تلاش جدی جامعه بین الملل برای توقف جنگ یمن و از سرگیری گفتگوها

به گزارش وبلاگ تحصیل، برخی منابع خبری و دیپلماتیک در مصاحبه با شبکه المیادین لبنان مدعی شکل گیری یک فرایند جدی از سوی جامعه بین الملل برای سرانجام دهی به بحران جنگ یمن شدند.

تلاش جدی جامعه بین الملل برای توقف جنگ یمن و از سرگیری گفتگوها

طبق ادعای این منابع خبری، قرار است در پی اجماع کشورهای صاحب نفوذ در پرونده یمن و تلاش برخی سازمان های بین المللی در این عرصه مفاد قطعنامه 2216 درباره یمن ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد قرار گیرد.

در صورت اتخاذ چنین تصمیمی و اجرای آن از سوی سازمان ملل متحد و نیروهای حافظ صلح این سازمان موسوم به یونیفل، جنگ یمن متوقف و گفتگوهای سیاسی یمنی-یمنی از سر گرفته خواهد شد.

گفتنی است که اتحادیه کارگران یمن در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی کارگر در روز شنبه هفته جاری برگزار کرد، از شرایط دردناک کارگران یمنی با توجه به حملات ددمنشانه ائتلاف سعودی و محاصره شش ساله این کشور پرده برداشت.

در جریان این نشست خبری به آماری از کارگران شهید یمنی که از سوی دشمن هدف قرار گرفته اند، اشاره و اعلام شد که بیش از 10 هزار و 900 نفر شهید و 19 هزار و 498 کارگر هم زخمی شده اند.

اتحادیه کارگران یمن همچنین به بیکار شدن هزاران کارگر به علت حملات برنامه ریزی شده ائتلاف سعودی به مراکز حیاتی و کارخانه ها اشاره کرد.

این اتحادیه تأکید کرد که جنگ و محاصره سبب افزایش نرخ بیکاری در یمن تا حدود 65 درصد و افزایش خط فقر تا 80 درصد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تلاش جدی جامعه بین الملل برای توقف جنگ یمن و از سرگیری گفتگوها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش جدی جامعه بین الملل برای توقف جنگ یمن و از سرگیری گفتگوها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید