جنگنده پیشرفته چینی تهدیدی بزرگ برای تایوان

به گزارش وبلاگ تحصیل، تایپه امروز (سه شنبه) تایید کرد که استقرار جت های J-16D چین در منطقه دفاع هوایی تایوان در این هفته نخستین مشاهده این جنگنده های تازه با فناوری پیشرفته است که تجهیزات پارازیت الکترونیکی آنها تهدید تازهی برای این جزیره محسوب می گردد.

جنگنده پیشرفته چینی تهدیدی بزرگ برای تایوان

به گزارش وبلاگ تحصیل، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تایپه سه ماهه پایانی سال 2021 شاهد افزایش شدید نقض حریم منطقه شناسایی دفاع هوایی خود از سوی چین بود که بزرگترین آن در چهارم اکتبر رخ داد زمانیکه 56 هواپیمای جنگی چینی وارد این منطقه شدند.

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین گزارش کرد، این جنگنده های نو مدل J-16D نخستین بار در نمایشگاه هوایی در چین و در سپتامبر گذشته میلادی به نمایش عایدی.

این روزنامه بعلاوه نوشت، جنگنده J-16D دارای چهار کپسول پارازیت و دو کپسول جنگ افزار الکترونیک و بعلاوه دو موشک در بخش تحتانی است. بعلاوه این جنگنده ها قابلیت از بین بردن و هدف قرار دادن رادار برای سرکوب و تخریب ظرفیت ها و قابلیت های دفاع هوایی دشمن را دارند.

یک تحلیلگر در موسسه دفاع ملی تحقیقات امنیت تایوان گفت: چنین ظرفیت رادارگریز می تواند راهی برای حمله ای بی امان به ما باشد. این یک تهدید بزرگ و نو برای دفاع هوایی تایوان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جنگنده پیشرفته چینی تهدیدی بزرگ برای تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده پیشرفته چینی تهدیدی بزرگ برای تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید