوی ترین و برترین پاک نماینده ها و لایه بردارهای پوست است بنابراین شما می توانید بدون صرف هزینه ای هنگفت صاحب پوستی زیبا و سالم و بدون لک شوید. سرکه سیب سرشار از موادی به نام آلفا هیدروکسی اسید ها قدرتمند است. این ماده قادر است سلول های مرده پوست را پاکسازی نموده و پوست را احیا کند.

سرکه سیب علاوه بر تاثیر بسیار مثبتی که بر پوست و مو افراد دارد خواص موثر دیگری بر سایر ارگان های بدن نیز دارد. مثلا مصرف آن تا حدی از بروز دیابت جلوگیری می نماید، موجب کاهش دردهای عضلانی و دل درد و دل پیچه می گردد و قرقره کردن سرکه سیب موجب تخفیف گلودرد و بهبود آن می گردد. سرکه سیب دارای خاصیت سم زدایی نیز هست به طوری که عملکرد غدد لنفاوی را بهبود بخشیده و موجب تقویت سیستم ایمنی می گردد.

لکه های پوستی

معمولا با افزایش سن برخی لکه های پوستی به تدریج روی پوست صورت افراد، پدیدار می شوند و بعد از استفاده از سرکه سیب کاملا برطرف می گردند. به همین منظور می توانید با یک پنبه، کمی سرکه سیب رقیق را روی پوست صورتتان و مستقیما روی لکه هایتان بمالید و بعد از 20 الی 30 دقیقه که روی آن ها ماند، آن را بشویید. این کار را باید یک تا دو بار در روز انجام دهید.

لطفا برای مشاهده اثربخشی سرکه سیب عجله نداشته این فرایند کمی زمان بر است ولی قطعا بعد از 6 هفته تاثیر به سزای سرکه سیب را مشاهده خواهید کرد.

تاثیرات سرکه سیب بر آکنه و جوش

امروزه به دلیل تغذیه نامناسب و آلودگی های هوا میزان بروز آکنه و جوش در بین افراد افزایش یافته است به همین خاطر شرکت های تجاری بسیاری برای محصولات گران قیمت آرایشی بهداشتی خود که خواص ضدجوش و آکنه دارند، تبلیغات گسترده ای دارند.

بسیاری از این تبلیغات، صرفا برای بازاریابی بوده و ممکن است برخی از این محصولات چندان کارایی نداشته باشند. ولی به دلیل تاثیر به سزایی که سلامت و صاف بودن پوست بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد برخی تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و هزینه گزافی را برای این مورد می پردازند.

به همه این دلایل بسیاری از متخصصان پوست و مو و زیبایی استفاده از سرکه سیب را برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها پیشنهاد می نمایند و این موضوع را در صفحه های خود به عنوان یک راه حل اعجاب انگیز مطرح می نمایند.

حتی شاید باور آن کمی سخت به نظر برسد ولی بسیاری از بازیگران هالیوودی مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک نماینده صورت استفاده می نمایند. سرکه طبیعی موجب باز کردن منافذ طبیعی پوست می گردد. بنابراین از ایجاد شدن آکنه و جوش جلوگیری نموده و به پوست فرد اجازه می دهد تا بهتر تنفس نموده و درنتیجه سبب درمان جوش و اکنه می گردد.

سرکه سیب حاوی ماده ای به نام اسید مالیک است که این ماده خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و بدین ترتیب از بروز عفونت و جوش های پوستی جلوگیری می نماید. سرکه سیب چربی اضافی پوست را گرفته بعلاوه PH پوست را تنظیم نموده و به این شکل چربی پوستتان را متعادل می نماید و نتیجه آن، حذف جوش و آکنه از پوست است.

خاصیت ضدپیری

با افزایش سن به تدریج آثار پیری و چین و چروک بر ظاهر فرد نمایان می گردد. سرکه سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها فرایند پیری را به تعویق انداخته و از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می نماید.

حذف رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان پوست هستند. سرکه سیب با حذف رادیکال های آزاد یاری شایانی به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها می نماید.

سرکه سیب به عنوان تونر

می توانید از سرکه سیب به عنوان تونر بهره ببرید ولی باید قبل از استفاده با این هدف، آن را رقیق کنید سپس آن را روی پوستتان قرار دهید. زیرا سرکه سیب خاصیت اسیدی بسیار قوی داشته و اگر به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد ممکن است به پوستتان آسیب برساند.

بنابراین حتما برای استفاده از سرکه سیب بر روی پوست ابتدا به میزان مساوی آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط نموده و در صورت تمایل ژل آلوئه ورا یا چای سبز نیز به آن اضافه نموده و ترکیب حاصل را برای پوست بهره ببرید.

می توانید به مرور زمان که پوست شما عادت کرد، به تدریج غلظت ترکیب را افزایش داده و اندکی به درصد سرکه سیب بیفزایید. حتما قبل از هر بار استفاده، مخلوط را به خوبی تکان دهید تا آب و سرکه کاملا مخلوط شوند.

دقت کنید اگر بار اولتان است که از سرکه سیب استفاده می کنید، بهتر است میزان کمی از مخلوطی که تهیه نموده اید را در قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا بتوانید میزان واکنش پوستتان به سرکه سیب را برآورد کنید. اگر پوستتان حساسیتی نسبت به آن نشان نداد می توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوستتان را پاک نموده و با آب نسبتا گرم صورتتان را بشویید. می توانید مدت زمان باقی ماندن محلول روی پوستتان را در دفعه های بعدی اندکی افزایش دهید.

برای استفاده از این محلول و نیز دیگر موادی که برای پوستتان، (مخصوصا پوست صورت استفاده می کنید) توصیه می گردد که شب ها مورد استفاده قرار گیرند تا از وارد آمدن مضرات اشعه ماورابنفش خورشید به پوستتان جلوگیری کنید.

حذف شوره سر

یکی از موتد موثر در درمان شوره سر، سرکه سیب است. زیرا شستن سر با سرکه سیب می تواند باعث تغییر PH پوست سر شده و در نتیجه موجب توقف رشد مخمرها که عامل اصلی شوره سر هستند، شده و به این ترتیب به وجود شوره در پوست سر پایان بدهد. بعلاوه این ماده می تواند شما را از شر چربی و خارش سر نیز خلاص کند.

برای این منظور می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط نموده و موهای خود را با آن شست و شو دهید. و بعد از آن، یک چهارم فنجان از سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب ترکیب نموده و آن را روی پوست سرتان اسپری کنید و پس از یک ساعت آن را شست و شو دهید.

خاصیت لایه برداری

سرکه سیب دارای خاصیت لایه برداری بسیار بالایی است. سرکه سیب به دلیل خاصیت لایه برداری اش، موجب حساسیت پوست می گردد بنابراین اگر روزها به محل های روباز می روید حتما از ضد آفتاب استفاده نموده و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید تا از آسیب های اشعه ماوراء بنفش به پوستتان جلوگیری کنید.

حذف زگیل

زگیل یک مشکل پوستی است که ظاهری ناخوشایند را برای پوست فرد ایجاد می نماید. برای از بین بردن زگیل ها، می توانید از سرکه سیب بهره ببرید. برای این منظور می توانید یک گلوله پنبه را در سرکه سیب خیسانده و یک شب تا صبح آن را روی محل زگیل بگذارید.

برطرف خارش پوست

اگر دلیل خارش پوست، هر چیزی مثلا نیش پشه یا پیچک سمی یا حساسیت به برگ یک گیاه خاص باشد، سرکه سیب می تواند این آثار دردناک و آزاردهنده را به تدریج کاهش داده و در نهایت به کلی آن را از بین ببرد. برای این منظور تنها کافی است میزانی از این سرکه را روی محل خارش مالیده و منتظر بمانید که سرکه سیب تاثیر خود را بگذارد.

درمان آفتاب سوختگی

سرکه سیب یک درمان طبیعی برای آفتاب سوختگی محسوب می گردد، بعلاوه سرکه سیب برای روشن شدن رنگ پوست صورت نیز مفید می باشد.

یک فنجان سرکه سیب را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی آفتاب سوختگی بمالید.

درمان قارچ پای ورزشکار

سرکه سیب برای درمان بیماری قارچ پای ورزشکار و قارچ ناخن مفید می باشد.

سرکه سیب برای درمان واریس

مطالعات نشان داده اند که استفاده از سرکه سیب با بهبود گردش خون می تواند به درمان واریس یاری کند.

درمان سلولیت

سرکه سیب چربی شکم و ران را کاهش داده و به درمان سلولیت یاری می نماید.

1 قسمت روغن زیتون یا روغن نارگیل را با 3 قسمت سرکه سیب ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی دارای سلولیت بمالید و 15 دقیقه ماساژ دهید.

دئودورانت طبیعی

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و به عنوان یک دئودورانت طبیعی (خوشبو نماینده بدن) عمل می نماید. میزانی سرکه سیب را به زیر بغل بمالید و خوب ماساژ دهید.

همان طور که سرکه سیب می تواند با بوی بد بدن مبارزه کند، قادر است تا این کار را با بوی بد پا نیز انجام دهد. یک دستمال کاغذی را با میزانی سرکه سیب بخیسانید و روی پاهای خود بمالید.

درمان موخوره و موهای خشک

اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از سرکه سیب برای درمان خشکی مو بهره ببرید. میزانی سرکه سیب را بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

چگونه از سیب طبیعی سرکه گرفته می گردد؟

در فرایند فراوری سرکه سیب، سیب های ارگانیک بدون گرما تماشا، تصفیه و پاستوریزه شدن به شکل کاملا طبیعی به سرکه تبدیل گردد. خاصیت این سرکه برای پوست و تاثیر بی میزان آن در زیبایی ظاهری قدمت تاریخی دارد. اما اینکه تا چه میزان این روش های مراقبتی از دل طبیعت شما را به پوست و مویی که آرزویش را دارید، می رساند را می توانید از زبان ستاره های مشهوری که به استفاده از محصولات گیاهی و ارگانیک عادت دارند، بشنوید.

اسکارلت جوهانسون درباره استفاده از سرکه سیب می گوید: پوست ما به طور طبیعی در تماس با شوینده ها و عوامل خارجی رطوبت و چربی نسبی خود را از دست می دهد. در این شرایط است که سرکه سیب می تواند PH از دست رفته طبیعی پوست را متعادل نموده و بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار کند. خواص سرکه سیب برای نگهداری پوست صورت و بدن فوق العاده مفید است و هر نوع استفاده از آن برای مراقبت یا اضافه کردن چند قطره از آن برای تهیه هرگونه ماسک صورت برای پوست چرب ، نرمال و حتی خشک باعث ترمیم لایه های نرمال پوست می گردد.

این سرکه با پوست شما چه می نماید؟

اگر تا امروز از هزار و یک نوع شوینده و پاک نماینده آرایشی برای شست وشوی صورت تان استفاده می کردید، می توانید روی این سرکه به عنوان یک تونیک پاک نماینده حساب باز کنید. کسانی که دارای پوست چرب هستند یا جوش های سرسیاه روی قسمت های مختلف صورت شان مانند بینی یا گونه ها وجود دارد سرکه سیب به عنوان مایع شست وشو کاملا برای آنها مفید است اما باید توجه داشته باشید که این سرکه را نه به شکل مستقیم بلکه باید به شکل مخلوط سرکه و آب استفاده کرد. پس محلول رقیق شده سرکه و آب را به میزان لازم در کاسه ای آماده کنید و در صورتی که از بوی آن خوش تان نمی آید چند قطره روغن گل های معطر به آن اضافه کنید.

مخلوط مساوی سرکه سیب و آب معدنی به عنوان یک تونیک برای پاک کردن آلودگی های پوستی و چربی بسیار مناسب است. سرکه سیب ماده ای طبیعی برای سلامت و زیبایی است که سلول های پوست را تحریک و با روان کردن جریان گردش خون، پوست شما را سفت و براق نموده و از طرفی خاصیت نیروبخش و شاداب نماینده فوق العاده ای دارد.

روش استفاده:

- در روش اول برای شفافیت و تمیزی پوست های نرمال و حتی چرب یک قاشق سرکه سیب را با سه قاشق آب گرم مخلوط کنید. شما می توانید صبح و شب از این تونیک برای التیام بخشیدن و از بین بردن دانه های قرمز و جوش های پوست تان بهره ببرید. در این روش پاک سازی پوست صورت از ناحیه چانه به طرف بالا و دو طرف صورت روی گونه ها، بینی و پیشانی باید انجام گردد.

- در روش دوم برای کسانی که پوست حساس دارند این میزان باید به یک قاشق سرکه و 5 قاشق آب گرم تغییر پیدا کند. نباید فراموش کنید اگر بار اولی است که از این سرکه روی پوست تان استفاده می کنید حتما محلول آن را در قسمتی از پوست تان تست کنید و درصورتی که حساسیت و تورمی ایجاد نشد آن را به تمام صورت خود بمالید.

- اما روش آخر استفاده از این محلول به عنوان پاک نماینده است که در این روش باید ابتدا پوست تان را با آب ولرم اسپری کنید تا کاملا مرطوب گردد و بعد پنبه آغشته به سرکه را به شکل دورانی روی پوست تان ماساژ دهید. شما می توانید بعد از 20دقیقه صورت تان را با آب ولرم آبکشی کنید.

حمام سرکه سیب برای پوست بدن

سرکه سیب سرشار از ترکیبات و خواص میوه مفید سیب است که اسید استیک موجود در آن مثل خود سیب سرشار از کلسیم، پتاسیم، گوگرد و منیزیم است. این سرکه بعلاوه ویتامین B، A و C سیب را داراست و اسیدهای ضروری آن از قدیمی ترین تمیزنماینده هاست که در گذشته بسیار مورد استفاده بوده است. پس بهتر است دوش سرکه سیب را هفته ای یک بار در برنامه مراقبت و سلامت پوست تان قرار دهید. برای این کار نصف فنجان سرکه سیب را به نیم لیتر آب اضافه نموده و بدن را شست وشو دهید. نباید فراموش کنید شست وشو با سرکه سیب نباید هر روز تکرار گردد چراکه مواد چرب و اسیدی که بدن به طور نرمال و طبیعی در خود دارد به مرور از بین رفته و موجب خشکی پوست می گردد.

این سرکه باعث کاهش زگیل و خال های پوستی و برطرف ترک های پاشنه پا و دست موثر است. اما برای کسانی که از وان استفاده می نمایند، توصیه می کنیم یک فنجان سرکه سیب را داخل آب وان ریخته و با آن گردن، شانه، بازوها و پاهای خود را ماساژ دهید. اسکارلت معتقد است حمام سرکه سیب نه تنها باعث نرمی پوست های زبر و پوسته پوسته شده می گردد، بلکه بدن خسته شما را هم انرژی بخشیده و به طور کامل ضدعفونی می نماید. سرکه سیب برای ضدعفونی کردن پوست و تسکین حساسیت و سوزش پوست که بر اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده، موثر است و به کاهش لکه ها و دانه های قرمز و کم رنگ روی پوست یاری ویژه ای می نماید. به این ترتیب برای نرمی و پاک سازی پوست بدن تان محلول سرکه سیب و آب را حتما امتحان کنید.

سرکه سیب خالص خریداری کنید

اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی درمان و مراقبت های شما از پوست تان با این سرکه نتیجه بخش باشد، سرکه سیب 100 خالص، ارگانیک و فیلتر نشده تهیه کنید، چون شما باید مطمئن باشید برای پوست تان چه سرکه ای مصرف می کنید. سرکه سیب های طبیعی درصورتی که در معرض نور قرار نگیرند، خراب نمی شوند. هنگام خرید سرکه سیب دقت کنید. راز مهم سلامت پوست اسکارلت جوهانسون جز شست وشوی پوست با سرکه سیب هم نوشیدن مخلوط این سرکه در آب پرتقال یا آبلیمو است که در وعده های متفاوت روز از آن استفاده می نماید. پس اگر از طعم سرکه سیب خوش تان نمی آید، می توانید آن را در سالاد یا مخلوط با آبمیوه های تان به صورت میان وعده مصرف کنید تا تاثیر آن را بر پوست اندام خود ببینید.

لکه های پوستی که مخصوصا بعد از پا به سن گذاشتن روی صورت پدیدار می شوند بعد از استفاده از سرکه سیب برطرف می شوند. با یک پنبه کمی سرکه سیب رقیق را روی صورت تان و مستقیم روی لکه ها بمالید و 20 الی 30 دقیقه روی آن ها بماند و سپس بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. بعد از شش هفته تاثیر آن را روی زیبایی پوست تان مشاهده خواهید کرد.

ماسکی برای از بین بردن چین و چروک صورت :

دو لیوان آب ،3 قاشق چای خوری سرکه سیب را داخل یک قابلمه بجوشانید. تا مخلوط سرد گردد،ابتدا صورت خود را بخار دهید ، وقتی این کارها را انجام دادید آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بزنید، این کار می تواند دو بار در هفته انجام گردد.

ماسکی برای برطرف چین و چروک پوست گردن و سینه:

مواد لازم:

یک قاشق چای خوری شیر

یک قاشق چای خوری سرکه سیب

یک قاشق چای خوری عسل

این مواد را با هم مخلوط نموده و در ناحیه سینه و گردن بزنید 20 دقیقه صبر و بعد پاک کنید می توانید یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

ماسک صورت خانگی برای از بین بردن آکنه با سرکه سیب:

1 قاشق سوپ خوری آب معدنی، 1 قاشق سوپ خوری سرکه سیب، یک قاشق چای خوری کربنات، را ترکیب و روی پوست بزنید.

سرکه سیب خام و فیلتر نشده را با آب تصفیه شده در یک کاسه مخلوط کنید.

تکه پنبه ای را در محلول بزنید و آن را روی پوست آسیب دیده بمالید.آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.برای تماشا نتیجه بهتر چند روز به طور روزانه از آن بهره ببرید.

از بین بردن لکه های دست با سرکه سیب:

1 قاشق سوپ خوری روغن سویا

یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب

عصاره لیمو و روغن دانه انگور

این مواد را با هم ترکیب کنید این مخلوط را هر شب قبل از خوابیدن روی دستان خود بمالید. خواهید دید که لکه ها در طول زمان ناپدید می شوند.

چگونه ممکن است چربی مسدود شده روی صورت را برطرف کنیم؟

ابتدا آزمایش کلسترول و یک پزشک متخصص پوست را توصیه می کنیم. در این میان باید به آنچه می خورید توجه کنید؛ باید از غذاهای تند و چرب اجتناب کنید و میزان زیادی آب بنوشید. به یک فنجان قهوه آب و نصف فنجان سرکه اضافه کنید و صورت خود را پاک کنید. از آن جا که سرکه سیب خواص ضد عفونی نماینده دارد، به از بین بردن غدد چربی یاری می نماید. هم چنین، چهره خود را در طول روز تمیز نگه دارید و عصاره بابونه سرد را روی صورت قرار دهید.

ماسک صورت جوش شیرین و سرکه سیب:

تمام مواد در این ماسک کاملا طبیعی و برای پوست مفید هستند. این ماسک صورت آسان تهیه می گردد و مقرون به صرفه است. شما احتمالا تمام مواد لازم را در خانه دارید! این کار به از بین بردن ناخالصی ها و صاف کردن پوست یاری می نماید.

جوش شیرین خاصیت ضد عفونی نماینده طبیعی و ضد التهابی دارد که به از بین بردن آکنه یاری می نماید. هم چنین آن به تعادل سطوح پ هاش پوست یاری می نماید تا آسیب های بیشتر را کاهش دهد. سرکه سیب حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که پوست مرده را پاک می نمایند تا پوست سالم را آشکار کند.

بعلاوه خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروسی قوی دارد که به مبارزه با باکتری که باعث آکنه می گردد یاری می نماید! عسل در ماسک برای پوست شما به خاطر خواص ضد باکتری اش عالی است. آن هم چنین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به پوست یاری نمایند تا درخشندگی طبیعی خود را دوباره به دست آورند.

مواد لازم:

سدیم بیکربنات (جوش شیرین)

سرکه سیب

عسل (خام)

مراحل:

در یک کاسه شیشه ای تمیز یک قاشق چای خوری سرکه سیب به آن اضافه کنید.

2 قاشق چای خوری عسل خام و جوش شیرین را اضافه و مخلوط کنید.

استفاده:

صورت خود را به خوبی بشویید تا منافذ پوست باز و آرایش پاک گردد .

از یک پارچه نرم برای خشک کردن صورت خود بهره ببرید.

ماسک را به طور مساوی به صورت بمالید و آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید.

آن را با آب گرم و سپس آب سرد بشویید تا منافذ بسته گردد.

این ماسک را چندین بار در هفته بهره ببرید تا به پوست شما یاری کند دوباره به حالت طبیعی و درخشان برگردد.

ماسک سرکه و خاک رس :

ماسک های طبیعی خاک به سفت کردن پوست شما یاری می نماید، میزان منافذ را کاهش می دهند و روغن اضافی فراوری شده به وسیله پوست را جذب می نمایند. آن ها بعلاوه شامل چندین مواد معدنی هستند که پوست را غنی می نمایند و ظاهر طبیعی و سلامت پوست را بهبود می بخشند.

سرکه سیب در این ماسک به عنوان یک محرک قوی برای درمان عمل می نماید.

روغن اسطوخودوس خواص آنتی میکروبی و آنتی اکسیدان دارد که آن را برای درمان آکنه شدیدا موثر می سازد.

مواد مورد احتیاج:

خاک رس(روغن را جذب و پوست را سفت می سازد)- 1 قاشق سوپ خوری

سرکه سیب (به عنوان قابض)- همان طور که باید خمیر را درست کرد.

روغن اسانس اسطوخودوس (کاهش تورم)- 1 یا 2 قطره

مراحل

مرحله1

خاک رس، سرکه سیب و روغن اسانس اسطوخودوس را ترکیب کنید.

یک قاشق غذاخوری گل را در یک کاسه بریزید و سرکه سیب را به خمیر سفت اضافه و به دقت 1 یا 2 قطره روغن اسانس اسطوخودوس را اضافه کنید.

مرحله2

این ماسک را روی پوست آکنه، زده بزنید.

بگذارید تقریبا به مدت 30 دقیقه روی موضع خشک گردد. با این حال، اگر پوست تان حساس است، آن را فقط 15 تا 20 دقیقه نگه دارید آن را با آب سرد بشویید و به آرامی پوست خود را خشک کنید ،این ماسک گلی را یک بار در هفته در صورت احتیاج بمالید.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت تانما

سایت نمناک

منبع: راسخون

به "خواص شگفت انگیز سرکه سیب برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز سرکه سیب برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید