حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها چقدر است؟

به گزارش وبلاگ تحصیل، خبرگزاری مهر/ بدنبال آخرین خبرهای واصله، این پرسش مطرح می گردد که حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها چقدر است؟

حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها چقدر است؟

یاور عبیری، رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی با تاکید بر اینکه گرانی هزینه اقامت در بومگردی ها را قبول ندارم، بیان نمود: قیمت اقامت در واحدهای اقامتی بوم گردی در کشور سرسام آور نیست، چون حداقل نرخ یک شب اقامت در آنها برای هر نفر 120 تا 500 هزار تومان است و ما هنوز هیچ افزایش نرخی نداشته ایم. گاهی یک اقامتگاه درجه ممتاز از دو نفر مسافر در یک اتاق بابت یک شب، یک میلیون تومان می گیرد یعنی هر نفر 500 هزار تومان. این رقم از آنچه ما اعلام کرده ایم، بیشتر نیست.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی گفت: هزینه ای که برای هر نفر گرفته می شود، شامل یک شب اقامت و صبحانه است. اما اگر اقامتگاه هایی باشند که برای ارائه خدمات دیگر هزینه دریافت می کنند، این اتفاق را نباید با هزینه اقامت در بومگردی حساب کرد، چون بابت خدمات اضافه، هزینه بیشتری دریافت کرده اند. بطور نمونه، اگر در کنار اقامت و صبحانه خدماتی مانند تور گردشگری برگزار شود، به تبع این هزینه بالا می رود. گاهی خدمات اقامت و صبحانه به همراه ناهار یا شام حساب می شود. بنابراین بطور طبیعی این هزینه از 500 هزار تومانی که اعلام شد، بیشتر خواهد شد.

عبیری بیان نمود: گردشگران باید به این نکته توجه کنند که در کنار اقامت چه خدماتی می گیرند و بابت چه خدماتی هزینه می کنند. ولی برخی می گویند بومگردی گران است در حالی که به خدمات جانبی آن توجهی ندارند.

وی اضافه کرد: ما برای مشاهده گردشگران، اعلام کرده ایم که هر اقامتگاه باید نرخ نامه را جلوی دید بگذارد. مسافران باید به این موضوع دقت کنند. اگر اقامتگاهی بیشتر از آن نرخ نامه هزینه می گیرد، تخلف کرده و باید به ما معرفی کنند.

وی گفت: نکته دیگر اینکه بسیاری از اقامتگاه هایی که به نام بومگردی فعالیت می کنند، اصلاً مجوز بومگردی ندارند و اگر آنها قیمتی بیشتر از نرخ بگیرند، به حساب بومگردی ها گذاشته می شود و نام بومگردی ها را خراب می کنند. ما درباره نرخ بومگردی های دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی تاکید داشته و می گوئیم قیمتشان بیشتر از 500 هزار تومان برای هر نفر نیست.

عبیری ادامه داد: قیمت بومگردی ها مهر ماه هر سال تغییر می کند اما برخی اوقات هم با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی ممکن است درصدی افزایش نرخ داشته باشیم.

منبع: همگردی

به "حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل و حداکثر نرخ اقامت در بومگردی ها چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید