حقوق معلولان در پروژه های آینده شهر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش وبلاگ تحصیل، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بر ضرورت توجه به حقوق معلولین در پروژه های آینده شهر تاکید نمود.

حقوق معلولان در پروژه های آینده شهر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران ،مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره بر ضرورت های توجه به احتیاج معلولین در اجرای پروژه های عمرانی، گفت: با توجه به اینکه در قانون تاکید ویژه ای به معلولین در اجرای پروژه ها شده، می بایست در شهرداری تهران اقداماتی برای تسهیل امور معلولین جهت افزایش دسترسی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه های شهری باید حتما طراحی با رعایت حقوق معلولین صورت گیرد و در اجرا به آن پایبند بود و به تمامی جهات توجه صورت گیرد. لذا مناسب سازی معابر و اماکن عمومی که می توانند مورد استفاده معلولین باشند، می بایست مورد توجه قرار گیرند. در مرحله بعد باید ضوابط و مقررات شهرسازی به گونه ای تعریف گردد که در ساختمان هایی که قرار است در سنوات جاری ساخته و به عنوان پروژه های اینده شهری مورد بهره برداری قرار گیرند موضوع مهم حقوق معلولین را مورد رعایت قرار داده و جنبه های بهره برداری از اماکن برای معلولان در آنها مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث های فرهنگی و حمایتی در خصوص معلولین در شهر خاطر نشان کرد: در ساخت و سازها به مواردی همانند رمپ های تردد معلولین خاص حرکتی، ابعاد استاندارد اسانسورها در اماکن عمومی، سرویس های بهداشتی و ... می بایست بر اساس قوانین عمل کرد و اگر در جایی کوتاهی صورت گیرد باید جلوی آن را گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در انتها گفت: اصل بر این است که شهرداری تمام حقوق معلولین را در پروزه های ساختمانی رعایت کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "حقوق معلولان در پروژه های آینده شهر مورد توجه قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق معلولان در پروژه های آینده شهر مورد توجه قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید