خبرنگاران بیمه شدگان زنجانی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت همکاری نمایند

به گزارش وبلاگ تحصیل، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی باید در اسرع وقت به سامانه es.tamin.ir مراجعه، شماره تلفن خود را برای ارتباطات بعدی و دریافت پیغام های مرتبط با پرونده الکترونیک سلامت وارد نمایند.

خبرنگاران بیمه شدگان زنجانی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت همکاری نمایند

مسعود علیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تحصیل افزود: با شروع بهره برداری از سامانه نسخه نویسی الکترونیک، حذف تدریجی دفترچه کاغذی درمان کلید خورده و در اجرای این طرح، در آینده نزدیک امکان تشکیل و مشاهده پرونده الکترونیک سلامت بیمه شده در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی فراهم خواهد شد.

وی افزود: همکاری گروه های هدف تحت پوشش به ویژه تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران در تحقق برنامه های ترسیم شده نقش بسزایی دارد.

این مسوول ادامه داد: با توجه به توقف صدور دفترچه درمانی جدید تامین اجتماعی از اول اسفند سال گذشته تمامی دفترچه های درمانی در اختیار بیماران، معتبر بوده و نسخ آن توسط معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی قابل پذیرش است.

وی گفت: با توجه به اجرای این طرح، از این پس در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی درمانی الزامی به ارایه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست و برای دریافت خدمات درمانی تنها کارت ملی کافی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در این خصوص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برای تامین اعتبار درمان (استحقاق درمان) می تواند از روش های مختلف نظیر مراجعه به سایت es.tamin.ir و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان خود استفاده نمایند و یا با شماره گیری *4*1420#*انتخاب گزینه 1 (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان این مهم را انجام دهند.

وی افزود: روش دیگری در این ارتباط شماره گیری #1666*، انتخاب گزینه 1 (استحقاق سنجی)، ورود کدملی و مشاهده شرایط پوشش بیمه درمان در نظر گرفته شده است.

به گفته علیاری، سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی تامین اجتماعی به وسیله شماره گیری 1420 آماده پاسخگویی به سووالات و درخوست های بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمر بگیران است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان زنجان بیش از 177 هزار نفر است که با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران، جمعیت تحت پوشش این سازمان به 530 هزار نفر در استان زنجان می رسد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیمه شدگان زنجانی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمه شدگان زنجانی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید