مصیبتی به نام سرماخوردگی تابستانه!

به گزارش وبلاگ تحصیل، سرما خوردن آن هم در تابستان!!! بیشتر ما آن را تجربه نموده ایم و می دانیم اصلا شرایط خوشایندی نیست. برای اینکه هر چه زودتر از شر این سرماخوردگی بی موقع راحت شوید، درمان های زیر را انجام دهید.

مصیبتی به نام سرماخوردگی تابستانه!

به نظر عجیب می آید اما سرماخوردگی های تابستانه بسیار معمول هستند. بر خلاف باور معمول همواره لازم نیست دمای هوا سرد باشد تا ما سرما بخوریم. سرماخوردگی می تواند حتی در یک روز گرم تابستانی به سراغ تان بیاید. جالب است که بدانید ویروس هایی که عامل سرماخوردگی تابستانه هستند با ویروس های سرماخوردگی زمستانه فرق دارند!

ممکن است به هر روشی دچار این نوع سرماخوردگی شوید، تماس با فرد آلوده، تماس با شی آلوده و یا خوردن خوراکی و نوشیدن آب آلوده.

گاهی افراد سرماخوردگی تابستانه را با آلرژی اشتباه می گیرند چون انتظار سرما خوردن در این فصل را ندارند. پس اولین قدم در راه درمان این است که بیماری تان را به درستی تشخیص دهید. بعد از تشخیص می توانید از درمان های زیر برای کوتاه کردن دوره بیماری و کاهش علائم آزار دهنده سرماخوردگی بهره ببرید.

1- شستشو با محلول نمک

متخصصان توصیه می نمایند که استفاده از محلول آب و نمک می تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد. محلول آب نمک انسداد سوراخ های بینی را رفع می نماید و مخاط سفت شده را روان می نماید. بعلاوه نفس کشیدن را برای تان آسان خواهد نمود.

  • 1 قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب ولرم اضافه کنید.
  • با استفاده از یک قطره چکان چند قطره از آن را درون سوراخ های بینی تان بریزید. سرتان را به عقب خم کنید و درون یکی از سوراخ های بینی تان آب نمک بریزید. سپس درون سوراخ بعدی. سپس به آرامی بینی تان را خالی کنید تا مخاط اضافه از درون آن خارج گردد.
  • از این درمان تا 3 بار در روز هم می توانید بهره ببرید اما نه بیشتر از آن.

2- استنشاق بخار

برای اینکه سریع از شر علائمی مانند آبریزش بینی و بستن بینی، خش دار شدن گلو و درد گلو خلاص شوید، هیچ چیز بهتر از بخور گرفتن نیست.

  • چند قطره عصاره اکالیپتوس یا نعنا درون کاسه ای بزرگ حاوی آب گرم بریزید. سرتان را بالای کاسه نگهدارید و حوله ای روی خود بیاندازید تا بخار را گیر بیاندازید. برای 10 دقیقه بخار حاصل از آن را تنفس کنید. سپس بینی تان را به آرامی خالی کنید. از این درمان 3 تا 4 بار در روز بهره ببرید.
  • به جای روش بالا می توانید یک حمام آب گرم بگیرید و اجازه دهید بخار کار خود ا بکند.

3- زنجبیل

حتما خواص شگفت انگیز زنجبیل و اثری که در درمان سرماخوردگی دارد را شنیده اید. زنجبیل حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد ویروس است که به درمان سرماخوردگی و کاهش علائم آن یاری می نماید.

  • ریشه زنجبیل را به برش های نازک درآورید. این برش ها را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید برای چند دقیقه دم بکشند تا چای زنجبیل تان آماده گردد. میزانی عسل به این چای اضافه کنید تا طعم بهتری داشت باشد. 3 تا 4 بار در روز بهره ببرید.
  • جویدن قطعات کوچک زنجبیل به همراه میزانی نمک می تواند مجاری بینی تان را باز کند و درد سینه را کاهش دهد.
  • بعلاوه می توانید از آبنبات زنجبیل بهره ببرید.

4- سیر

سیر طبیعتی ضد باکتری و ضد ویروس دارد پس چه درمانی بهتر از آن برای این بیماری ویروسی و باکتریایی؟ این ماده غذایی شگفت انگیز، بعلاوه، سیستم ایمنی بدن را به طوری عالی تقویت می نماید و فرایند درمان را کاهش می دهد.

  • یک حبه سیر، 2 قاشق چایخوری آب لیمو تازه، 1 قاشق چایخوری عسل و یک دوم قاشق چایخوری فلفل قرمز را به خوبی در مخلوط کن با هم مخلوط کنید. این معجون را یک بار در روز بخورید تا نشانه های سرماخوردگی ناپدید شوند.
  • به جای درمان بالا می توانید سوپ سیر درست کنید. برای درست کردن این سوپ 3 تا 4 حبه سیر خرد شده را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید برای چند دقیقه بماند. سپس آب را از صافی رد کنید میزانی عسل به آن اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.
  • بعلاوه می توانید به طور مرتب از مکمل های سیر بهره ببرید.

5- دارچین

دارچین هم یکی دیگر از خوراکی های طبیعی است که می تواند با سرماخوردگی تابستانه مبارزه کند و سینه خشک و دردناک تان را تسکین دهد. به علاوه این ماده خوراکی شگفت انگیز با رادیکال های آزادی که به سیستم ایمنی بدن آسیب می سرسانند مبارزه می نماید.

  • 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین و 2 عدد گل میخک را به 2 فنجان آب درحال جوش اضافه کنید. آب را جوش آورید، سپس اجازه دهید برای 5 تا 10 دقیقه با حرارت آرام جوش بخورد. سپس این دم نوش را از صافی بگذرانید و 2 تا 3 بار در روز و هر بار یک قاشق غذاخوری از آن را بنوشید.
  • 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین و 1 قاشق غذاخوری پودر فلفل سیاه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. سپس این محلول را از صافی بگذرانید و با آن 2 بار در روز غرغره کنید.
  • روش دیگر آن است که چند قطره عصاره دارچین را با 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و 2 بار در روز از این درمان بهره ببرید.

6- سرکه سیب

اول از همه اینکه سرکه سیب محیط بدن را قلیایی می نماید و باعث مرگ ویروس های عامل سرماخوردگی زمستانه می گردد.

  • 1 قاشق چایخوری نمک را با 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و خالص در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. با استفاده از این محلول چند بار در روز غرغره کنید.
  • بعلاوه می توانید 1 قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی و خالص را در یک لیوان آب حل کنید. سپس میزانی عسل به آن اضافه کنید و 2 بار در روز از آن بنوشید.

7- ویتامین C

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و در نتیجه بدن می تواند با عوامل بیماری زای ویروسی مبارزه کند. این ویتامین می تواند بافت های بدن را ترمیم کند و به آن آنتی اکسیدان برساند.

  • خوراکی های سرشار از ویتامین C مانند پرتغال، لیمو، گریپ فروت، فلفل دلمه ای قرمز، بروکلی و توت فرنگی بخورید.
  • بعلاوه می توانید به طور روزانه از مکمل های ویتامین C بهره ببرید. البته قبل از استفاده از هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

8- عسل

تاثیر فوق العاده عسل در درمان سرماخوردگی شناخته شده است. عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و حاوی ترکیباتی است که ویروس های عامل سماخوردگی را می کشد. این ماده طبیعی دارای ترکیبات ضد التهابی هم هست و می تواند سینه را آرام کند و گلو درد را بهبود بخشد.

  • 2 قاشق چایخوری عسل طبیعی را با 1 قاشق چایخوری آب لیمو یا پرتغال مخلوط کنید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید.
  • بعلاوه می توانید یک قاشق غذاخوری عسل بخورید.
  • قبل از رفتن به رختخواب یک قاشق عسل بخورید تا از سرفه کردن تان در طول شب جلوگیری کند و خواب آرامی داشته باشید.

9- زرد چوبه

زرد چوبه هم یکی دیگر از درمان های عالی برای مبارزه با سرماخوردگی است. این خوراکی مفید ضد میکروب و ضد التهابی عالی است که از التهابات ناشی از سرماخوردگی جلوگیری نموده و به بهبود سریع بدن یاری می نماید.

  • 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به همراه میزانی فلفل سیاه خرد شده به یک لیون شیر گرم اضافه کنید و خوب به هم بزنید. از این درمان 2 بار در روز بهره ببرید.
  • بعلاوه می توانید یک دوم قاشق چایخوری زرد چوبه را به همراه یک دوم قاشق چایخوری به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید. سپس دو بار در روز از طریق این محلول غرغره کنید تا درد سینه تان کاهش یابد.

10- مایعات

سیستم ایمنی بدن تان تنها زمانی به خوبی کار می نماید که به میزان کافی آب به بدن برسانید. به این منظور مرتبا آب بنوشید تا کم آبی نداشته باشید. نوشیدن آب، آب میوه و نوشیدنی های غیر کافئینی باعث می گردد ترشحات بینی روان شوند و بینی نگیرد. نوشیدن مایعات از التهاب گلو هم جلوگیری می نماید.

  • در طول روز به میزان کافی آب بنوشید تا بدن تان بی آب نماند. بعلاوه می توانید غذاهای آبدار مثل سوپ یا آبگوشت بخورید و آب میوه و سبزیجات را هم بنوشید.
  • از نوشیدنی های کافئین دار و الکلی دوری کنید.
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "مصیبتی به نام سرماخوردگی تابستانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصیبتی به نام سرماخوردگی تابستانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید