تراشه مخصوص ساعت هوشمند اسنپدراگون Wear 5100 بسیار کم مصرف خواهد بود

به گزارش وبلاگ تحصیل، طبق نوترین خبر منتشر شده در رابطه با برنامه های کوالکام برای فراوری تراشه مخصوص موبایل اسنپدراگون Wear 5100، به نظر می رسد این شرکت میخواهد پردازنده نو خود را با عملکردی عالی در زمینه مصرف انرژی رونمایی کند.

تراشه مخصوص ساعت هوشمند اسنپدراگون Wear 5100 بسیار کم مصرف خواهد بود

ساعت های هوشمندی که مبتنی بر سیستم عامل Wear OS گوگل هستند، غالبا طول عمر باتری کوتاهی دارند. معمولا شرکت هایی هم که از این سیستم عامل برای ساعت های خود استفاده می نمایند، قابلیت ها و سنسورهای مختلفی را هم در این محصولات قرار می دهند و بدین ترتیب طبیعی است که همواره کاربران از بابت طول عمر باتری گجت های خود گله مند باشند.

سامسونگ هم به تازگی از سیستم عامل Wear OS 3 در ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 4 استفاده نموده و اگرچه سیستم عامل این محصولات طبق سلیقه سامسونگ شخصی سازی و بهینه شده است اما باز هم مشکل طول عمر پایین باتری در نماینده های شرکت کره ای دیده می گردد. شرکت های دیگری هم که قبل از سامسونگ ساعت های خود را به سیستم عامل گوگل مجهز می کردند هم از این قاعده مستثنی نیستند.

طبق خبر منتشر شده از سوی وب سایت WinFuture، کوالکام در کوشش است تراشه ای را فراوری کند که می تواند این مشکل را برای همواره رفع کند. البته بهتر است بگوییم تراشه ها چرا که به نظر می رسد شرکت روی فراوری دو مدل استاندارد و پلاس با نام اسنپدراگون 5100 مشغول کار است و می خواهد آن ها را با هدف مصرف بهینه انرژی طراحی کند.

طبق گفته های وب سایت WinFuture، فرایند فراوری و عرضه این تراشه ها با تأخیر هم همراه شده است چرا که به نظر می رسد کوالکام طراحی اصلی و اولیه آن ها را تغییر داده و میخواهد یک طراحی دیگر را برای تراشه های تازهش در نظر بگیرد. در نتیجه همین اتفاق است که می بینیم طراحی آن ها با تأخیر همراه شده که البته در نهایت ارزشش را خواهد داشت چرا که قرار است با تراشه هایی روبرو شویم که در مصرف انرژی فوق العاده بهینه هستند.

بعلاوه این احتمال هم وجود دارد که این تراشه، به عنوان قلب تپنده یک ساعت هوشمند و همراه با خود ساعت رسما رونمایی گردد. طبق دانسته های ما، از زمانی که سامسونگ با گوگل بر سر استفاده از سیستم عامل Wear OS در سری گلکسی واچ 4 به توافق رسیدند، قرار بر این شد که سامسونگ به مدت یک سال حق انحصاری استفاده از این سیستم عامل را داشته باشد. در نتیجه هیچ شرکت دیگری نمی تواند از Wear OS در ساعت خود استفاده کند. اگر قرار باشد این تراشه تازه سال جاری و همراه با یک ساعت هوشمند رونمایی گردد، این احتمال وجود دارد که این ساعت، گلکسی واچ 5 باشد.

این طور که به نظر می رسد، هر دو مدل از پردازنده Wear 5100 قرار است مبتنی بر لیتوگرافی 4 نانومتری باشند. این در حالی است که پیش تر قرار بود از فناوری ساخت 5 نانومتری در طراحی این تراشه ها استفاده گردد. به صورت کلی استفاده از تراشه ای با فناوری ساخت کوچک تر باعث می گردد یک محصول همان قدرت سخت افزاری را با مصرف انرژی کمتر ارائه دهد و در نهایت بدون افت کیفیت پردازشی، در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

در مدل استاندارد اما از 4 هسته از نوع Cortex-A53 استفاده خواهد شد که فرکانس آن ها به 1.7 گیگاهرتز می رسد. این هسته ها به همراه کارت گرافیک آدرنو 702 با فرکانس 700 مگاهرتز و تا 4 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X قرار است عملکردی بی نظیر در امر پردازشی را ارائه دهند. پشتیبانی از بلوتوث نسل 5 و LTE هم از دیگر قابلیت هایی است که در این پردازنده شاهد خواهیم بود.

اسنپدراگون Wear 5100 پلاس هم همان مشخصات سخت افزاری را خواهد داشت با این تفاوت که از یک تراشه دیگر با نام QCC5100 در کنار پردازشگر اصلی آن استفاده می گردد. این تراشه قرار است وظایف سبک تر را انجام دهد تا پردازشگر اصلی درگیر نگردد. از آن جایی که QCC5100 مبتنی بر لیتوگرافی 22 نانومتری است، هم قدرت و سرعت کمتری خواهد داشت و هم مصرف انر ژی بالاتر به نسبت پردازشگر اصلی. به همین دلیل برای انجام کارهای سبک تر نظیر نمایشگر همواره روشن یا ارسال اعلانات کاملا مناسب است. بدین ترتیب ساعت های هوشمند مجهز به اسنپدراگون Wear 5100 پلاس به شکل خیلی جالبی، فعالیت های مختلف را پردازش می نمایند.

اطلاعات بیشتر پیرامون این دو تراشه به زودی منتشر می گردد چرا که ساعت های هوشمند سال 2022 هم کم کم باید از راه برسند.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "تراشه مخصوص ساعت هوشمند اسنپدراگون Wear 5100 بسیار کم مصرف خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه مخصوص ساعت هوشمند اسنپدراگون Wear 5100 بسیار کم مصرف خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید